Jump to content

gevonden caches van gps?


trouwborst

Recommended Posts

Vraag:

In oktober op vakantie geweest naar oostenrijk, en 20 caches gevonden.

De gevonden caches staan op de garmin dakota.

Maar hoe krijg ik ze als gevonden aangemeld op de computer?

Heb er nu twee gevonden op gc code en dan datum ingevuld met mededeling gevonden.

Maar vraag me af of het zo de bedoeling is.

Alvast bedankt voor het meedenken en beantwoorden!

Link to comment

Dat kan inderdaad gemakkelijker :-)

Sluit je Dakota aan op de PC, log in op geocaching.com, kies in het menu onder jouw profiel voor " Import fieldnotes".

Kies daar voor "Upload from a GPS handheld device". Zoek vervolgens je Dakota op, en kiest het bestandje met iets van visits in de naam.

Importeren en je hebt ze allemaal klaar staan om te loggen.

Suc6!

Link to comment

Veel cache eigenaren en medecachers, waarderen het als je iets meer schrijft dan alleen 'gevonden'.

Een kort verhaaltje over je belevenissen.

Wij vinden het leuk als er over onze caches wordt geschreven maar we lezen ook vaak logjes voordat we een cache gaan doen.

 

Daar kan ik alleen maar bij aansluiten! Dat kan trouwens gewoon volgens de methode die ik beschreef. Wanneer ik lekker een hele dag op stap ga en meerdere caches bezoek, dan zet ik vaak ter plekke even een trefwoord als opmerking. Thuis als ik de caches dan log, zie ik het trefwoord weer staan en weet ik de bijzonderheden wel weer en kan ik een passend logje schrijven.

Link to comment

bedankt, als nieuwe gebruiker vandit forum en mijn nieuwe garmin etrex 30 ben ik er ook in geslaagd de fieldlogs te plaatsen.

 

nu had ik enkele caches niet gevonden, maar als ik nu gps opzet staan de niet gevonden caches er nog in, hoe kan ik deze eruit halen en verwijderen?

 

alvast bedankt

Link to comment

Sterker nog: ook je gevonden caches staan er nog in. Ze zijn alleen niet meer zichtbaar in de lijst met caches (maar nog wel op de kaart).

 

Caches verwijderen kan alleen via de computer. Je kan het op twee manieren doen:

 

1. Start BaseCamp, selecteer je eTrex en verwijder wat je wilt verwijderen.

 

2. Verwijder de desbetreffende gpx-bestanden in de map \Garmin\GPX\ van je eTrex.

In deze map staan alle caches, waypoints en tracks die je in het toestel hebt gezet of gemaakt. De naam van het gpx-bestand geeft meestal aan wat er in dat bestand staat. Caches die je via Sent to GPS op gc.com hebt overgezet hebben als naam de code van de cache (bv GCA1B21C.gpx). Zelf aangemaakte waypoints staan in een bestand genaamd Waypoints_<datum>.gpx.

 

Persoonlijk verwijder ik altijd alle bestanden in de map na een dag cachen. Zo start ik altijd weer met een schone gps. Niet-gevonden caches die ik later wil doen kan ik er altijd opnieuw inzetten.

Link to comment

Sterker nog: ook je gevonden caches staan er nog in. Ze zijn alleen niet meer zichtbaar in de lijst met caches (maar nog wel op de kaart).

 

Caches verwijderen kan alleen via de computer. Je kan het op twee manieren doen:

 

1. Start BaseCamp, selecteer je eTrex en verwijder wat je wilt verwijderen.

Beste Stefan, is er ook een mogelijkheid om op de gps (etrex venture) een lijst met gevonden caches tevoorschijn te halen, anders dan in de agenda (daar is het nl. geen lijst). Dus een lijst met geopende kistjes? Of kan dit alleen op geocaching onder je profiel? En: is het selecteren van je apparaat ook mogelijk in Mapsource? Ik zie dit nl niet. Of is mijn apparaat gewoon te oud (etrex venture cx)?

 

br, Alex

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...