Jump to content

Dutch Geocoin 2014


technetium

Recommended Posts

Trouw vraagt zich af of 2014 het jaar van de zeepbellen wordt. Voor de Chinezen is 2014 het jaar van het Paard. De zoogdierenvereniging noemt 2014 het jaar van de eekhoorn terwijl Sovon de spreeuw neemt. De De Europese Raad van het Brein heeft 2014 uitgeroepen tot het jaar van het brein, Groen Cement gaat voor Groene kinderopvang.

 

Maar wat het jaar 2014 voor Nederlandse geocachers betekend bepalen we samen! Ook dit jaar komt er weer een Nederlandse Geocoin. Over het thema en ontwerp kan in de eerste helft van dit jaar op diverse fora gebrainstormd worden. In de periode na de zomervakantie volgt de verkiezing van het winnende ontwerp. Daarna wordt de munt gemaakt, met het doel de munt voor het Sinterklaasfeest bij jullie te hebben.

 

Laat de ideeen maar komen!

 

Tc

Edited by technetium
Link to comment

Is het misschien een idee om alleen in het NL gedeelte van het forum over het ontwerp van de munt te stemmen?

 

Dit omdat het de Dutch Geocoin betreft, en ik heb het idee dat een niet-Nederlander andere ideeën heeft over NL dan iemand die hier in dit land woont. Bijv. in NL zou Sinterklaas kunnen winnen als ontwerp. Terwijl veel niet-Nederlanders die waarschijnlijk liever niet willen zien. :huh: Maar misschien lever ik ook nog wel een ontwerp in. :)

Link to comment

Wellicht iets in de richting van de eerste Koningsdag sinds WA koning is? Of het nu al succesvolle sportjaar ivm de Olympische Winterspelen? Verder bestaat Heineken dit jaar 150, wellicht ook een leuk idee. Ik kan helaas niet ontwerpen, maar wellicht dat iemand er een leuk idee in ziet :)

Link to comment

LET OP!!!

 

Het is nog maar EEN MAAND mogelijk om ONTWERPEN in te zenden.

De inzendingstermijn sluit op 30 juni. Dan heeft Willem-Jan van de Geocaching shop een maand om de ontwerpen te bekijken en eventueel aan te passen (zodat ze ook te fabriceren zijn)

In augustus gaan we stemmen. In september en oktober wordt de productie voorbereid, november is productie maand met het doel om de munten voor sinterklaas te kunnen versturen, maar in ieder geval voor de kerst.

 

Verder is er nog een inzending binnengekomen ter gelegenheid van 125 jaar KNVB. Met zowel een thuis als uit versie.

Dutch2014_front_home.jpgDutch2014_back.jpgDutch2014_front_away.jpg

 

Tc

Link to comment

Het ontwerp van de Dutch Geocoin 20104 is gereed.

De eerste samples zouden halverwege oktober binnen moeten zijn. De verkoop zou eind november moeten beginnen bij Geocachingshop.nl

Het ontwerp is gebaseerd op de zilveren Wilhelmina gulden uit 1914.

Meer informatie omtrent versies en prijzen zal geplaatst worden wanneer deze informatie beschikbaar is.

 

ec6a4e49-5989-4c55-be06-c0bf3c608abf.jpg

Link to comment

Ik meen ergens gelezen te hebben dat er 10 AE coins verkocht zijn in een set van 5 en de rest trade only is , maar dit weet ik niet zeker .

 

PS wat mis jij nog uit de dutch geocoin serie ?

 

Ai, dat word moeilijk....

 

Ik mis er eigenlijk nog best wel veel, aangezien ik pas in 2012 die Dutch Geocoins ben gaan kopen.

Ook had ik als student er maar 10,- per maand voor.

En ik kocht gewoon degene die ik leuk vond.

Nu probeer ik ook diegene voor 2012 te vinden, en de collectie compleet te krijgen.

 

Welke ik nog moet hebben zijn:

LE 2005

LE 2006

LE 2007

LE 2008

RE 2009

LE 2009

RE 2010

LE 2010

RE 2011

LE 2011

De XLE 2011 heb ik! Yeah!

LE 2012

AE 2012

AE 2013

AE 2014

 

De RE 2005 heb ik een dubbele van.

 

Sla jij ze ook op in een verzamel map?

Ik heb die van mijn in een (munten) map zitten.

Ook in die speciale hoesjes voor munten, dan ze niet verder roesten enzo. (Ben even de naam van die dingen kwijt.)

Zulke hoesjes: Hoesjes

 

Momenteel ben ik via CoinTracking weer aan het proberen om weer wat ontbrekende coins bij elkaar te krijgen.

(RE 2011, LE 2011, AE 2013)

Hopelijk is het wensenlijstje binnenkort weer minder lang. xD

Als ik er wat meer heb zal ik eens een foto van plaatsen.

 

Weet iemand trouwens wie het ontwerp "De Gulden" is?

Dan kan ik het evt. bij hun vragen voor die AE. :-)

Edited by #Tenzin
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...