Jump to content

caches inladen


Gio en China

Recommended Posts

Volgende week vertrekken we op vakantie naar Nieuw Zeeland. Ik zou graag alle caches, of de meeste, willen inladen op mijn GPS, Oregon 650T.

Ik weet dat je een Pocket Query kunt maken, alleen is mij dat nog niet gelukt. En dat is max 1000, maar het zijn er meer.

Kan iemand mij vertellen hoe ik het makkelijkste de caches kan inladen, nu klik ik ze 1 voor 1 aan, maar dat is onbegonnen werk!

Ongetwijfeld een " domme" vraag, maar ook die mogen er toch zijn??

Alvast bedankt, Gio en China

Link to comment

Laten we beginnen met het maken van een PQ (pocket query). Ga naar http://www.geocaching.com/pocket/ en klik op Create a new Query. Geef een naam in.

In het eerste blok kan je aangeven hoevaak (wekelijks of eenmalig) en wanneer (welke dag) de PQ aangemaakt moet worden.

Geef aan dat je 1000 caches in totaal wil (meer kan niet). Vevolgens kan je eventueel aangeven welke caches je wil, of gewoon allemaal, dan hoef je niks te doen hier en ook de grootte kan je filteren. Als je allemaal wil, wederom niks doen. Vervolgens kan je wat extra's kiezen, ik kies hier altijd 'I haven't found', 'I don't own' en 'Is enabled', dan worden al door jezelf gevonden caches, je eigen caches en caches die tijdelijk niet beschikbaar zijn niet in je PQ opgenomen.

Eventueel moeilijkheid of terrein kiezen, kan je overslaan als je alles wil.

Vervolgens kan je het land kiezen, Nieuw Zeeland in dit geval. In het volgende blok kan je een straal rond een locatie kiezen, maar als je een heel land wil is dat niet nodig.

Nu kan je nog aangeven tussen welke data de caches geplaatst moeten zijn. Dit is een belangrijk stukje. Je geeft zelf al aan dat een PQ te klein is, er zijn meer dan 1000 caches dus. Nu kan je hiermee je PQ opsplitsen in meerdere delen. Bijvoorbeeld PQ1 van 1 jan 2000 tot 1 jan 2005, PQ2 van 2 jan 2005 tot 1 jan 2010, PQ3 van 2 jan 2010 etc. etc. Je moet een paar keer testen om te zorgen dat er steeds net minder dan 1000, bijvoorbeeld rond de 980, caches in je PQ zitten. Het aantal krijg je steeds te zien na het opslaan van de PQ.

Klik nu op Submit Information om je PQ op te slaan.

 

Nu wordt je PQ gemaakt op de dag die je hebt aangegeven. Als dat vandaag is kan het enkele minuten duren. Heb dus even geduld. Je krijgt een mail als hij klaar is en hij verschijnt in het tabblad Pocket Queries Ready For Download op de PQ pagina (http://www.geocaching.com/pocket/). Hou er ook rekening mee dat de tijd 9 uur achter loopt op onze tijd, dat je maximaal 10 PQs per dag kan laten draaien en dezelfde PQ maar 1 keer per dag. (Geef pas een dag op als je de PQ helemaal klaar hebt en hij definitief gemaakt kan worden)

 

Je moet er wel rekening mee houden dat een GPS een maximaal aantal caches / gpx files aan kan. Hou dit dus in de gaten, ik heb geen idee hoeveel caches Nieuw Zeeland heeft en of dat past.

 

Owja, helemaal geen domme vraag hoor!

 

Succes!

Link to comment

Ik maak PQ's van het gebied waar ik naar toe ga, en selecteer dan per soort. Dus eentje met alleen traditionals, eentje met multi's en eentje met earthcache en eentje met mystery-caches (voor de bonus-caches en eventueel puzzelen). Ik selecteer niet op "Is Enabled", want in de tussentijd dat ik naar het land/gebied toe reis, kan de cache weer gerepareerd zijn.

Link to comment
Ik selecteer niet op "Is Enabled", want in de tussentijd dat ik naar het land/gebied toe reis, kan de cache weer gerepareerd zijn.

 

dat zal ik wel doen om teleurstellingen en veel belangrijker problemen VOOR de cache, eigenaar en locatie te voorkomen.

 

en ook omdat de niet beschikbare caches in de gps niet direct te onderscheiden zijn.

 

een cache staat niet voor niks uit.

als die dan toch bezocht woord kan dat schade aan de cache of ruzie met grond eigenaars op leveren.

Natuurlijk is dit zelden het geval maar het is gewoon heel vervelend voor de eigenaar van de cache.

 

je kan de PQ voor de laatste dag voor vertrek opnieuw aan zetten.

 

het is ook mogelijk om je caches tijdens je vakantie opnieuw in te lade:

 

met een laptop.

 

of smartphone met micro sd kaart slot.(moet je wel de caches op een micro sd zetten. en een app die zip kan uitpakken installeren.)

 

ik heb ook wel eens gebruik gemaakt van een pc die in restaurant stond. moet je wel een USB kabel me nemen.

 

veel plezier op vakantie.

Edited by Tom Dederen
Link to comment
Ik selecteer niet op "Is Enabled", want in de tussentijd dat ik naar het land/gebied toe reis, kan de cache weer gerepareerd zijn.

 

dat zal ik wel doen om teleurstellingen en veel belangrijker problemen VOOR de cache, eigenaar en locatie te voorkomen.

 

en ook omdat de niet beschikbare caches in de gps niet direct te onderscheiden zijn.

 

Kwestie van de bijbehorende tekst/logs lezen vóór het op pad gaan. Daarin staat vermeldt waarom de cache in maintenance is, en aan de hand daar van beslis ik of ik op pad ga of niet.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...