Jump to content

Premiumcaches


kobeg

Recommended Posts

Hey

Ik ben een jaar aan het geocachen en ik ben een basic member op geocaching.com.

De laatste tijd merk ik dat er meer en meer premiumcaches in de buurt komen.

Ik vind dat natuurlijk niet zo leuk want zo kan ik die niet gaan zoeken. :(

Nu is mijn vraag of het als verstopper van caches een voordeel heeft om premiumcaches te hebben tegenover gewone caches?

Want doordat alleen premium members die mogen zoeken gaan er toch ook minder mensen zijn die die caches kunnen gaan vinden.

Als iemand een idee heeft wat het voordeel is zouden jullie dat mij kunnen zeggen want ik heb er al lang over nagedacht. :P

Nu moeten jullie niet denken dat ik hun iets kwalijk neem want het was gewoon een vraag die in mij op kwam.

 

Groetjes

kobeg

Link to comment

 

Reasons for PMO Caches

Groundspeak does not state a reason for PMO caches. However, cache owners have stated various reasons for restricting their cache listings to premium members, including:

 

  • Hiding cache coordinates from local cache maggots who have only basic accounts.
  • Encouraging others to buy premium memberships, or rewarding them for doing so.
  • Keeping the cache listing out of products that include preloaded cache data (that don't require a geocaching.com account).
  • Preventing search engines and unregistered visitors from accessing logs and photos posted to the cache.
  • Rewarding premium members with an FTF opportunity (switching off the PMO flag later).
  • Reducing the traffic to the cache, to reduce the maintenance required (e.g., replacing full logs, resetting on-site puzzles) or to reduce geotrails.
  • Slowing down the initial rush of traffic to the cache site, to attract less attention from muggles or to reduce geotrails (switching off the PMO flag later).
  • Limiting access to "serious" geocachers, expecting them:
    • to treat the cache/camouflage/location/contents with more respect.
    • to know how to log trackables correctly.
    • to post better online logs.
    • to have validated their email addresses.

    [*]Hiding a mystery/puzzle cache that requires premium membership to complete, so basic members don't see it.[*]Hiding a challenge cache from basic members who might not understand the need to complete the challenge before logging online.[*]Hiding an EarthCache from basic members who might not understand the need to complete the EarthCache requirements before logging online.[*]Hiding caches from local basic members who

    • complain excessively (e.g., about caches that are "too difficult" or that cost money to find).
    • post bogus Needs Maintenance or Needs Archived logs (e.g., whenever they DNF a cache).

    [*]Using the audit log feature of PMO caches.[*]Being curious about what it's like to own a PMO cache.[*]Wanting to take advantage of all the features offered to premium members.

Link to comment

Ach ... het plaatsen van Premium Only Caches staat steeds ter discussie. Waarom legt men dat? Meestal wordt dit met de reden gedaan dat er veel caches worden gesaboteerd of weggenomen en dit zou (volgens de PMO-leggers) te wijten zijn aan teveel Basic Members die hun caches zoeken. Deze redenering raakt natuurlijk kant noch wal. Wanneer je er de fora en sociale media op naslaat, kom je al gauw tot de vaststelling dat dit niks of niet veel verandert aan het verdwijnen of stuk maken van geocaches.

Persoonlijk vind ik het ook heel onnozel om je caches PMO te maken. Het verplicht andere spelers een Premium abo. te nemen om ten volle van de hobby te kunnen genieten. Dit wordt natuurlijk gepushed door Groundspeak, aangezien de mogelijkheid tot het PMO zetten van caches wordt aangeboden.

Er valt niks tegen te beginnen. Als je ten volle wilt genieten van ALLE caches, moet je dus een Premium lidmaatschap aanschaffen.

Link to comment

Ach kom op, elke hobby kost geld en het lidmaatschap voor Premium member is toch de moeite niet!

Dat is zeker waar maar dan steek ik toch liever mijn geld in het maken van leuke ervaringen en leuke caches voor andere personen dan mij premium member te maken maar ja iedereen heeft zijn mening hé

Link to comment

Premium member kost maar ongeveer 30 euro voor 1 jaar lang alle voordelen te hebben:

 

- papierloos cachen (beschrijving, hints en logs in je gps);

- Pocket queries aanmaken, dus niet meer de caches één voor één inladen;

- Premium member only caches bezoeken, zoals je dit topic aanhaalt.

- Leuke caches belonen met favo puntjes;

- Bookmark listen aanmaken;

- En nog veel meer...

 

Dus ik zou zeggen: niet langer meer twijfelen en maak je premium.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...