Jump to content

Logs op de website die niet terug komen in logboek


jhaprins

Recommended Posts

Ik heb even een vraagje.

Afgelopen week een mysterie cache wezen loggen in Enschede en omgeving nadat ik afgelopen week de bijbehorende puzel al had opgelost. Op zich allemaal niet zo heel spannend. Nu zag ik op de website dat begin augustus iemand hem nog gelogd zou hebben, echter aangekomen bij de cache viel het me op dat de betreffende persoon het logboek niet gesigned had en ook de trackable die al anderhalve maand in de cache lag heeft hij niet gelogged.

 

Dit alles doet mij ernstig vermoeden dat we hier te maken hebben met iemand die het spelletje voor zichzelf en de cacheowner aan het verpesten is.

 

Hoe gaan jullie hier mee om? Worden dergelijke logs verwijderd. Moet ik de CO even inseinen? Of moet ik het gewoon negeren zelf mijn spelletje lekker spelen.

 

Vriendelijke groeten,

Jan Hugo Prins

Link to comment

Gewoon negeren.

 

De cache owner kan het log verwijderen als er echt geen log in het logboekje staat.

 

Een verkeerd log hoeft echter niet ter kwader trouw te zijn. Ik had laatst bijvoorbeeld iemand die had de verkeerde cache van ons gelogd omdat de namen op elkaar lijken. Een week later kwam hij daar zelf achter en heeft dat toen gecorrigeerd. Ook kan iemand een verkeerde GC-code hebben ingetypt en niet hebben opgemerkt dat het een andere cache was.

 

Maar wat ook kan is dat die cacher op een hele andere plek in het logboekje heeft getekend dan jij. Ik zie nogal eens dat cachers niet altijd even goed opletten en bijvoorbeeld pagina's overslaan in het boekje. Maar ook wordt er lang niet altijd op volgorde een krabbel gezet, maar gewoon ergens waar ruimte is op een pagina of de voorkant wordt voor de achterkant aanzien waar ze dan (opnieuw) beginnen.

 

Dat hij de trackable niet heeft gelogd betekent verder ook niets. Veel cachers loggen een trackable alleen als ze hem verplaatsen. Deze cacher wilde dat misschien wel niet omdat hij bijvoorbeeld niet kan voldoen aan het doel of denkt pas over langere tijd weer te gaan cachen. Maar ook cachers die vaak cachen loggen alleen trackables als ze hem verplaatsen, niet iedereen heeft zin om allerlei coins/TBs te gaan discoveren.

Link to comment

Kan een oneerlijk persoon zijn, maar kan evengoed een vergissing/vergetelheid zijn.

 

Heb het zelf ook al meegemaakt:

 

Een cache toertje met een mistery-cache op het einde van een collega cacher samen met hem gelegd en proefgelopen op een domein waar ik zeer veel kom.

 

Na publicatie heb ik gewacht tot de podiumplaatsen al weg waren om hem opnieuw te lopen en te loggen.

Dit was de 3de keer dat ik hem liep. Samen met mijn zoontje en zonder gps(zoeken hoefde immers niet meer).

 

Halverwege de toer komen we bij een cache en tegelijkertijd komen er wat bekende kinderen aan (zo van die kinderen waarvan je zeker weet: als die zien dat er hier iets ligt, zal het snel verdwijnen).

 

Dus even wachten en terwijl de zoon een praatje met hen maakt, log ik al de caches als die we gevonden hadden op de gsm. (inclusief diegene waar ik letterlijk op stond in afwachting dat we terug alleen waren).

 

Toen duidelijk werd dat ze niet weggingen en zich een eindje verder neerzetten, gingen we verder (ik schrijf men naam later wel).

 

Dit werd opgemerkt door de volgende cacher (later die dag), die aan de owner eiste dat mijn online-log geschrapt werd.

 

Heb die cacher mijn verhaal gemaild, maar nooit iets van teruggehoord.

 

Had ik echt willen "cheaten", had ik niet gewacht tot hij al 3 keer gevonden was, maar voluit voor de FTF's gegaan :s

 

Langs de andere kant had de FTF van de hele toer (toch een klein uurtje stappen, zonder zoeken en berekenen) de eindcache gevonden 20 minuten na publicatie?

 

Om maar te zeggen dat er altijd oneerlijke zullen tussenzitten, maar gelukkig zijn dit uitzonderingen.

Link to comment

Die droeftoeters zijn er wel meer. Deze maand loggen mensen bijv. in het voren om zo voor elke dag een souvenir te bemachtigen zonder elke dag op pad te hoeven. Dieptrieste zieltjes in mijn ogen. Sommigen zijn geneigd te zeggen dat deze foploggers alleen zichzelf ermee hebben. In België had ik echter een keer dat ik een trail deed waarvan een cache een aantal maal niet was gevonden maar daarna weer twee keer wel gevonden. Reden temeer om toch op pad te gaan. Bij aankomst trof ik een gat met een steen erbij. Dit was (ook na verificatie bij de co) de stashlocatie. Later bleken twee cachers online alle caches uit de serie gelogd te hebben maar ze stonden in geen enkel logboekje. Hier hebben deze cachers dus niet alleen zichzelf ermee maar laten mij in de waan dat een cache beschikbaar is. Dan benadeel je mij dus ook. Op zo'n moment ga je bij mij aan de digitale schandpaal.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...