Jump to content

Dakota 20 vindt geen satellieten meer


YinenYang

Recommended Posts

Sinds ruim een jaar heb ik een dakota 20 in mijn bezit. Vorig jaar hebben we hier prettig mee kunnen cachen maar sinds een aantal weken vind hij geen of nauwelijks satellieten. Ik heb geen ontvangst in stad en zelfs als we langs een weiland lopen met een rij bomen valt het ontvangst al weg. Ben helaas geen echte techneut dus suggesties zijn welkom. Ik heb de software al geupdate en en ook de fabrieksinstellingen al een aantal malen gereset.

 

Iemand enig idee wat ik nog kan doen of waar ik misschien wel op gedrukt heb zonder het te beseffen?

 

Alvast bedankt!

 

San

Link to comment

Sinds ruim een jaar heb ik een dakota 20 in mijn bezit. Vorig jaar hebben we hier prettig mee kunnen cachen maar sinds een aantal weken vind hij geen of nauwelijks satellieten. Ik heb geen ontvangst in stad en zelfs als we langs een weiland lopen met een rij bomen valt het ontvangst al weg. Ben helaas geen echte techneut dus suggesties zijn welkom. Ik heb de software al geupdate en en ook de fabrieksinstellingen al een aantal malen gereset.

 

Iemand enig idee wat ik nog kan doen of waar ik misschien wel op gedrukt heb zonder het te beseffen?

 

Alvast bedankt!

 

San

 

Je zou eens kunnen kijken bij de GPS instellingen, onder Systeem, of GPS op normaal staat. Misschien staat deze op WAAS, dat is nauwkeuriger maar schijnt ook sneller de fix met satellieten kwijt te raken als je niet in open veld bent.

Link to comment

een weiland lopen met een rij bomen valt het ontvangst al weg. Ben helaas geen echte techneut dus suggesties zijn welkom. Ik heb de software al geupdate en en ook de fabrieksinstellingen al een aantal malen gereset.

 

Als je de fabrieksinstellingen al terug gezet hebt, kun je er vanuit gaan dat er geen instellingen meer verkeerd zijn. Het kan natuurlijk ook een hardware defect zijn. Heb je hem recentelijk laten vallen of iets dergelijks?

Link to comment

Ga eens naar een open plek, geef hem een harde reset. Daarna zet je het schermpje voor met de stand van de satellieten. Kijk eens of er een ruim aantal ziet opkomen binnen 10 minuten.

Mocht dit niet het geval zijn: vervang via basecamp of plaatsen van een image op je interne schijfje de firmware. Mocht dit ook niet helpen, zoek even op een update van de firmware (chipset) voor de ontvanger zelf. Wellicht is daar een parameter omgevallen (komt zeer sporadisch voor). Is hij minder dan een jaar oud en gekocht in nederland: ga naar de dealer. Krijg je een replacement (vaak een nieuwe).

Edited by thex
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...