Jump to content

Garmin oregon 550 - coords op de listing veranderd, in gps niet?


Yvn-Geeert

Recommended Posts

Als ik een mysterie heb opgelost, dan pas ik de coordinaten boven aan de listing aan.

De ? coords die de locatie van het vraagteken aangeven, die verander ik naar de originele coordinaten die ik uit de puzzel heb gekregen.

 

Als ik dan de cache naar mijn gps zet, dan zet hij NIET de veranderde coords in mijn gps, maar de originele coords die boven aan de listing door de co zijn toegevoegd.

 

Wie weet hoe dit kan?

 

Ik heb altijd het idee dat als ik die aan heb gepast online, ik de cache naar mijn gps zet, die dan ook de goede coords op mijn gps zet, en niet de originele listing coords?

 

Snappen jullie nog wat ik bedoel? :laughing:

Link to comment

Heb je misschien nog een ouder bestand op je GPSr staan, met de fictieve coordinaten voor de cache? Ik gooi altijd de oude bestanden weg, en zie bij een opgeloste mystery met aangepaste coordinaten, de aangepast coordinaten verschijnen.

Link to comment

Nu hebben we weer hetzelfde probleem :unsure:

 

Waar op de GPS vind ik de waypoints?? Ik zie wel waypoints met eeen datum achter.

Maar dat zijn oude data. Dus ik neem aan dat dat waypoints zijn van die we onderweg gemaakt hebben.

 

We hebben GC30PY6 op de gps gezet, coördinaten vergeten te veranderen. Dus in het GPX mapje die gccode weer verwijderd van de gps.

Nu de correcte coördinaten op de listing gezet. En sturen we de cache weer naar de gps. Maar nu blijven er de oude coördinaten staan.

 

Wat gaat er nu fout?

Link to comment

Waypoints, routes, tracks, geocaches, ze staan allemaal in gpx-bestanden. En die vind je in de \Garmin\GPX\-map. Die map kan op twee plekken staan: zowel in het interne geheugen van je Oregon als op je mSD-kaartje.

 

Tip: schoon aan het einde van de dag altijd je GPX-mappen op. Uiteraard eerst de gegevens die je wilt houden kopiëren naar je computer. De rest kan je verwijderen.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...