Jump to content

Twee vraagjes: Cache niet 24/7 bereikbaar en


Recommended Posts

hallo, ik heb een aantal caches uit staan, maar ik vind het zo vervelend als ik in de listing zet dat het niet na zonsondergang mag en mensen dat toch doen voor een FTF. Wat kan je hier tegen doen? Het ging hier om een terrein waar ik speciale toestemming voor had, maar deze meneer wilde niet na zonsondergang. Toch is iemand gisteren om 22.30 uur gaan zoeken. En als een premium cache gevonden wordt als ftf, stf of ttf door een niet premium lid,is dat oke? graag jullie advies en evt.opmerkingen

Link to comment

hallo, ik heb een aantal caches uit staan, maar ik vind het zo vervelend als ik in de listing zet dat het niet na zonsondergang mag en mensen dat toch doen voor een FTF. Wat kan je hier tegen doen? Het ging hier om een terrein waar ik speciale toestemming voor had, maar deze meneer wilde niet na zonsondergang. Toch is iemand gisteren om 22.30 uur gaan zoeken. En als een premium cache gevonden wordt als ftf, stf of ttf door een niet premium lid,is dat oke? graag jullie advies en evt.opmerkingen

 

Behalve aan de reviewer vragen om de cache vroeg op de dag online te laten komen kun je er niet veel aan doen. Ik heb even gekeken om welke cache het gaat en zag dat hierbij de cacher vond dat het nog licht genoeg was om de cache te gaan zoeken, de term zonsondergang wordt dus breed geinterpreteerd. Daarnaast is het een bonus van een trailtje, dus mensen doen die andere caches, die gewoon 24/7 zijn en dan valt niet meer op dat dit niet geldt voor de bonus.

 

Wat je kunt doen is deze tekst aanpassen en gewoon de tijdstippen aangeven waartussen de cache gelogd mag worden. Je moet dan natuurlijk niet vergeten dit af en toe aan te passen aan het seizoen (als je dat wil). Eventueel ook vermelden in de hint, want die wordt meer gelezen.

 

Overigens zal dit niet iedere cacher weerhouden om de cache te loggen, je hebt er altijd bij die zich niets aantrekken van wat op de cache pagina staat, of het gewoonweg niet lezen. En ja, dat is flink balen, want dan loop je het risico dat de cache dus op een gegeven moment wellicht weg moet. De cacher die dat veroorzaakt heeft zal het niets kunnen schelen, die heeft z'n puntje al binnen.

 

Wat betreft je tweede vraag: FTF, STF en TTF is verder niets officieels, het is maar een bijverzinsel en er gelden geen regels voor. Bij ranglijsten waar dit bijgehouden wordt telt de volgorde op de logrol, hierbij is het niet van belang of iemand nu premium member is of niet.

Link to comment

Je brengt inderdaad een goed punt naar voren: dat veel geocachers het verpesten voor anderen. Dat is overigens niet alleen in de Benelux, maar wereldwijd. Er is een trend gaande dat parken en officiële instanties wereldwijd bezig zijn het geocachen af te remmen, zwaar te reguleren of zelfs te verbieden. Het laatste is aan de orde in bijvoorbeeld plaatsen in Duitsland zoals Eltville en Keulen. Sommige staten in de VS hebben geocachen dusdanig gereguleerd dat er geen micro's in parken meer verstopt mogen worden (hoera!), niet meer dan enkele meters van een pad mogen liggen, niet meer boven de grond mogen liggen, of juist niet meer onder de grond, enzovoorts. Voorbeelden van staten: Pennsylvania, Washington, New York en New Jersey.

 

In sommige opzichten vind ik regulering een goede zaak, maar de overlast kan ook leiden tot een negatief imago. Slechte ervaringen blijven langer hangen dan goede ervaringen bij instanties die goedkeuring moeten geven. En ik vind het jammer als leuke nieuwe caches die weinig of geen overlast geven niet geplaatst kunnen worden. Dus bij jouw zorgen sluit ik me aan.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...