Jump to content

Batchgewijs verwerken van veldnotities


LabMan9000

Recommended Posts

Het moet zeker mogelijk zijn...

 

Maar na het uploaden van mijn founds uit mijn garmin dien ik al die veldnotities in logs te veranderen, één na één... Kan dit niet efficiënter ?

 

Alvast bedankt

 

(Batchgewijs .... auto-correctie... grrr).

Edited by LabMan9000
Link to comment

Bulkloggen is tegen de geocaching ethiek. Elke cache verdient namelijk zijn eigen log. En daar logs niet zichzelf schrijven zal je zoiets niet, en ik hoop van harte nooit, op de website tegenkomen.

 

Als je echt per se wilt bulkloggen zou je een programma als GSAK of GAPP kunnen proberen. Er zullen vast nog wel meer programma's zijn die kunnen bulkloggen, maar deze zijn de enige twee waarvan ik het weet.

Link to comment

Ik weet niet of de topicstarter wel wil bulkloggen. Hij geeft aan dat hij de gemaakte veldnotities automatisch wil omzetten in logs op geocaching.com. Dat kunnen dus ook individuele logs per cache zijn. Zelf maak ik daar geen gebruik van, want ik vind het schrijven van een log in het veld niet zo handig en doe dat liever thuis achter de laptop.

GSAK biedt mogelijkheden om het gevraagde te doen:

- GSAK kan logs inlezen vanuit de GPS.

- Deze kunnen vervolgens worden aangepast in GSAK

- Daarna kunnen ze worden gepubliceerd.

Zelf heb ik er dus geen ervaring mee, maar het ziet er eenvoudig uit.

 

Ik ben het wel met StefanD eens dat de huidige tendens om één lange log te schrijven na het vinden van een tig-aantal caches op een dag niet wenselijk is. Je doet daarmee geen recht aan de inzet van de cacheleggers om een mooie cache te leggen.

Edited by topzoekertje
Link to comment

Het is inderdaad gemakkelijk om te loggen via API in GSAK. En BTW, het is niet omdat je dat doet dat je niet elke cache zijn eigen log kan meegeven.

Aanzie het als offline logs schrijven en ze daarna met "publish all" naar GC sturen. Je kan dan tegelijk ook de TBs droppen en retrieven en eventueel foto's uploaden.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...