Jump to content

selecte Pocket Querie maken


reve1802

Recommended Posts

best forum;

Binnenkort ga ik zeilen in Griekenland en ik neem mee.... mijn GPS-je.

Ik weet globaal welke havens ik ga aan doen. Hoe kan ik het best een PQ maken? Als ik dat doe via de site krijg ik echter alle Caches te zien, echter ook diegene die aan de andere kant van de eilanden liggen. Waar ik tijdens mijn verblijf nooit zal komen. En zelfs een andere koers/route vergen.

200 caches downloaden en dan 150 handmatig moeten verwijderen is ook geen fijn klus

Link to comment

Wat wij meestal doen voor een vakantie is een bookmark list maken met alle caches die we (misschien) willen doen. De bookmark list kun je als je klaar bent dan in een keer downloaden als pocket query en als zodanig in de gps zetten en er naderhand als geheel dus weer uithalen. Dit betekent dus in jullie geval dat je per haven kijkt of er caches zijn en welke je daarvan leuk lijkt en die een voor een in je bookmark list zet. Dit lijkt wellicht veel werk, maar als je onderweg nog moet gaan uitzoeken welke caches wel of niet leuk/geschikt/te doen zijn, dan kost dat juist weer kostbare vakantietijd.

Als je dit teveel werk vindt dan is het alternatief om per haven een pocket query maken en dan bijvoorbeeld een cache uitzoeken in die haven, vlakbij waar je aankomt, en dan een pocket query te maken van alle caches met een radius van bijv. 2 km van die ene cache.

Link to comment

best forum;

Binnenkort ga ik zeilen in Griekenland en ik neem mee.... mijn GPS-je.

Ik weet globaal welke havens ik ga aan doen. Hoe kan ik het best een PQ maken? Als ik dat doe via de site krijg ik echter alle Caches te zien, echter ook diegene die aan de andere kant van de eilanden liggen. Waar ik tijdens mijn verblijf nooit zal komen. En zelfs een andere koers/route vergen.

200 caches downloaden en dan 150 handmatig moeten verwijderen is ook geen fijn klus

 

Alles hangt van je GPS af. De Oregon ondersteunt GGZ files (aan te maken met GSAK) en je kan dus heel Griekenland inladen :lol:

Je kan PQ's maken met caches binnen xxKm van een coordinaat/cache.

Je kan meerdere PQs op je GPS zetten en dus meerdere PQs met kleinere gebieden aanmaken.

Je kan "caches along a route" maken

Je kan ook een lijst maken en vanop de kaart caches selecteren en op je lijst zetten, van een lijst kan je een PQ maken.

 

Mogelijkheden genoeg.

 

Zelf maak ik een database aan van onze bestemming en vul die met alle caches van de streek. Daarna geef ik diegene die we willen dien een userflag mee in GSAK en exporteer ik alles naar de GPS.

Twee jaar terug had ik 27000+ caches van heel Denemarken op mijn Oregon 600 staan toen we het land rondgereden hebben.

Link to comment

Waarom zou je caches moeten verwijderen? Zolang je niet over je maximum capaciteit heen gaat (dat is uiteraard niet handig) kan je die toch in je GPS hebben staan, je hoeft ze niet te bezoeken natuurlijk en staan in mijn ogen ook niet in de weg. Ik heb er altijd veel te veel in staan. Ik bezoek degenen waar ik kom en de rest laat ik voor wat ze zijn.

 

Je kan ook meerdere PQs maken. Overal waar je komt eentje met een kleine straal van dat gebied. De caches verder weg staan er dan gewoon niet in.

Optie 3: De 'Find Caches Along a Route' functie. Je kan dan alle caches binnen een bepaalde straal van je route in een PQ zetten. Je zou dus je vaarroute uit kunnen stippelen en alles binnen bijvoorbeeld 1 km in een PQ kunnen zetten.

Edited by Japiejoo
Link to comment

Ik heb mijn Oregon 600 ook inmiddels een aantal jaar en ben tegen dezelfde strubbelingen aangelopen, waardoor ik geen zin had om mijn GPS te gebruiken, maar alles via mijn smartphone zocht. Dit jaar ga ik naar Ierland en heb dus nog extra vragen; als ik een PQ aanmaak, heb een hele lijst daarvoor ingevuld en dan via mail ( dus niet, lees ik hier) rond mijn vakantie geactiveerd.... Zie ik dan alle caches "vanzelf" in mijn GPS - of moet ik nog iets extra's doen-  of is het toch handiger om een lijst te maken en deze als PQ naar mijn GPS te verzenden?

En hoe werkt zo'n find caches along a route dan?

 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...