Jump to content

Discovered Log

WessemCacher

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Ik ben nog een ietwat groene cacher, maar heb het idee dat ik het meeste wel door heb. Toch een vraag over het volgende. Ik heb zojuist onze eerste TB geactiveerd, en heb deze nog gewoon in bezit. Hij is dus nog niet gedropt. Toch krijg ik al binnen een half uur na activatie een "discovered" log binnen van een Duitser. Hij heeft bijna 10.000 trackables op naam staan... In mijn beleving betekend een discovery log tenminste dat je de trackable in kwestie gezien moet hebben, of zit ik er naast? Als dat zo is ga ik deze meneer vriendelijk verwijderen.

Posted (edited)

Don't show the private tracking number in public. (I can find it!)

Only use TB4DM1H where it can be seen in public.

Yes, delete the 'Discovered' log.

(Have sent you an email)

Edited by Bear and Ragged
Posted

Don't show the private tracking number in public. (I can find it!)

Oh my God, this HAS to be a real beginners mistake :-)

Making the picture I took special interest in the code NOT being visible... But than I put the wrong code in the filename...

I changed the name already, and thanks for the tip!

WessemCacher

Posted

Het is inderdaad even opletten dat je bijvoorbeeld op foto's niet het tracking nummer toont.

Echter, soms is er helemaal geen sprake van een beginnersfout.

Er zijn tegenwoordig zoveel nummers voor trackables uitgegeven dat het de moeite loont om random nummers in te tikken en zo bij een coin of TB uit te komen.

Hoe dat precies werkt weet ik niet, maar daar zal wel een handig tooltje voor zijn.

Wat ik wel merk is dat er regelmatig melding wordt gemaakt van spookloggers die hier een sport van schijnen te maken.

Zulke logs mag je gewoon verwijderen.