Jump to content

Elevation in de tracklog van Oregon 600


Recommended Posts

Hoi allemaal, een beetje off-topic voor geocaching, maar weet iemand hier of en hoe je de track log van een Garmin Oregon 600 kunt veranderen van Elevation naar GPS-Elevation? De hoogte die nu in de log komt te staan slaat vaak nergens op doordat ik op het ene moment wind tegen heb (hogere luchtdruk) en dan weer wind mee (lagere luchtdruk, dus zogenaamd een hogere elevation).

De GPS-Elevation is misschien niet zo erg nauwkeurig maar die klopt in elk geval meer dan de gewone Elevation. Alleen kan ik niet ontdekken hoe ik die in de track log krijg.

 

Dank voor de aandacht.

 

Wilko

Link to comment

Ik heb dat probleem zelf nog nooit gemerkt, met de GPS op racefiets / MTB ik krijg altijd prima hoogte metingen. Over wat voor een verschillen heb je het bij wind mee / tegen?

 

Ik weet wel hoe je het kan instellen in de 60CSx, misschien dat dit hetzelfde werkt voor de Oregon (of in ieder geval in welke hoek je het moet zoeken).

Als de barometer modus op "variable height" staat wordt de barometrische hoogte naar de tracklog geschreven, als de barometer modus op "fixed height" staat wordt de GPS hoogte weggeschreven naar de tracklog.

Ik heb dit getest in het vliegtuig. Omdat je daar in een drukcabine zit loopt je barometrische hoogte (variable height) tegen een plafond aan (door de gereguleerde druk), als ik de GPS op fixed height zet dan laat hij keurig de echte hoogte zien in de tracklog.

Edited by Japiejoo
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...