Jump to content

Vandalen


JarOfEyeballs

Recommended Posts

De laatste tijd heb ik dikwijls genoeg gezien dat caches vernield en leeg geplunderd worden. Eén keer was een cache gevandaliseerd, de eigenaar herstelde hem en nog geen dag later was hij opnieuw vernield! Dat, samen met het feit dat travel bugs en geocoins tegenwoordig altijd gestolen worden, heeft mijn enthousiasme flink onderuit gehaald. Sommige mensen hebben blijkbaar niks beters te doen dan andermans hobby om zeep te helpen. Ik heb in ieder geval niet veel zin meer om er nog mee verder te doen. Zijn er hier nog mensen die van die dingen hebben meegemaakt?

Link to comment

Is idd zeer triest, wat je soms aantreft, laatst zag ik op weg naar de cache ( een Tradi ) eerst de gesloopte cache liggen, en een stuk verder de log rol, die inmiddels drijfnat, en daardoor onbruikbaar geworden was!

 

Ik heb toen enkele foto's genomen, en deze later aan de C.O. door gemaild, en de cache heb ik zo goed als mogelijk terug gelegd, op een voor mij, zoveel als mogelijk logische cacheplek, en hier ook nog een foto van genomen.

 

Veel meer kun je op dat moment er niet aan doen, . . . . Maar je wordt er niet bepaald vrolijk van helaas :sad:

 

GrtZ,

 

Bobkatnl

Link to comment

Het is inderdaad soms triest wat je allemaal tegen komt. Ik kan niet zeggen of de vernielingen met de jaren zijn gestegen, daar we zelf nog maar cachen sinds september 2011. Maar op die 2 jaar hebben we zelf ook al het een en ander gezien. Indien daar iets over gezegd wordt op sociale media, valt het op dat men (geocachers) onmiddellijk in de verdediging gaat en de schuld doorschuift op toevallige voorbijgangers. Niks is minder waar! Ook sommige geocachers kunnen het niet weerstaan om met brute kracht iets open te krijgen. Om het geduld niet te kunnen opbrengen een veldpuzzel (puzzelbox) op te lossen. Die misschien jaloers zijn op wat een ander heeft in elkaar gestoken. En zo kunnen we nog wel het een en ander opnoemen van redenen waarom een geocacher de boel kapot maakt. We zullen dan nog maar zwijgen over doelbewuste sabotage.

Natuurlijk zijn er caches die wel stukgemaakt worden door muggles. Spelende kinderen die niet weten wat ze in hun handen hebben wanneer ze een geocache toevallig vinden, enz. Maar heel veel caches die stuk gaan/zijn/gemaakt worden bevinden zich toch wel op plaatsen waar zonder geocaching geen kat voorbij komt. En dan komt de vraag boven drijven "WAAROM???"

 

We hebben hier zelf als CO ook al mee te maken gehad. Al meerdere keren om eerlijk te zijn. Vele keren hebben we zaken moeten vervangen en dat deden we steeds met oog op het plezier voor de volgende geocacher die onze caches kwam loggen. Maar eens je wat meer centen begint uit te geven aan je cachecontainers en deze worden (opzettelijk) vernield, dan begint de moed om er terug een nieuwe te steken, in de schoenen te zakken. Dat is dan ook de reden waarom we sinds kort enkel nog genieten van het zelf gaan cachen en het leggen van caches achterwege laten. Van het moment er nog iets scheelt aan een van de caches die er nog liggen (een 30-tal), gaat deze onherroepelijk het archief in.

Ik denk dat er zo nog al een paar CO's op deze manier hebben gedacht en gereageerd. Op de 2 jaar dat we nu actief zijn in de geocache maatschappij hebben we toch al weet van enkele CO's die er de brui hebben aan gegeven voor diezelfde reden.

 

JAMMER!!!

Link to comment

Ik ben bij het zoeken een keer een vernielde cache tegengekomen. Er was een stapeltje swag en trackables over in een hoopje as wat in alle waarschijnlijkheid de cache was.

Mijn eigen caches liggen er tegen alle verwachtingen in nog prima bij. Een cache was verdwenen toen de boom waar hij in lag gesnoeid werd, maar daar let ik nu op.

Link to comment

Gelukkig ben ik nog geen gesloopte caches tegen gekomen.

Inmiddels heb/had ik een eigen cache waar ik in het begin 12+ dingetjes in had gedaan om te ruilen. Zoals playmobil poppetjes, magnetjes en een aantal van mijn eigen visitekaartje. Toen ik na een paar maanden een cache controle ging houden was mijn cache nagenoeg leeg. Dat vond ik wel jammer. :sad:

 

Overigens word mijn cache op 1 nov. gearchiveerd (zometeen dus) omdat er binnenkort word gestart met nieuwbouw.

Link to comment

Spijtig genoeg is het hier met onze super-multi Milans Groote Oorlog een ander verhaal. :(

 

2 weken terug kregen we melding dat er een WP was verdwenen. Kan gebeuren, zou je denken. Maar als je weet dat alles is verborgen op plaatsen waar niet-geocachers totaal niet kunnen komen, zoeken, toevallig voorbijkomen, dan weet je wel genoeg.

Goed ... toch de wp gaan herstellen. Men kon er terug tegenaan.

Een week later krijgen we wederom een melding (van dezelfde persoon). Het volgende wp is verdwenen. Moet je goed weten dat het wp bestaat uit een metalen plaatje, bevestigd aan 2 magneten die elk 500kg kunnen dragen en in identiek hetzelfde kleur zit als de achterkant van de vangrail waar hij is aan bevestigd. Je kan het plaatje er met moeite afnemen en nu zou deze zogezegd verdwenen zijn??? :ph34r: Lijkt me heel sterk.

 

Tja ... sommige CO's zijn gedoemd om geboycot te worden ... en meer en meer beginnen we te denken dat ook wij bij die groep horen. :mad:

Link to comment

Nou het noodlot heeft inmiddels ook bij mij toegeslagen, mijn cache is volledig geript, alleen de buitenbehuizing zit nog in de grond

maar de inhoud is volledig verdwenen, ook het ingebouwde " puzzelelement " waar ik erg veel tijd en energie ingestoken had, is compleet

weg ( losgeknipt ) Is wel flink balen natuurlijk als je zo'n bericht krijgt, en de schrik slaat je om het hart, en ben er natuurlijk gelijk

gaan kijken, en idd alles weg, en er is geen spoor meer van te vinden, hebben daar nog met 3 man sterk naar gezocht, maar helaas, . . . . . :(

 

GrtZ,

 

Bobkatnl

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...