Jump to content

Cache container;


Oxigeon

Recommended Posts

Geachte mede Geocachers,

 

Graag wil ik in mijn eigen omgeving een geocache gaan plaatsen. Ik wil dit gaan doen omdat op mijn locatie nog niet zoveel geocaches verstopt liggen. En er zo nog een mooie omgeving is waar gewandeld kan worden. Hiervoor ben ik eigenlijk alleen nog op zoek naar een doosje (micro) wat ik als cache kan gebruiken.

 

Het enige wat in me opkomt en redelijk goedkoop is is eigenlijk het doosje waar een fotorolletje in zit. Nu is echter mijn vraag hoe ik hieraan kom. Op internet worden deze niet aangeboden. Blijft dan de enige optie op naar een fotograaf in de buurt te gaan en kijken of deze nog doosjes heeft?

 

Mocht iemand nog andere suggesties hebben voor een leuke container hoor ik dit graag.

 

Met vriendelijke groet,

 

Oxigeon

Link to comment

Hartelijk dank voor de reacties. Ik heb een plekje gevonden waar het geheel redelijk droog kan liggen. En ik misschien met een fotodoosje vooruit kan. Mocht dit niet gaan zal ik naar iets anders op zoek gaan.

 

Heb de fotograaf in het dorp hier gebeld en hij had er nog wel wat liggen. Nu nog eventjes op zoek naar de landeigenaar en toestemming vragen om er een cache neer te leggen.

Link to comment

Ik heb nu een en ander in mijn bezit. De landeigenaar zoeken is toch nog wel lastiger dan gedacht. Ben op pad geweest en naar bordjes gezocht. Op internet rond geneust en niets gevonden. Ik denk dat het land is van het kasteel wat erbij ligt. Alleen weet ik niet wie daar landeigenaar/terreinbeheerder/boswachter is. Bij het kasteel aanbellen is ook geen optie omdat deze mevrouw in Spanje zit.

Link to comment

Kijk bij de locale winkels die keukengerei verkopen, die hebben vaak ook waterdichte bewaardozen, zo koop ik bij de Hema de Lock & Lock dozen voor de helft wat ze op de geocachingwinkels kosten. Als je er op let dat het waterdicht, magnetronbestendig, vaatwasserbestendig en vriezerbestindig is kan je er van uitgaan dat ze de meeste weersomstandigheden ook hebben.

 

Winkels waar je kan kijken zijn Hema, Action, Marskramer, Blokker.. dat soort winkels. Net vandaag bij Hema voor €6,30 10 verschillende bakjes gekocht!

 

Succes!

Twinky Waffle

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...