Jump to content

TB verplaatsen;


Julyssa

Recommended Posts

Ik vraag me af..... Vandaag een travel bug meegenomen.

Sowieso in eerste instantie getwijfeld of ik hem wel mee mocht nemen.

Maar nu, ik snap dat ik hem moet gaan verplaatsen naar een andere cache.

En ik moet er natuurlijk melding van doen als ik log bij desbetreffende cache waar hij uit komt.

 

Maar even in de handleiding gekeken(voor beginners)

En daar stond dit Misschien zitten er ook Trackables in (Coins of TB's). Deze kun je meenemen, loggen een weer in een volgende cache deponeren. Als hij nog niet "gedropt" is in de cahe waar je hem vond, wacht dan even toto de vorige cacher hem netjes administratief kan afwerken. Dus niet "Grabben"op de logpagina van de trackable.

Hij is het laatst gelogd(16-6-2013) in Drenthe, terwijl ik hem in Noord Holland heb gevonden.

Er staat ook nergens dat iemand hem daar heeft achtergelaten!!!

Moet ik hem nou wel of niet toevoegen aan mijn log, of wachten totdat de andere hem alsnog meldt?

 

Mag ik een foto bij mijn log plaatsen van de TB of is dat niet de bedoeling?

Alvast bedankt

Edited by Julyssa
Link to comment

Sommige mensen gaan onderweg en loggen hun finds and TBs pas als ze weer thuis zijn. Neem gewoon contact op met de laatste cacher die hem in handen had zodat je weet waar je aan toe bent.

Geef ze 2-3 dagen om te reageren. Een foto van de TB mag bij je log, maar let op dat de tracking code niet zichtbaar in beeld is. Anders gaan mensen hem loggen terwijl ze hem niet in handen hebben gehad.

Link to comment

Sommige mensen gaan onderweg en loggen hun finds and TBs pas als ze weer thuis zijn. Neem gewoon contact op met de laatste cacher die hem in handen had zodat je weet waar je aan toe bent.

Geef ze 2-3 dagen om te reageren. Een foto van de TB mag bij je log, maar let op dat de tracking code niet zichtbaar in beeld is. Anders gaan mensen hem loggen terwijl ze hem niet in handen hebben gehad.

Of je wacht nog een weekje. Zet die TB op je watchlist, leg hem in de kast en kijk het even aan. Of twee weken, hij is misschien wel door vakantie-cachers gedropt die drie weken geen computer zien. Geocachen is een hobby, geen baan.

 

Je kunt daarnaast een note plaatsen in plaats van grabben of retrieven. Duurt het echt lang, waag dan eens een mailtje naar degene die 'm virtueel in handen heeft, of het laatst gehad heeft.

Edited by Goonies Oosterhout
Link to comment

Welkom Julyssa,

 

Helemaal top dat je hier al meteen de weg weet te vinden en deze vragen stelt in plaats van maar wat te doen!

 

In je log bij de cache kun alvast aangeven dat je een trackable hebt meegenomen en/of gedropt (vermeld daarbij nooit het nummer wat op de trackable staat).

Voor het loggen van de TB zelf moet je in zo'n geval eventjes afwachten, zeker in vakantietijd kan het even duren voordat iemand als zijn logs heeft bijgewerkt. Ik zie overigens dat in dit specifieke geval de trackable inmiddels gelogd is, dus je kunt hem gaan "retrieven".

 

Foto's worden altijd zeer gewaardeerd, dus zeker plaatsen! Zorg er alleen inderdaad wel voor dat er geen TB nummer op zichtbaar is. In het veld doen we dat door de TB of de coin zo te draaien dat je het nummer niet ziet als we een foto maken. Of natuurlijk even je vinger of iets anders erop houden. Mocht je thuiskomen en ontdekken dat er toch een nummer zichtbaar is dan kun jet nog eventueel wegpoetsen in een fotobewerkingsprogramma.

 

Veel succes!

Edited by irisisleuk
Link to comment

Bedankt allen voor jullie reactie.

Ik kreeg inderdaad net een melding dat hij inderdaad gedropt is in de cache waar ik hem vandaan heb.

Misschien was ik iets te vlug, maar nu is het me allemaal duidelijk.

Ook dat ik het nummer weg uit beeld moet laten.

Maar de bug heeft wel een naam, kan hij dan niet op die manier ingevoerd worden door andere die hem niet hebben?

 

Nu is me ook duidelijk dat ik vorige keer een ander ding heb meegenomen, maar in alle logs daar niks over heb kunnen vinden.

Inmiddels weet ik hoe het nummer systeem werkt, en gek genoeg blijkt iedereen dat ding al 4 maanden over het hoofd te hebben gezien toen ik hem mee nam.

Maar die kan ik nu dus ook vermelden. Beetje laat, maar dat komt goed.

Ik zorg dat ze weer verplaatst worden B)

 

Groet Julyssa

Link to comment

Maar de bug heeft wel een naam, kan hij dan niet op die manier ingevoerd worden door andere die hem niet hebben?

De naam van een TB kan je gerust gebruiken (in logjes bijvoorbeeld). Je kan wel zoeken op TBs met behulp van de naam, maar loggen kan echt alleen met het nummer dat op de TB zelf staat.

Link to comment

Maar de bug heeft wel een naam, kan hij dan niet op die manier ingevoerd worden door andere die hem niet hebben?

De naam van een TB kan je gerust gebruiken (in logjes bijvoorbeeld). Je kan wel zoeken op TBs met behulp van de naam, maar loggen kan echt alleen met het nummer dat op de TB zelf staat.

 

Okay, dank je.

