Jump to content

Hoe verwijder ik caches en hoe kom ik bij mijn sd kaartje op mijn garmin etrex 20


Mistralsteam

Recommended Posts

Hallo, Ik heb een aantal caches op mijn garmin etrex 20 gezet via usb. Werkt perfect, maar nu wil ik ze verwijderen. ( heb ze allemaal gedaan) Maar zelfs in de handleiding van het apparaat is niets hierover te vinden. Ik heb geprobeerd het sd kaartje rechtstreeks in de pc te stoppen maar daar staat niets op. Waarom zit het erin en hoe benaderik het kaartje? Sorry maar ik ben echt een beginneling.

Link to comment

Als je caches op je Garmin zet via USB gaan ze in de interne opslag. Als je ze op het kaartje wil, moet je ze daar rechtstreeks opzetten.

Als ik mijn Garmin Etrex 30 aansluit herkent mijn PC zowel de Garmin als de SD kaart.

Heb je caches erin gezet terwijl het apparaat in USB mode staat?

 

Welke Windows versie heb je?

Welke drives behalve C: komen erbij als je je Garmin aansluit?

Link to comment

Ik heb windows 7 ( 64 bit. Als ik de etrex op de pc aansluit ( met usb) herkent hij alleen de etrex. De geocaches upload ik via de website ( www.geocaching.com) hier klik ik op de link : naar mijn gps zenden. Dat gaat via usb. En ook dan geeft de "garmin communicator alleen mijn etrex aan en geen sd kaart

Link to comment

Caches verwijderen van het toestel gaat niet met Garmin Communicator, maar kan gewoon met Windows Verkenner.

 

Als je Windows Verkenner start en dan je gps op de USB aansluit, zie je twee extra driveletters verschijnen: één van het interne geheugen van je eTrex en één van het mSD-kaartje. Welke letters beiden krijgen hangt af van je pc.

Als je dubbelklikt op de driveletter van de eTrex (dus niet van het kaartje!) zie je een aantal mappen staan. Ga naar de map Garmin en dan naar de map GPX.

Elke cache die je met Naar mijn GPS zenden hebt verstuurd heeft een eigen bestandje. De naam bestaat uit de GC-code van de cache. De extensie is GPX, maar het kan zijn dat Verkenner die niet laat zien. Dat is een instelling in Windows.

Als je het bestandje verwijdert, haal je dus ook de cache uit je toestel weg.

 

Als je dit niet aandurft, je kan ten slotte per ongeluk belangrijke systeembestanden verwijderen, kan je JaVaWa Device Manager downloaden en installeren. Dit programma kan veilig bestanden van je gps verwijderen en - heel belangrijk!! - een backup van je toestel maken.

Link to comment

Ligt er aan hoe je ze er op hebt gezet.

Stuk voor stuk via de website: verwijder het gpx-bestand met als naam de GC-code van de cache.

Als onderdeel van een pocket query: met behulp van BaseCamp. Vergeet dan niet om ook alle additional waypoints die bij de cache horen te verwijderen (tip: filter op GC-code ZONDER de 'GC').

GSAK/GAPP: Kan met BaseCamp, maar meestal is het makkelijker om alles te verwijderen en opnieuw te versturen.

Link to comment

Elk Garmin outdoortoestel werkt hetzelfde: geocaches zijn gpx-bestanden in de map /Garmin/GPX/. In het geval van de eTrex 25 kunnen het ook ggz-bestanden in de map /Garmin/GGZ/ zijn.

 

Een bestand verwijderen kan met elk OS, dus of je nou OSX, iOS, Windows, Unix of Android hebt maakt niets uit.

 

BaseCamp kan GPX-bestanden inlezen en aanpassen, maar ziet geen ggz-bestanden.

 

Wat iCaching wel en niet kan weet ik niet.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...