Jump to content

osm en topokaarten


aarde!

Recommended Posts

ik probeer een paar osm kaarten van Italie op een sd kaartje te krijgen. Er staat al de topokaart van Frankrijk op, maar er is nog ruimte over op het sd kaartje.Ik heb de osm kaaarten erop gekregen (mapsource) maar tot mijn verbazing is de topo van Frankrijk eraf! Omgekeerd gebeurt hetzelfde. Hoe kan ik dit oplossen, zodat zowel de osmkaarten van Italie al de topokaart van Frankrijk weergegeven worden in mijn GPS? (etrex 30) Ik houd me aanbevolen voor de oplossing, aarde!

Link to comment

Bij het oversturen met Mapsource krijgen kaarten altijd de naam gmapsupp.img. Twee bestanden met de zelfde naam wordt niet geaccepteerd, dus als je een nieuwe kaart stuurt, overschrijft deze de oude.

Om dit te vookomen zal je gmapsupp.img moeten hernoemen voordat je de tweede kaart verstuurt. Het is verstandig om dit altijd te doen zodat je dit probleem in de toekomst niet meer tegenkomt.

Het is ook verstandig om het kaartbestand te hernoemen naar een naam die de lading dekt, bijvoorbeeld TopoFrankrijk.img en OSMItalie.img, zodat je later weet welk bestand welke kaart bevat.

De kaartbestanden staan in de map \Garmin\.

Link to comment

Bij het oversturen met Mapsource krijgen kaarten altijd de naam gmapsupp.img. Twee bestanden met de zelfde naam wordt niet geaccepteerd, dus als je een nieuwe kaart stuurt, overschrijft deze de oude.

Om dit te vookomen zal je gmapsupp.img moeten hernoemen voordat je de tweede kaart verstuurt. Het is verstandig om dit altijd te doen zodat je dit probleem in de toekomst niet meer tegenkomt.

Het is ook verstandig om het kaartbestand te hernoemen naar een naam die de lading dekt, bijvoorbeeld TopoFrankrijk.img en OSMItalie.img, zodat je later weet welk bestand welke kaart bevat.

De kaartbestanden staan in de map \Garmin\.

Link to comment

Hallo, bedankt voor het antwoord, maar ik ben nog niet klaar.Ik zie in mijn etrex de map gmapsupp.ing staan in map\Garmin

ik kan die niet openen in mapsource. moet ik de italie osmkaarten gewoon opslaan als gmapsupp.ing? en hoe doe ik dat? en de topo frankrijk ook?

graag nog meer hulp, dank, aarde

Link to comment

De bestanden hoef je niet te openen, alleen maar te hernoemen.

 

Laten we eens doen alsof we met een lege gps beginnen.

Start Mapsource en verstuur Topo Frankrijk.

Als Mapsource klaar is start je Verkenner en kijk je in de directory \Garmin\ op je gpsr.

Je ziet dat daar een bestand is bijgekomen, genaamd gmapsupp.img.

Rechtsklik op dat bestand en kies Hernoemen. Maak er TopoFrankrijk.img van.

Ga terug naar Mapsource, laat Verkenner open staan.

Verstuur nu OSM Italië.

Als Mapsource klaar is ga je weer naar Verkenner. Je ziet dat er wederom een bestand gmapsupp.img is bijgekomen.

Rechtsklik op dat bestandje en kies Hernoemen. Maak er OSMItalie.img van.

Link to comment

het is gelukt, een fluitje van een cent, als je weet wat je moet doen.

Maar nu heb ik op het intern geheugen van de etrex 30 per ongeluk ook de topo Frankrijk staan.

Kan ik die gewoon verwijderen van het interne geheugen, dwz de niet verwisselbare schijf?

dank aarde!

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...