Jump to content

TB/Coin dieven in omloop?


Team Lucky Ladybug

Recommended Posts

Iets wat ik in het begin niet vaak tegen kwam, maar nu met grote regelmaat. Sterker nog de laatste 5/6 TB's die in een cache hadden moeten zitten. Zaten er niet in!!

 

Ik vind het zo opvallend dat dit iets is wat ik juist de laatste paar maanden enorm merk, en niet alleen wij, maar ook familie die in een hele andere provincie woont, komt dit regelmatig tegen.

 

Terwijl toen we in het begin cachte er toch regelmatig netjes een TB te vinden was, daar waar het moest. Ligt dat nou aan ons? Of zijn er tegenwoordig toch meer mensen die het schijnbaar leuk vinden om TB's te sparen en onterecht bij zich te houden.

 

Ik ga wensen dat er TB's uitgebracht worden met een GPS trackingsysteem, dat kan superklein zijn. Maar zo is je TB altijd terug te vinden. Sommigen hebben echt speciale betekenissen voor mensen. En ik vind het schandalig dat er zoveel trackables foetsie raken, zonder een melding of wat dan ook.

Link to comment

Het aantal trackable dieven zal wel verhoudingsgewijs toenemen met het aantal geocachers.

 

Maar wat ik gemerkt heb is dat er steeds meer trackables kwijtraken omdat ze in handen komen van beginners die het spelletje met trackables niet kennen en bovendien het spelletje geocaching maar kort spelen.

Doordat je nu niet eerst je inleest op de materie voordat je besluit tot de aanschaf van een dure gps om te kunnen geocachen, maar in plaats daarvan een gratis app kunt installeren op een smartphone die je toch al hebt, is het spel voor meer mensen toegankelijk geworden. Dat op zich is niet zo erg, als ze op een of andere manier eerst duidelijke instructies krijgen hoe het allemaal werkt voordat ze hun eerste cache gaan vinden. Maar helaas is dat dus niet het geval. Sterker nog, app gebruikers hoeven zich niet eens met een e-mail adres te registeren, waardoor het ook niet mogelijk is om ze te contacteren om ze uit te leggen hoe het werkt als je leest in een log dat ze een coin hebben meegenomen maar ziet aan hun profiel dat ze hem niet online gelogd hebben. Iedereen kan dus nu het spelletje gewoon " even proberen", ik zie allerlei kinderen een cache loggen en dan mag je al blij zijn als ze 'm niet meenemen maar laten liggen. Maar de inhoud verdwijnt wel..

En dit type cachers vindt dan een paar caches en stopt er dan mee, het was leuk om even te proberen, even snel zien wat het is met wat dichtbij is, en daarna gaan ze weer over op de dingen die ze leuker vinden.

Link to comment

Klinkt logisch, dus zou het verstandig zijn om aan de TB al een uitleg vast te maken dat dit item NIET gehouden mag worden?

In de hoop dat er dan meer TB's uit handen blijven van een permanente vreemde bezitter.

 

Zo'n gps tracking systeem op een coin, zou dus echt wel handig zijn. Zou de coin alleen erg duur maken waarschijnlijk. Misschien in de toekomst.

Link to comment
[...]

Zo'n gps tracking systeem op een coin, zou dus echt wel handig zijn. Zou de coin alleen erg duur maken waarschijnlijk. Misschien in de toekomst.

 

Niet alleen erg duur, maar ook erg onwenselijk. Mijn privacy is mij meer waard dan welke geocoin of travel bug dan ook!

 

Wat heeft dat met jouw privacy te maken? Jij kan de GPS tracking device opsporen, dat wil niet zeggen dat anderen dat naar jou kunnen herlijden.

Link to comment

Ik heb onlangs 2 nieuwe Tags losgelaten waarop stond "Don't keep me, I want to be moved to a different cache" of iets in die richting.

Inmiddels zit er 1 stil in een druk bezochte cache, waarvan iemand al heeft gerapporteerd dat er geen TB's meer in de cache zaten.

Ik hoop dat iemand hen nog logt, ik meld hem niet "missing". Pas als hij 3 maanden stil zit er iemand logt een "Did not find.".

 

Dat van die TB/Coin dieven kunnen we hier in de buurt over meepraten. Ik zie hier nauwelijks meer Coins liggen. Zodra er ergens in de buurt een Coin word gedropt gaat deze missing. -_- Ik heb helaas sterk het vermoeden dat iemand hier caches bekijkt wachtend tot er een Coin word gedropt. <_<

Link to comment

Vanwege de verdwijnende coins sturen wij voortaan een kopie op reis.

De coin inscannen, lamineren/sealen, en hoppa die op reis.

 

Soms krijg je van die flauwe berichtjes dat ze niet op een kopie zitten te wachten. Vaak reageer ik dan heel netjes dat ze de kopiecoin ook kunnen laten liggen en niet mee hoeven te nemen :laughing: Maar dat wij alleen kopietjes rondsturen vanwege mensen waarvan ik vermoed die ze in hun verzameling stoppen.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...