Nice guys?

Ibar

I'm a Spaniard living in Belgium since quite a few years and got in touch with geocaching last June, and since then it's become more a passion than a hobby. When I got close to 300 caches I thought it was about time to bring something "back" to the community and I started hiding my own caches, but I've started to get double thoughts about that. So far I've hidden 8 caches, and I've got lovely comments like:

"Niet gevonden. Ook niet zo veel zin om hier lang te zoeken.

Er zijn zeker mooiere plaatsjes in Tilleghem en Zedelgem..."

"Jammer dat er niets te vertellen valt over de directe omgeving van de stash om over te schrijven in mijn log." (Nochtans is de weg naartoe wel leuk, vind ik toch)

"FTF logje volgt nog." .. 7 days later still nothing

And the one that made me think that I may not place a cache again:

"Toch even een tip voor de legger. Lees de guidelines i.v.m. de bedoeling van het plaatsen van een hint op een listing er eens op na, want het kan best zijn dat jij de Spaanse taal onder de knie hebt, maar wat je doet is zinloos en eigenlijk 'not done'. Zelfs niet in onze moderne maatschappij met draadloze netwerken en smart phones.

Waarom niet meteen kiezen voor het Russisch of het Mandarijns? Dan heb je absoluut de zekerheid dat niemand je begrijpt."

I mean, is it mandatory to be an #@!!X&& to be a geocacher???

I'm really, really disappointed. I understand that these are my first caches and I still have to learn, I wonder if some of the expert cachers that have found thousands of them understand the same.

P.S. Mijn nederlands is redelijk goed, dus men kan antwoorden in 't nederlands of in 't engels ... of in 't spaans, ik heb wel GEEN probleem ermee

P.S.2. Er was wel EEN vriendelijke geocacher die me rechtstreeks informeerde over een "boze buur" in de omgeving van een van mijn caches, dus niet iedereen is "slecht" ... maar toch

Ik had ook een cache (Nederland), en de meeste reacties erop waren wel leuk.

Het was een mooie plek, maar omdat het mijn eerste cahe was erg simpel. Gewoon een plastic doos in een bosje naast een meertje waar bijna niemand komt. Sommige logjes waren idd ook minder leuk om te lezen, maarja er zitten altijd wel rotte appels tussen.

Ik zou me gewoon concentreren op de "leuke logs". :)

Edited by #Tenzin

I read this with interest as a multilingual whos' coming to B / NL caching at the end of the month.

It seems amazing in a country like Belgium, where surely most people speak at least 2 languages, that someone can get so angry and rude about hints in Spanish! And if you can't work out what "cuatro troncos" means, well...

Don't let it discourage you.