Ik had wel een foutje gemaakt met het melden van de TB.

Dus nu staat hij niet zoals de rest retrieved, maar heb ik maar even een note geschreven.

Ik wist niet hoe het anders moest.

En ik ga ervanuit dat de melding ook goed genoeg is

Link to comment

Fijn dat je de startershandleiding hebt gebruikt! Als je daarover nog verbeteringen en/of opmerkingen hebt dan zijn die van harte welkom.

Maar wat ik nu doe is eigenlijk niet de bedoeling want dit bericht ging over een tb, en niet over de startershandleiding.

 

Terug naar jouw startvraag dus.

Het is wel belangrijk dat je een tb of coin retrieved als je hem hebt meegenromen.

Als je een note plaatst dan blijft de coin of tb geregistreerd in de cache waar hij al in was geregisteerd.

Als je hem retrieved dan wordt hij 'in jouw handen' geregisteerd. En dan kan iedereen lezen dat hij bij jou is.

 

Als je een coin of tb niet retrieved dan kan je hem later ook niet 'droppen'. Dat wil zeggen dat je niet kan registereren dat je hem ergens hebt achter gelaten.

 

Het makkelijkst is het opnieuw loggen van de tb, maar nu met de 'retrieve' optie.

Link to comment

Maak jij maar even promotie voor de startershandleiding hoor...Wad-Seekers :D

 

Ik kan hem echt niet retrieven, die optie staat niet meer voor mij open.

Ik zal je vertellen wat er is gebeurd.

Ik had hem dus geretrieved, en hem er een foto bij geplaatst.

Bleek ik per ongeluk de verkeerde foto erop te hebben gezet. Ik had met 2 toestellen gemaakt, en ik had per ongeluk zonder na te denken de verkeerde aangeklikt....waar het nummer van de TB te zien was.

Ik raakte even in paniek....omdat er nog zo gezegd was dat ik dat niet mocht doen.

Dus ik alle mogelijk moeite gedaan om die foto te verwijderen, en omdat ik snel wilde handelen, zag ik schijnbaar elke keer de bovenste regel over het hoofd dat of ik het zeker wist dat ik hem wilde verwijderen.

Uiteindelijk maar gewoon mijn hele log verwijderd....en de foto bleef staan.

Maar toen zag ik dan toch de regel of dat ik hem wilde verwijderen.

Dit heeft heel kort geduurd, maar voor mijn gevoel wel een half uur :unsure:

 

Lang verhaal, maar nu had ik de optie dus niet meer om hem te retrieven, er staat ook dat ik hem in mijn bezit hem.

Ik kan alleen kiezen tussen, write a note, discovered it.

En ik heb dus de note geschreven.

Ik zal hem er even bij zoeken de link.

.....ik kan er dus geen link van bij doen, want daar staat natuurlijk het nummer op :blink:

 

Oh maar dan kan ik hem dus ook niet meer melden als ik hem verplaats!!!

 

Net even bij mijn andere coin gekeken, en ook daar heb ik geen optie als ik hem weer ga verplaatsen.

Waar moet ik dat doen?

 

Sorry voor de vragen.....

Edited by Julyssa
Link to comment

Geen paniek. Je hebt alleen je log verwijdert, maar je hebt hem nog wel steeds in je bezit volgens de site. Als je bij een volgende cache, waar je hem in dropt, je log schrijft kan je onder je log de TB kiezen en zeggen dat je hem gedropt hebt.

Dit gaat dus via de logpagina van een cache en niet via de TB pagina. Op de TB pagina's zie je daarom geen optie om te droppen.

 

Edit: en je hoeft je niet te verontschuldigen voor de vragen, daar is het forum voor :)

Edited by Japiejoo
Link to comment

Geen paniek. Je hebt alleen je log verwijdert, maar je hebt hem nog wel steeds in je bezit volgens de site. Als je bij een volgende cache, waar je hem in dropt, je log schrijft kan je onder je log de TB kiezen en zeggen dat je hem gedropt hebt.

Dit gaat dus via de logpagina van een cache en niet via de TB pagina. Op de TB pagina's zie je daarom geen optie om te droppen.

 

Edit: en je hoeft je niet te verontschuldigen voor de vragen, daar is het forum voor :)

 

Nou gelukkig, alle begin is moeilijk zullen we maar denken!!!

Maar ik had inderdaad gezien dat ik hem in mijn bezit heb op de TB site van desbetreffend TB

 

Nou ook handig hoe ik hem dan straks weer kan melden.

Dank je

 

Maar toch nog maar even gekeken, en ik ga ervanuit dat jij op mijn naam hebt geklikt om te kijken.

Dan staat er dus wel maar 1 trackable gemeld!!!

En ik heb er dus 2

Edited by Julyssa
Link to comment

Nee, ik had nog niet op je naam geklikt. Ik baseerde het alleen op wat je schreef.

Maar nu heb ik dat wel gedaan en ik zie dat je 1 TB gister achter hebt gelaten en een andere weer mee hebt genomen. Maar als ik het goed begrijp heb je dus nog een andere TB in bezit. Kan je deze TB niet retrieven? Of heeft iemand anders hem misschien nog in bezit? Wat is de laatste log van de TB?

Misschien is het handig even de TB code hier te plaatsen, zodat we mee kunnen kijken. Dan bedoel ik niet de code die op de TB zelf staat, maar de code die op de pagina van de TB staat. Net onder de informatie over de eigenaar en oorsprong van de TB vind je een regel met de tekst: Use TB.... to reference this item.. Deze code (die altijd met TB begint) kan je met iedereen delen, want met deze code kan je alleen de pagina bekijken en de TB niet loggen.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...