Jump to content

Nieuw icoon


de Slakkenprakkers

Recommended Posts

Is het niet mogelijk om voor de Boomcaches een apart icoon te maken?

Niet iedereen houd van klauteren en klimmen in bomen of onder bruggen hangen.

Net zoals er voor Multi , Mystery , Traditionals elk een aparte icoontje is.

Nu gebeurt het vaak genoeg dat de GPS thuis volgeladen wordt met een PQ en men op pad gaat.

Onderweg , of op plaats van bestemming er achter komt dat het niet om een traditional of multi gaat maar om een boom/klauter cache.

 

Is dat mogelijk om in te voeren?

Link to comment

Je haalt type cache en attribuut door elkaar. Type cache is het soort cache en de attributen zijn specifieke kenmerken van die cache. Als je van alle attributen een apart cache-icoon wilt hebben zie je door de bomen het bos niet meer. Denk maar aan caches waarbij je moet zwemmen, duiken, varen, noem maar op. Een boomklimcache is meestal een traditional, gewoon omdat hij op de plek ligt die aangegeven is.

 

Meestal zijn boomklimcaches T4 of hoger, dus dan zou er al een belletje moeten rinkelen dat de cache wel eens moeilijk bereikbaar zou kunnen zijn. Een blik werpen in de beschrijving doet dan wonderen.

 

Wat je ook kan doen: je kan een pq helemaal naar je eigen smaak samenstellen. Zo kan je bepaalde attributen of D/T laten negeren. Of ze er achteraf uit laten filteren door GSAK of GAPP.

Link to comment

Je haalt type cache en attribuut door elkaar. Type cache is het soort cache en de attributen zijn specifieke kenmerken van die cache. Als je van alle attributen een apart cache-icoon wilt hebben zie je door de bomen het bos niet meer. Denk maar aan caches waarbij je moet zwemmen, duiken, varen, noem maar op. Een boomklimcache is meestal een traditional, gewoon omdat hij op de plek ligt die aangegeven is.

 

Meestal zijn boomklimcaches T4 of hoger, dus dan zou er al een belletje moeten rinkelen dat de cache wel eens moeilijk bereikbaar zou kunnen zijn. Een blik werpen in de beschrijving doet dan wonderen.

 

Wat je ook kan doen: je kan een pq helemaal naar je eigen smaak samenstellen. Zo kan je bepaalde attributen of D/T laten negeren. Of ze er achteraf uit laten filteren door GSAK of GAPP.

 

Ik denk het ook dat er dingen door elkaar gehaald worden!

Mijn vraag was of het mogelijk was hier een appart icoon (lees Typesymbool) of hoe je het ook wilt noemen , en geen atribuut icoon.

Tja , begrijpend lezen is lastig.

Link to comment

Ik denk dat StefandD je voorstel prima begrepen heeft. De boodschap is dat er voldoende mogelijkheden zijn om met hulp van de attributen caches die je niet wilt doen uit te filteren. Een extra icoon voor boomklimcaches is niet nodig. Als je voor elke attribuut een apart type cache zou maken, dan krijg je veel te veel typen. Bovendien is een boomklimcache geen type, want hij wijkt niet wezenlijk af van traditionals.

Ik denk dat het klakkeloos kopiëren van een PQ niet de beste manier is om een cachedag voor te bereiden. Het lezen van de cachelisting is een wezenlijk onderdeel van het spel. Het helpt je om een beeld te krijgen van de cache die je gaat doen, de eventuele bijzonder omstandigheden en informatie over tools die je nodig hebt. Het filteren van boomklimcaches hoort daar wat mij betreft ook bij.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...