Jump to content

Gebruikservaring GPSMap64s?


GEO-BREIN

Recommended Posts

Ik sta op het punt een nieuwe GPS te kopen, maar ben er nog niet helemaal uit. Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de GPSMap64s. Echter ken ik niemand in mijn nabije omgeving die het toestel heeft en kan ik dus ook niet vragen wat hij ervan vindt.

 

Daarom de vraag hier op het forum, want daar heb je tenslotte een forum voor, niet?

 

Wat zijn de gebruikerservaringen met de GPSMap64s? Wat zijn de pluspunten? Wat zijn de minpunten? Is het een betrouwbaar toestel? Enz.

 

Wees a.u.b. eerlijk. Zeggen dat het een toptoestel is, terwijl je jezelf misschien al maanden ergert aan een bepaald feit, daar heb ik niks aan.

 

Momenteel heb ik de Oregon 600. Enorm downgraden wil ik niet doen. Echter ben ik niet uiterst tevreden met het toestel. Er zijn dagen waarop je kan cachen van 's morgens vroeg tot 's avonds laat, zonder enige problemen en er zijn dagen waarop je het toestel zou kunnen tegen de grond gooien van ergernis. Doch zou ik iets in deze vorm niet meer kunnen missen (mijn eerste toestel was nl. een Garmin Etrex Legend HCx - toestel heeft me trouwens nooit in de steek gelaten, maar was achterhaald qua technologie).

 

Alvast bedankt even de tijd te nemen hierop te antwoorden.

 

Link to comment

Ik had een Oregon 600 toen die pas uitkwam en had deze al na een paar maand alweer te koop gesteld. Je zal zelf wel weten wat de problemen waren/zijn met dit toestel. Naar verluidt zou de OR700 - wegens het verplaatsen van de antenne - wel betere nauwkeurigheid hebben dan de OR600. Over de software zelf heb ik nog niets gelezen (positief noch negatief).

Dit gezegd zijnde, had ik na de OR600 een 64 gekocht en gebruik die nog steeds tot mijn tevredenheid. Dit in de optiek dat ik alleen geïnteresseerd ben in het nauwkeurig navigeren. In een stad kan de fix/nauwkeurigheid wel 'tegenvallen', maar dan is de vraag of het aan de 64 ligt of aan degene die de cache heeft verborgen en eventueel een eenmalige meting heeft gedaan met een minder nauwkeurig toestel.

Je hebt natuurlijk geen touch screen, maar bij de OR600 was dat meer een vloek dan een zegen omdat dan blijkbaar net iets (onbewust) aangeklikt was dat je profiel/instellingen naar de knoppen hielp.

Ik heb dat bij de 64 nog maar 1 maal meegemaakt dat ik door één of ander handeling mijn profiel/instelling kwijt was.

Het enige mankement is de wel zeer slechte kwaliteit van de SD kaart houder (die echt de naam niet waard is). Ik heb dat ding met ducttape moeten vastplakken omdat anders bij de minste schok de SD kaart niet op zijn plaats zat en de GPS tilt sloeg omdat de kaart niet meer kon gelezen worden.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...