Jump to content

Coördinaten- en codechecker van Globalcaching.eu


GEO-BREIN

Recommended Posts

Zoals je misschien weet heeft Globalcaching zowel een coordinaten checker en een code checker. De coördinaten checker is bij de meesten wel bekend wat dat is en de code checker heeft de mogelijkheid om bij een goed antwoord (kan elke tekst zijn) een onthullend antwoord te geven (kan elke tekst zijn). Beide geven de eigenaren van de checkers extra opties zoals een email notificatie.

 

Beide checkers zijn goedgekeurd door Groundspeak (geocaching.com)!

 

Waarom meld ik dat hier zo expliciet?

Enkele maanden terug werd opeens de coördinaten checker afgekeurd door de reviewers en wilden ze geen caches publiceren indien ze de globalcaching coördinaten checker op de cachepagina hadden staan.

Hierop hebben we Groundspeak aangeschreven en hebben de reviewers opdracht gekregen om deze coördinaten checker goed te keuren (was dus gewoon toegestaan en waarom ook niet?)

 

Afgelopen week kregen we de melding dat onze code checker niet goedgekeurd werd door de reviewers. Weer met dezelfde onjuiste motivatie dat je zou moeten registreren op globalcaching om de check uit te voeren.

We hebben daarop gelijk een klacht ingediend bij Groundspeak en aangegeven dat we het nu wel zat zijn dat de reviewers hun (blijkbaar) afkeer jegens globalcaching botvieren op geocachers die caches willen plaatsen met onze checkers. Daarop is er weer gemeld dat de reviewers opdracht hebben gekregen om ook de code checker goed te keuren en caches gewoon te publiceren.

 

Eind goed al goed zou je denken en waarom dan toch deze melding?

Nou, omdat we zojuist gehoord hebben dat nog niet zo lang terug een geocache geweigerd werd door de reviewers, omdat deze de coördinaten checker van globalcaching bevat. Motivatie weer: je zou moeten registreren op globalcaching om te checken.

Dat betekent dat reviewers gewoon doorgaan met afkeuren van de checkers ondanks expliciete instructies van Groundspeak om ze goed te keuren.

Ik zal hier maar niet plaatsen wat mijn gedachten over de reviewers zijn aangaande dit, maar ik denk dat er niet veel verbeelding nodig is. ;-)

 

Naast de melding dat je de checkers dus rustig kunt gebruiken, wil ik dus ook graag weten indien er caches afgekeurd zijn vanwege de checkers. Is het in het verleden gebeurd of worden er nog steeds nieuwe caches afgekeurd vanwege de checkers, meld het dan even.

Indien het nog 1 keer in de toekomst gebeurd gaan we weer een klacht indienen bij Groundspeak, maar dan moeten we wel weten dat het gebeurt.

 

(Dit kan ook teruggevonden worden in het originele draadje op Globalcaching.eu)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...