Jump to content

Dubbele caches


bjorri

Recommended Posts

Al voor de tweede keer in een week tijd kom ik caches tegen die dubbel zijn uitgevoerd.

 

Eerst twee filmkokertjes broederlijk naast elkaar. Niet zo'n probleem, zie je de een dan heb je de ander ook.

 

Vandaag kwam ik een cache tegen op een voor mij erg bekende locatie. Aanlopend zag ik al de cache liggen maar dat klopte niet heel erg met de hint. Bij controle van een plek die beter bij de hint past kom ik nog een cache tegen. Beide keren een fors logboek in een drinkbeker dus heb ik wel de indruk dat het beide creaties zijn van de CO.

 

Gewoon gelogd op internet. Ook een note geschreven en weer verwijderd met het aanbod aan de CO om morgen een koker op te ruimen. Reeds in een aantal eerdere logs is er melding gemaakt van de dubbele cache.

 

Komt dit meer voor of is het dom toeval dat ik dit twee keer zie? Zou het kunnen dat de cache geript is, opnieuw geplaatst en vervolgens de rip weer terug gebracht is?

Link to comment

Het zou kunnen dat het hier om zogenaamde "throwdowns" gaat.

Cachers die een cache niet kunnen vinden leggen zelf een cache met logrol neer, met het doel de cache als een found te kunnen loggen.

Dit komt vooral voor bij microcaches en/of trails.

 

Inmiddels begint dat helaas een gewoonte te worden.

Ook Groundspeak besteedt daar al aandacht aan, door in een artikel aan te geven hoe een CO daar mee om dient te gaan.

Link

Link to comment

Het zou kunnen dat het hier om zogenaamde "throwdowns" gaat.

Cachers die een cache niet kunnen vinden leggen zelf een cache met logrol neer, met het doel de cache als een found te kunnen loggen.

Dit komt vooral voor bij microcaches en/of trails.

 

Inmiddels begint dat helaas een gewoonte te worden.

Ook Groundspeak besteedt daar al aandacht aan, door in een artikel aan te geven hoe een CO daar mee om dient te gaan.

Link

Soms hou ik er geen rekening mee dat voor een aantal mensen de knikkers zeer belangrijk zijn. Wie hou je nu voor de gek zou je denken.

 

CO reageerde vlot op mijn (weer verwijderde) note. Hij zou vandaag zelf kijken en het oplossen. Zonde van zijn tijd en moeite natuurlijk...

 

@Ellino: Dat vond ik geen relevante informatie in dit geval.

 

Dank voor de antwoorden.

Edited by bjorri
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...