Jump to content

Dutch Geocoin 2014


technetium

Recommended Posts

Trouw vraagt zich af of 2014 het jaar van de zeepbellen wordt. Voor de Chinezen is 2014 het jaar van het Paard. De zoogdierenvereniging noemt 2014 het jaar van de eekhoorn terwijl Sovon de spreeuw neemt. De De Europese Raad van het Brein heeft 2014 uitgeroepen tot het jaar van het brein, Groen Cement gaat voor Groene kinderopvang.

 

Maar wat het jaar 2014 voor Nederlandse geocachers betekend bepalen we samen! Ook dit jaar komt er weer een Nederlandse Geocoin. Over het thema en ontwerp kan in de eerste helft van dit jaar op diverse fora gebrainstormd worden. In de periode na de zomervakantie volgt de verkiezing van het winnende ontwerp. Daarna wordt de munt gemaakt, met het doel de munt voor het Sinterklaasfeest bij jullie te hebben.

 

Laat de ideeen maar komen!

 

Tc

Edited by technetium
Link to comment

Ik ga akkoord dat vorig jaar inzendingen moeten in aanmerking komen 'ALS' de munt ontwerper het is opnieuw ingediend.

 

Niet anders dan bieden voor een geo-event. Alleen maar omdat een bod wordt afgewezen voor een locatie een jaar betekent niet dat het niet kan tegen nieuwe concurrentie op een ander jaar worden ingediend.

 

------------------------------

 

I agree that previous year submissions should be eligible 'IF' the coin designer has resubmitted it.

 

Not different than bidding for a geo-event. Just because a bid is rejected for one location one year does not mean it cannot be submitted against new competition another year.

Link to comment

I like the 'de klompenmaker'.

 

But ... why are there two right foot shoes instead of a pair ... one left show and one right shoe ???

 

-----------------

Ik hou van de 'de klompenmaker'.

 

Maar ... waarom zijn er twee rechtervoet [/ b] schoenen in plaats van een paar [/ b] ... een links tonen en een juiste schoen??

Link to comment
1401319105[/url]' post='5385850']

I like the 'de klompenmaker'.

 

But ... why are there two right foot shoes instead of a pair ... one left show and one right shoe ???

 

-----------------

Ik hou van de 'de klompenmaker'.

 

Maar ... waarom zijn er twee rechtervoet [/ b] schoenen in plaats van een paar [/ b] ... een links tonen en een juiste schoen??

 

Right picture has funny angle making shoes look like both right. Left picture shows shoes being identical. Is there a difference in Dutch shoes? Or maybe Dutch have 2 right feet?

Link to comment

Right picture has funny angle making shoes look like both right. Left picture shows shoes being identical. Is there a difference in Dutch shoes? Or maybe Dutch have 2 right feet?

 

You can have a look at

and see how they used to be made. If you look well, you can see there's a difference between the left and the right klomp.

 

These days they make them like

. That's a different story ;)

But still a left and a right klomp :D

Link to comment

LET OP!!!

 

Het is nog maar EEN MAAND mogelijk om ONTWERPEN in te zenden.

De inzendingstermijn sluit op 30 juni. Dan heeft Willem-Jan van de Geocaching shop een maand om de ontwerpen te bekijken en eventueel aan te passen (zodat ze ook te fabriceren zijn)

In augustus gaan we stemmen. In september en oktober wordt de productie voorbereid, november is productie maand met het doel om de munten voor sinterklaas te kunnen versturen, maar in ieder geval voor de kerst.

 

Verder is er nog een inzending binnengekomen ter gelegenheid van 125 jaar KNVB. Met zowel een thuis als uit versie.

Dutch2014_front_home.jpgDutch2014_back.jpgDutch2014_front_away.jpg

 

Tc

Link to comment

Now it is a hard choice. Guilder or 'de klompenmaker'.

 

If the Guilder is a 100 year celebration coin, then that is my choice, and 'de klompenmaker' moves to #2.

 

----------------------------

 

Nu is een moeilijke keuze. Gulden of 'de klompenmaker'.

 

Als de gulden is een 100 jaar viering munt, dan is dat mijn keuze, en 'de klompenmaker' verhuist naar # 2.

Link to comment

Eng translation: An exhibit with the animals of the year: The squirrel and starling, and on the other hand, old Dutch treasure hunt.

 

************************

 

Very nice entry. I still like the Guilder much more. Now is tough choice between de klompenmaker and the newest entry for #2.

 

Zeer leuke instap. Ik houd nog de ​​gulden veel meer. Nu is moeilijke keuze tussen de klompenmaker en de nieuwste vermelding voor # 2.

 

-----------------------------

Link to comment

I'll still support my previous choices above. Thumbs down for this one also.

 

Nice coin, but not for the annual. Maybe this coin better for a conservation or nature specific coin.

 

----------

 

Ik zal nog steeds achter mijn eerdere keuzes hierboven. Thumbs down voor deze ene ook.

 

Mooi munt, maar niet voor de jaarlijkse. Misschien is deze munt beter voor een behoud of aard specifieke munt.

Link to comment

Tot en met aanstaande maandag kunnen er nog ontwerpen in gestuurd worden.

 

Deze is dus op tijd ;)

Geo.jpg

 

Tc

 

Now I have a new favorite !! Move this to top of my 'best choice' list.

 

Following is: If the Guilder is a 100 year celebration coin, then that is my #2 choice, and 'de klompenmaker' moves to #3.

 

-------------------------

 

Nu heb ik een nieuwe favoriet! Verplaats deze naar de top van mijn 'beste keuze' lijst.

 

Volgende is: Als de gulden is een 100 jaar viering munt, dan is dat mijn # 2 keuze, en 'de klompenmaker' verhuist naar # 3.

Link to comment

Tot en met aanstaande maandag kunnen er nog ontwerpen in gestuurd worden.

 

Deze is dus op tijd ;)

Geo.jpg

 

Tc

 

Still on the top of the favorite list. ^^^

 

But the new variety with the de klompenmaker, squirrel and starling moves into second place for me.

 

Following in 3 and 4 choice: The Guilder is a 100 year celebration coin, and then 'de klompenmaker'.

 

----------------------------

 

Nog steeds op de top van de lijst met favorieten.

 

Maar het nieuwe ras met de de klompenmaker, eekhoorn en spreeuw klimt naar tweede plek voor mij.

 

Na in 3 en 4 keuze: De Gulden is een 100 jaar viering munt, en vervolgens 'de klompenmaker'.

 

----------------------------

 

Thank you for posting these entries !! They are all very good.

 

Dank u voor het posten van deze items! Ze zijn allemaal erg goed.

Link to comment

The design of the Dutch Geocoin 2014 is finished!

The first samples are due in mid October and the coin should be available at Geocachingshop.nl from end of November.

The design is based on a silver Dutch Guilder from 1914. The woman depicted is Wilhelmina, Queen of The Netherlands in 1914.

When there is more information available regarding versions and minting numbers I will post it here.

 

ec6a4e49-5989-4c55-be06-c0bf3c608abf.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...