Jump to content

Pencil


de Hunters

Recommended Posts

Ik zie bij de meeste coördinaten wel een pennetje staan, maar bij sommige niet. Is dat de keuze van de CO of is daar een andere reden voor? Ik vind het vervelend om, ipv het coördinaat te wijzigen en te kunnen downloaden naar mijn GPS, papier te moeten gebruiken om het gewijzigde coördinaat vast te leggen en vervolgens in het veld handmatig in mijn GPS in te moeten voeren.

Dat kan toch anders?

Link to comment

Ik zie bij de meeste coördinaten wel een pennetje staan, maar bij sommige niet.

 

Ben je zeker dat het niet met het cachetype te maken heeft? Bij een trad heeft het geen zin om coordinaten aan te passen, hé?

 

Dat kan toch anders?

 

Als je een programma als GSAK kan het zeker anders. Dan kan je alles aanpassen op je PC (corrected coordinates, notes...)en dan exporteren naar GPS

Link to comment

Ik zie bij de meeste coördinaten wel een pennetje staan, maar bij sommige niet. Is dat de keuze van de CO of is daar een andere reden voor? Ik vind het vervelend om, ipv het coördinaat te wijzigen en te kunnen downloaden naar mijn GPS, papier te moeten gebruiken om het gewijzigde coördinaat vast te leggen en vervolgens in het veld handmatig in mijn GPS in te moeten voeren.

Dat kan toch anders?

 

Bij Wherigo en letterbox caches zie je ook geen pennetje, het coördinaat krijg je immers in het veld bij de Wherigo en bij een letterbox is er soms niet eens sprake van een coördinaat en bovendien kun je deze niet vooraf bepalen dus heeft het geen zin om deze te kunnen aanpassen met het pennetje.

 

Dus ik vermoed dat je bij dergelijke caches kijkt? Zo niet, dan moet je even een voorbeeld geven.

Link to comment

Ben je zeker dat het niet met het cachetype te maken heeft? Bij een trad heeft het geen zin om coordinaten aan te passen, hé?

 

Wel als het een multi is die 'vermomd' is als traditional (zie bijvoorbeeld de serie "Dwars door Gelderland").

Edited by B&B Joy
Link to comment

Wel als het een multi is die 'vermomd' is als traditional (zie bijvoorbeeld de serie "Dwars door Gelderland").

 

Ik zie bij Dwars door Gelderland alleen Letterboxes en een bonus (mystery) geen trad.

 

Je hebt gelijk. Weer wat geleerd. Ik ben denk ik in de war gebracht ben doordat pas bij verder inzoomen op Maps het symbool van traditional veranderd in een letterbox. Bedankt voor jullie antwoorden.

Link to comment

Bij Wherigo en letterbox caches zie je ook geen pennetje, het coördinaat krijg je immers in het veld bij de Wherigo en bij een letterbox is er soms niet eens sprake van een coördinaat en bovendien kun je deze niet vooraf bepalen dus heeft het geen zin om deze te kunnen aanpassen met het pennetje.

Om hier even op in te gaan. Wat is het verschil (in deze context) met een multi en waarom zie je bij een multi wel het potloodje dan? Bij een multi krijg je ook de coördinaten in het veld en kun je deze (normaal gesproken) ook niet vooraf bepalen.

Link to comment

Om hier even op in te gaan. Wat is het verschil (in deze context) met een multi en waarom zie je bij een multi wel het potloodje dan? Bij een multi krijg je ook de coördinaten in het veld en kun je deze (normaal gesproken) ook niet vooraf bepalen.

 

Reden te meer dat ik zo goed als nooit coordinaten edit op de website (tenzij als backup bij mystereies mocht er iets mis gaan in mijn GSAK database).

Link to comment

Bij Wherigo en letterbox caches zie je ook geen pennetje, het coördinaat krijg je immers in het veld bij de Wherigo en bij een letterbox is er soms niet eens sprake van een coördinaat en bovendien kun je deze niet vooraf bepalen dus heeft het geen zin om deze te kunnen aanpassen met het pennetje.

Om hier even op in te gaan. Wat is het verschil (in deze context) met een multi en waarom zie je bij een multi wel het potloodje dan? Bij een multi krijg je ook de coördinaten in het veld en kun je deze (normaal gesproken) ook niet vooraf bepalen.

 

Dat is mij ook een raadsel, geen idee waarom dat bij multi's wel mogelijk is. Wellicht om het mensen makkelijk te maken om als ze coördinaten van anderen hebben gekregen dit pennetje te gebruiken om zo de cache coördinaten makkelijk in hun gps te schieten en dus even snel langs wat multi's kunnen fietsen zonder de multi's zelf te doen.

 

Ikzelf gebruik het pennetje bij sommige multi's wel om achteraf het coördinaat aan te passen voor mezelf, ik gebruik namelijk geen GSAK of ander database programma. Maar het pennetje bij multi's is verder ook niet nodig wat mij betreft, want de gevonden gegevens noteer ik (als ik het niet vergeet) als personal note. De coördinaten van multi's die ik dan toch met het pennetje aanpas zijn dan meer voor het gemak omdat als ik daar in de buurt ben en er bijvoorbeeld nog eens een trackable in wil droppen, ik zo alleen het eindcoordinaat in m'n gps heb. Maar vaak doe ik dat niet eens omdat je ook multi's hebt waarvan de wp's zijn gegeven en dan krijg je ook alle waypoints in je gps mee en dat maakt het ook niet overzichtelijk.

Link to comment

Ik zie bij het uitzoeken van caches in het buitenland nog wel eens een oudere multi cache, waarvan ik denk dat het eigenlijk een mystery zou moeten zijn.

(en dat bedoel ik niet alle multi's die aan de keukentafel ook uit te rekenen zijn, maar waar het de bedoeling is dat je toch wat oplost/bekijkt voor je erop uit gaat)

Wellicht dat het pennetje er daarom bij multi caches ook is neergezet.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...