Jump to content

Contact maken met reviewers


Migueldl

Recommended Posts

Hoi,

 

Heb je voordat je dit relaas hierboven schreef je wel even bedacht dat de Revieuwers al hun werk vrijwillig en belangeloos doen?

 

Ik ben blij met z'n goed review team wat we nu hebben, ook in het verleden toen er nog enkele reviewers waren kon het tot 3 weken duren voordat er naar je aangeboden cache gekeken was, dus op dit moment heb ik geen klagen!

 

Edward

Team Molletje83

Duiven/Gld/Nl

 

----------------------------------------------------------------------

 

Hallo,

 

we zijn hier al enkele dagen bezig om een multi online te krijgen. Deze is in het begin van de week online geplaatst( ik weet het het kan 7dagen duren) Maar enkel vrijdag namiddg werd een controle gedaan. Daar hebben wij alles opgelost die avond zelf.

 

Meerdere malen nota gemaakt om ons op de hoogte te houden en ook deze op zondag 26/05/2013 online te plaatsen in de voormiddag.

 

Ik heb de vrijdag zelf een mailtje gestuurd naar 2 reviewers die bij ons de meeste caches vrijgeven.

 

1 iemand heeft gereageerd wat ik enorm op prijs stel. Daar hij in verlof is kon hij ons niet verder helpen.

 

 

Nu komt er vandaag bijna geen enkele cache uit in onze directe omgeving juist enkel andere.. Waaronder ook een multi... (notifications staan aan op 70km en er zijn 11mails binnengekomen) Dan vraag ik mij af waarom kan er dan geen klein berichtje van de reviewers af om te laten weten dat zondag niet lukt. Of dat ze geen tijd hebben of zo iets?

 

Alsook hoe kunnen wij op een grondige manier dingen regelen als de reviewers zelf geen teken van leven geven?

 

Hoe kunnen wij dan samenwerken met reviewers als ons verzoeken worden genegeerd?

 

 

Dit is voor ons vrij frustrerend om zo in het donker gelaten te worden...

 

 

Een kleine boodschap van een reviewer zou volstaan voor ons. Maar hoe moeten wij anders contact maken met reviewers. Via mail proberen afspraken maken?

 

Via interne boodschappen?

 

 

Want via reviewernota's krijgen we geen responds om onverklaarbare reden.

 

 

Mvg,

 

Miguel

 

----------------------------------------------------------------------

 

Edited by molletje83
Link to comment

De aangewezen manier om in contact te komen met de reviewers wanneer je een cache listing hebt aangeboden is inderdaad via een reviewers note op de cachepagina.

In andere gevallen kun je ze een mail sturen.

 

Men mag er doorgaans wel vanuit gaan dat er hard gewerkt wordt door de reviewers en er zijn hele periodes van het jaar dat nieuw aangeboden caches binnen één of twee dagen gepubliceerd zijn.

In het voorjaar en in de zomer worden er vaak meer caches aangeboden.

 

Niet iedereen volgt de reviewers op Twitter, maar wie dat wel doet kan op dit moment uit hun tweets opmaken dat:


  •  
  • Er inderdaad veel nieuwe caches worden aangeboden (er lijkt een doorlopende wachtlijst van een paar honderd caches te zijn),
  • Er dagelijks, ook in het weekend, door verschillende reviewers reviewed wordt,
  • De cache listings kennelijk op dit moment op datum van aanbod en her-aanbod worden afgewerkt.
     

In de tekst van het reviewers proces (punt 4.2) staat dat de reviewers er naar zullen streven om binnen zeven dagen na het aanbieden van de cache listing te beginnen met reviewen.

Link

Dat is niet helemaal hetzelfde als "het kan zeven dagen duren"

Wanneer je de cache listing terug krijgt, corrigeert en daarna weer aanbiedt, geldt vermoedelijk ook die nieuwe datum als datum waarop je de cache (opnieuw) aanbiedt.

 

Hoewel een datum en tijd van publicatie, als wens, mag worden aangegeven, lijkt het mij dat men dit wat verder dan een week van te voren moet doen.

De reviewers een paar dagen van te voren aanschrijven per mail om ze tot wat meer spoed te manen lijkt mij niet zo vruchtbaar en wanneer meerdere geocachers daarover gaan mailen juist contraproductief, omdat de reviewers dan ook meer mail moeten afwerken.

 

Als ik het eerste, nog niet herziene, bericht van topicstarter goed heb begrepen is de cache in kwestie op zondag of maandag in de vorige week aangeboden en vrijdag, ter correctie retour gestuurd door de reviewer en eveneens opnieuw ter review aangeboden door topicstarter.

De wens voor publicatie, op de datum van gisteren, lijkt gezien het hiervoor geschetste daarmee wat krap ingeschat.

 

Pas wanneer men echt een hele week niets vernomen heeft (dus ook de cache niet retour gekregen heeft ter correctie of aanvulling en heeft gecontroleerd of de listing correct is aangeboden) dan kan men hierover contact opnemen met Groundspeak.

 

Geduld is hier een schone zaak en het enige wat erop zit, denk ik.

Over een paar dagen is de cache vast gepubliceerd en kan iedereen er van genieten :)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...