Jump to content

Waypoints met Dakota 20


4-tjes

Recommended Posts

Ik ben een beginnend geocacher met een dakota 20. Ik heb het hiervoor altijd gedaan met mijn telefoon.

 

Nu kan ik nog niet echt wennen aan de dakota 20. Als ik op zoek naar een cache met 1 waypoint geen probleem.

Het wordt pas lastig als de cache een Multi is waarbij je de coördinaten krijgt tijdens de route.

Hoe kan ik deze het beste invoeren.....hij gaat bij altijd terug naar het 1e waypoint.

 

Ik laad nu de cache via gpx in mijn dakota 20 en ter plaatse via geocaching en cache zoeken de juiste cache gekozen. Kies voor ga en krijg dan een kaart via het "x" kies ik dan voor kompas....en dan houdt het op!!!!

 

Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik dit het beste kan doen?

En welke specifieke gegevens hebben jullie geselecteerd bij kompas en triple computer?

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

Link to comment

Ik gebruik nooit de geocache functie bij het cachen. Nergens voor nodig, alles is veel makkelijker als je op de kaart loopt. Zijn de waypoints van tevoren bekend? Dan zie je ze op de kaart staan en door er op te drukken zie je de vraag/opdracht die er bij hoort. Zijn ze niet bekend? Gewoon het volgende punt als waypoint invoeren. Voor de listing ga je even de kaart uit, ga je naar Geocaches en druk je op de naam.

Het kompas gebruik ik nooit (behalve als ik ergens een object moet peilen) en de tripcomputer (niet triple computer!) gebruik ik alleen om te kijken hoeveel km ik al heb gelopen.

Pas als ik de cache heb gevonden activeer ik de geocache functie om de cache als "gevonden" in mijn gps te loggen. En doe ik alleen maar om het aantal gevonden caches in mijn gps kloppend te houden.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...