Jump to content

Magellan Explorist GC


Recommended Posts

Beste medecachers

Mijn gps werkte op software versie 1.8 goed. Nu kreeg ik bericht dat er een update was naar versie 2.15. Nu wijkt mijn gps 100 tot 150 meter af.

Onder instellingen bij Navigatie staat het volgende :

Coordinaten systeem : LAT/LON

Coordinate Type : Graad/Minuut

Coordinate Accuracy : 1 meter

Map datum : WGS72 ( HIER stond eerst : NLAND )Dit heb ik aangepast en nog niet uit geprobeerd.

Noord-referentie : Magnetisch

Bron hoogtemeter : GPS

Hopelijk kan iemand mij helpen.

 

m vr gr Herman

Link to comment

De Magellan ken ik niet zo goed, maar de mapdatum moet in ieder geval op WGS84 staan. Dat zal al een stuk schelen.

Verder zou ik het kompas niet op magnetisch zetten maar op ware noorden. Het magnetische noorden wijkt af van het ware noorden en die afwijking is variabel.

Link to comment

De Magellan ken ik niet zo goed, maar de mapdatum moet in ieder geval op WGS84 staan. Dat zal al een stuk schelen.

Verder zou ik het kompas niet op magnetisch zetten maar op ware noorden. Het magnetische noorden wijkt af van het ware noorden en die afwijking is variabel.

 

Oke maar bij mij kan ik alleen WGS72 invullen WGS84 staat er niet bij.

gr Herman

Link to comment

Ik heb net even de handleiding gedownload en bekeken en volgens de handleiding zou WGS84 gewoon beschikbaar moeten zijn.

 

In het engels:

1. Access the Tools menu and select 'Settings'.

2. Highlight 'Navigation' and press ENTER.

3. Highlight the 'Map Datum' field and press ENTER.

4. Use the joystick (L/R) to step through the various map datums.

5. Highlight the desired map datum and press ENTER.

6. Press BACK.

 

In het nederlands iets van: Opties --> Instellingen --> Navigatie --> Map Datum en dan WGS84 kiezen.

Link to comment

Dat klinkt niet zo mooi. Ik heb dezelfde GPS en ik stond op het punt om de update te downloaden. Daar wacht ik nu maar even mee tot duidelijk is of dit probleem aan de instelling ligt of dat de software niet goed is.

Je zou de Magellan service desk kunnen bellen (020-7946548 voor NL, +32 70354875 voor België) en het probleem voorleggen. Wellicht dat ze er een oplossing voor hebben.

Link to comment

ik heb hetzelfde probleem met de gc. Heb magellan gebeld (3 kwartier in de wacht) en hij zegt dat de instellingen als volgt moeten zijn:

Coordinaten systeem : LAT/LON

Coordinate Type : Graad/Minuut

Coordinate Accuracy : 1 meter

Map datum : WGS84

Noord-referentie : Magnetisch

Bron hoogtemeter : GPS

 

ik ga het dit weekend uitproberen. werkt het niet, moet ik terugbellen.... geen idee...

Is het jullie al gelukt?

Link to comment

hoi

 

ik ben aan het kijken of ik mijn GPS een telefoon.

weel vervangen voor een beter GPS toestel (beter ontvangst en dat die wel in de zon aftelezen is).

en dit toestel leek mij degelijk, betaalbaar, en gebruiksvriendelijk.

maar er zijn dus problemen met de software.

 

is dit toestel dan wel echt Degelijk?

En heeft dit merk vaker problemen?

 

Tom

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...