Jump to content

gearchiveerde cache terug opstarten


wouls

Recommended Posts

Mijn neef denkt er aan om een gearchiveerde cache bij hem in de buurt terug op te starten en vroeg me hoe hij dit best deed.

Omdat ik niet direct een antwoord vond op het www, stel ik mijn vraag op het forum.

Is het voldoende om een adoptie-aanvraag te doen bij de eigenaar? Of kan een gearchiveerde cache niet meer herstart worden?

 

Alvast bedankt.

Link to comment

Als de oorspronkelijke cache niet van jou is, zal je de medewerking van de eigenaar van de cache moeten hebben. Deze zal een reviewer moeten vragen om de cache uit het archief te halen. Zolang er geen andere caches in de buurt zijn bijgekomen is dat mogelijk. E.e.a. is afhankelijk van de 161 m regel.

Daarna kan je neef de cache adopteren.

Link to comment

Wat je ook kan gaan doen is de cachelisting gewoon overnemen hé. Dan heb je het gedoe niet met uit het archief halen en adopteren.

De listings van gearchiveerde caches kunnen altijd nog bekeken worden, dus kan je ze ook nog gebruiken. Dan ga je zien of er nergens in het gedrang wordt gekomen van andere (nieuwere) caches (161m).

Uiteraard is het maar zo beleefd om eens te polsen bij de vorige CO. Alleen weet ik niet of je reeds gearchiveerde caches nog ter adoptie kan aanbieden.

Link to comment

Bedankt iedereen,

 

Als ik het goed begrijp is de vlotste en ellegantste oplossing dat de huidige CO bevestigt dat hij de caches niet meer gaat opstarten en de locatie niet meer nodig heeft.

Daarna kan mijn neef op dezelfde locatie (als er ondertussen geen nieuwe in de buurt ligt) een nieuwe cache plaatsen en eventueel op de cachepagina vermelden dat er vroeger een andere cache lag.

Klopt dit?

Ik wacht nog even op jullie reacties en geef het hem dan zo door.

 

Bedankt,

 

Wouter

Link to comment

Aangezien de caches werden gearchiveerd, is de CO dus niet van plan daar nog iets met te doen.

Archiveren = plaats maken voor iets nieuws. Laat je volledig gaan, zou ik zeggen. Maak nieuwe caches en plaats die eventueel op dezelfde plaats. Misschien wel beter om soms andere locaties op te zoeken, want je weet niet wat er achter de archivering schuil gaat. Misschien was de locatie wel muggle-gevoelig?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...