Jump to content

Vraag


odeb

Recommended Posts

Wie woont er in Groningen zuid en is bereid om mij te helpen om mijn

gps in te stellen voor geocaching. Ik zelf heb er echt geen verstand van.

Eerst had in een etrex 30 maar die doet het niet meer. Toen heb

van sinterklaas een nieuwe gekregen de Garmin GPSmap 62.

Ik wil wel naar jou toekomen maar je mag ook wel bij mij komen.

 

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen.

 

Met vriendelijke groet,

 

odeb

Link to comment

Sinterklaas is vroeg dit jaar! Ik woon een heel eind uit de buurt (omgeving Rotterdam), dus huis-aan-huis service gaat niet lukken...

 

Zoveel hoeft niet ingesteld te worden bij een nieuwe gpsr. Hooguit de datum/notatie op WGS84 en hddd° mm.mmm zetten en wat persoonlijke voorkeuren. De rest gaat min of meer hetzelfde als op de eTrex 30.

 

Waar precies heb je moeite mee? Misschien kunnen we vanaf het forum helpen.

Link to comment

Ook dat is niet anders dan de eTrex 30.

 

Kaarten uit Basecamp kan je oversturen met MapInstall.

Bij de gratis kaarten die je van internet kan halen staat op de website vaak een uitgebreide handleiding. Hier bijvoorbeeld die van OpenFietsMap.

 

Het komt er allemaal op neer dat de kaarten in de map \Garmin\ op het toestel (of op mSD-kaart) worden gezet en dat elke kaart een andere bestandsnaam moet hebben.

 

Als je meerdere kaarten op je toestel gebruikt, zorg er dan voor dat je maximaal 1 routerende kaart actief hebt. Anders kan je bizarre routes krijgen.

Edited by StefandD
Link to comment

Met mijn etrex 30 hoefde ik niets te doen. Er zat een sd kaartje bij welke door iemand geladen was en ik kon

gaan geocachen . Bij deze GPSMap 62 van garmin zit geen sd kaart in. Ik moest moest dus kaarten laden voor op deze

apparaat. Nu heb ik van alles op het apparaat staan,maar kan er niets mee snik snik.

Ik heb waarschijnlijk iets fout gedaan maar durf het niet meer van mijn apparaat te halen omdat ik bang dat

ik ook er iets afhaal wat niet mag.

 

Echt ik ben op dat gebied een analfabeet.

odeb

Link to comment

Als je niet zeker weet wat je doet met je gps, verwijder dan niets zelf! Download en installeer JaVaWa Device Manager (JDM) en laat dit programma je gps nakijken en problemen verhelpen. JDM kan ook een back-up maken van de gehele gps en dat zou ik zeker doen voor je verder gaat.

 

Ik weet niet welke kaarten je wilt installeren, maar houd er rekening mee dat betaalde kaarten een aparte unlockcode vereisen voor je nieuwe gps en daarom waarschijnlijk niet werken. Gratis kaarten kan je beter opnieuw downloaden om de meest recente versie te krijgen. Zoals ik al eerder zei, op de websites staan uitgebreide handleidingen.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...