Jump to content

Cache plaatsen op terein Prorail


Recommended Posts

Hallo,

 

Wij willen een cache plaatsen langs een spoor wat niet meer in gebruik is. Het loopt door de bossen en er ligt ondertussen een verhard fietspad langs. Ideale plek voor een cache dachten we zo en we hebben een mooi plekje gevonden.

 

Alleen nu komt het probleem van toestemming krijgen.

 

Hebben jullie ervaring met prorail en bij wie moet je zijn?

 

Hartelijke groeten

Link to comment

Volgens mij is het nog steeds bij wet verboden om je op spoorwegterrein te begeven (ook als er geen hekken staan).

Er staat ook een flinke boete op het langs een spoorrails lopen naar bijvoorbeeld school of je werk of vanuit de camping langs rails wandelen.

Ik denk daarom dat je van ProRail geen toestemming zult krijgen om vlak langs het spoor te leggen.

 

Een fietspad kan een natuurlijke begrenzing zijn van het ProRail terrein en wordt waarschijnlijk niet door hen beheerd.

Je schrijft ook dat het stuk waar je een cache wilt leggen niet meer in gebruik is.

In sommige gebieden heeft ProRail erg oude en ongebruikte stukken spoor overgedragen aan de gebieds-/natuurbeheerders.

Misschien even nagaan of dat hier ook het geval is en wie op locatie precies welk stuk terrein in beheer heeft?

Link to comment

Staatsbosbeheer en de gemeente zeggen beide dat het van Prorail is, maar het fietspad wat strak tegen het spoor aan ligt is onder beheer van de gemeeente.

 

Het rare is dan dat er meer caches liggen op hetzelfde terein, zelfs tussen de bielse van het oude spoor. (welke al sinds 1991 niet meer wordt gebruikt). Heb contact gehad met een van hen en zij zeiden zelfs dat ze helemaal niets met toestemmingen gedaan hadden... Ik wil namelijk niet plaatsen zonder toestemming, om zo moeilijkheden in de toekomst te voorkomen en anders is het pech...

 

Maar ja, zou prorail zelfs voor zo'n oud spoor gebied geen toestemming geven? Het is eigenlijk gewoon onderdeel geworden van het bos.

Link to comment

Klopt en heb ik gedaan, maar die vertelde me dat hij nergens toestemming had gevraagd. Vond ik trouwens wel een beetje vreemd dat die wel gepubliceerd werd. Maar goed... Helaas pindakaas... Geen cache voor ons op die toch erg leuke plekje. We gaan nu opzoek naar een andere plek.

 

Je kunt proberen aan de eigenaren van de caches die er liggen, te vragen waar ze de toestemming hebben aangevraagd.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...