Jump to content

Letterbox cache afgekeurd


Mistralsteam

Recommended Posts

Hallo. Ik heb een letterbox gedaan in een vvv kantoor was heel leuk en ik wilde zelf ook zoiets. helaas is bij ons de vvv niet zo vaak open maar de bruna wilde wel meewerken. maar dit mag dus niet. Zelfs als ik nergens de naam vermeld mag het niet. Waarom een vvv wel en een bruna niet? En wat mag dan wel?

Link to comment

Uit de richtlijnen voor caches:

 

Cache listings perceived as commercial will not be published. A commercial cache listing has one or more of the following characteristics:

 

1. It has overtones of advertising, marketing or promotion.

2. It suggests or requires that the finder go inside a business, interact with employees and/or purchase a product or service.

3. It contains links to businesses, agencies, commercial advertisers, charities, or political or social agendas.

4. It contains the logo of a business or organization, including non-profit organizations.

5. It contains the name of a business or commercial product.

VVV wordt niet als commercieel beschouwd, Bruna wel.

Link to comment

Inderaad zijn de regels niet consequent. Denk maar aan events waar je entree moet betalen (met de smoes dat een logboek bij de ingang ligt).

 

Ik heb onlangs een cache gedaan waar een barman pas mee wilde werken als ik een consumptie bestelde. Ik kan dat niet waarderen, en dit is vermoedelijk ook wat een reviewer probeert te voorkomen. Er zijn zoveel caches in winkels die toch hoge waarderingen krijgen (bijvoorbeeld "Van kluis tot kookhuis" in Maastricht) mits ze maar gewoon zonder interactie met winkelpersoneel te pakken zijn. Mogelijk moet je dat meer benadrukken?

Link to comment

Deze regels worden de laatste tijd strenger gehanteerd.

Het kan dus heel goed zijn dat de caches waarbij dit nog wel is toegestaan oudere caches zijn.

 

Onze cache Het Noordenbergkwartierkwam bijna niet door de review omdat er interactie nodig is.

Bij deze cache moeten de cachers toegang vragen via een interkom.

Degene achter de interkom opent de deur op afstand, dat kost niets en er is ook geen naam of dergelijke nodig.

Hierna komen ze in een ruimte zonder enig contact en ook is het absoluut geen commercieele plek.

Toch heeft de reviewer eerst contact met Groundspeak moeten zoeken voordat deze gepubliceerd kon worden.

Gelukkig is er toen een uitzondering gemaakt.

 

Het gaat dus niet alleen om commercieel maar ook om enige interactie, waardoor anonimiteit niet gegarandeerd kan worden.

Caches in het huis van een co worden hierdoor ook niet meer toegestaan.

Link to comment

Hallo. Ik heb een letterbox gedaan in een vvv kantoor was heel leuk en ik wilde zelf ook zoiets. helaas is bij ons de vvv niet zo vaak open maar de bruna wilde wel meewerken. maar dit mag dus niet. Zelfs als ik nergens de naam vermeld mag het niet. Waarom een vvv wel en een bruna niet? En wat mag dan wel?

Helaas een vvv heeft winstoogmerk volgens mijn reviewer. Raar want in andere vvv kantoren mag het wel. Waarom zijn er geen richtlijnen voor reviewers? Ik heb denk ik best wel strenge reviewers.......

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...