Jump to content

www.Geoleaks.nl ?


the_snakedoc

Recommended Posts

Goede middag,

 

Tot mijn grote verbazing... nou ja goed verbazing is misschien weer een te groot woord want had het eigenlijk kunnen verwachten kwam ik een site tegen die een fora beheerd waar heel veel tot bijna alle Mystery or Puzzle Caches - Large Icon Mystery or Puzzle Caches - Small Icon caches op te vinden zijn met antwoorden en al of als je daar de antwoorden bij elkaar optelt dat je gelijk de juiste locatie krijgt...

 

Tot mijn nog grotere verbazing ging ik de regels lezen van dit fora en staat er duidelijk aangegeven dat zij NIET deze gegevens verwijderen als jij als CO een mail steurt naar hun. Ben zelf een beetje met stomheid geslagen... je kiest er zelf voor of je een traditionele cache Multi-cache of een Mystery cache wilt doen... en dan bestaat er zo site, ook 1 van mijn 2 Mystery caches staan hier op...

 

Wat vinden jullie hier van, dat is een beetje mijn vraag... en wat kan IK hier tegen doen, ik maak niet voor niets een Mystery cache. Ik kies daar voor om die te maken met zorg en aandacht, en verwacht het zelfde van eigenlijk van de gene die hem vind...

 

snakedoc

Link to comment

Tja wat moet ik daar op zeggen.

Ik had er ook een mening over en kreeg natuurlijk gelijk een ban omdat ik kritische vragen stelde.

Een side waar je word GEHOLPEN ok maar klink klare oplossingen ben ik op tegen.

Ik maak me er al niet meer druk om tegenwoordig zijn meer dingen normaal om maar aan de punten te komen.

En op de vraag wat kan jij er tegen doen simpel NIETS.

Of je moet je caches offline halen.

Link to comment

Deze site is er al weer een tijd (een jaar of twee?) evenals wat minder bekender databases/sites waar, afhankelijk of los van een eigen bijdrage, de eindcoördinaten van geocaches worden uitgewisseld.

Zolang oplossingen en spoilers niet op de website(s) van Groundspeak zelf wordt gepost of in het openbaar (je moet je voor deze site aanmelden en een account maken = daarom besloten), kan hier inderdaad helemaal niets tegen worden gedaan (en in laatstgenoemde geval is dat erg moeilijk).

Dus ook tegen het negeren van jouw verzoek als CO kan niet worden opgetreden in dit geval.

 

Het ontstaan van deze site(s) heeft er al een enkele maal eerder toe geleid dat geocachers hun caches archiveerden. Erg jammer vind ik dat.

 

Wat je ook kunt doen dat is je concentreren op de logs van diegenen die schrijven dat ze veel plezier hebben gehad hebben van het oplossen van jouw puzzel en cache (en de rest gewoon negeren).

Link to comment

Je kunt er helaas niets aan doen.

 

Er zijn "cachers" die denken dat geocachen alleen maar mag bestaan uit het vinden van traditional doosjes. En ook al zijn er al meer traditionals in de wereld dan je ooit kunt doen, kennelijk is dat nog niet genoeg. Al dan niet zelfverzonnen argumenten worden gebruikt om, op een andere wijze dan de CO heeft bedoeld, aan het coördinaat te komen. Argumenten variëren van "ik heb alleen wat hulp nodig, ik los ze echt wel op" (alsof de CO die hulp niet zou kunnen geven) tot "anders kan ik mijn kaart niet schoon houden, want sommige puzzels zijn gewoon niet te doen" (alsof je iedere cache MOET doen omdat anders de wereld vergaat).

 

Sommige CO's hebben dan ook hun mystery caches gearchiveerd en sommige andere maken nu hun puzzels extra moeilijk, zodat slechts een heel klein groepje ze nog kan oplossen. En als je er dan zoveel tijd in hebt gestoken dan hoor je over het algemeen niet tot de categorie cachers die antwoorden kado gaat doen op dergelijke websites.

 

Wat ik weer wel een leuke actie vond is om te zorgen dat er antwoorden op die site staan die niet kloppen met de daadwerkelijke antwoorden van de cache. Cachers die niet zelf gepuzzeld hebben gaan naar een coördinaat waar ze vervolgens wel een logrolletje vinden en gewoon kunnen loggen om hun puntje te scoren. Natuurlijk ligt de echte cache, een vele betere, op het echte coördinaat. Het kan heel verrassend zijn welke namen je dan allemaal op zo'n logrolletje zult tegenkomen... Dit werkt overigens natuurlijk alleen als je geen checker gebruikt op je cache pagina.

Link to comment

Ik zit zo te denken, ze geven aan op www.geoleaks.nl dat alleen Goede middag, Mystery cache van minmaal 3 sterren op de site mogen staan. Dus ik ga me sterren verlagen van me Mystery cache tot onder de 3 en dan ga ik op nieuw een mail steuren met het verzoek het offline te halen. Ook ga ik de locatie gewoon verplaatsen zo dat hun antwoorden niet meer kloppen. Kijken of dit wil helpen ik hoop het, vind het wel jammer. Maar ga er in de toekomst gewoon beter op letten. Zorgen dat de moeilijkheid niet boven de 2,5 ster komt en op de site kijken of hij er op staat en dan gewoon een meter of 15 a 20 verplaatsen als dat mogelijk is. kijken of dit mensen tegenhoud.

 

Wie weet... of klink ik nu echt als een zijkerd haha

Link to comment

Alhoewel het principe van Geoleaks me tegenstaat - ik zal zelf nooit op die manier een mysterie oplossen - vind ik de weerstand er tegen ook weer een beetje overdreven. Als cachelegger wil ik graag dat mijn caches gevonden worden, en dan liefst zo dat de vinders de cache met plezier hebben gedaan en er later nog eens aan terugdenken. Ook doe ik zelf graag caches die mij dat plezier geven. Dat kan door een leuke route, een mooie plekje of door een originele puzzel. Ik denk dat veel cachers dat zo doen en met leuke logjes en favorites hun waardering laten blijken. Wat mij opvalt is dat je bij caches waar dat goed gelukt is bijna nooit logjes ziet waar van af druipt dat de vinder de coördinaten niet zelf heeft gevonden of de route niet heeft gelopen. Waar zie je ze wel: vooral bij caches waar je onmogelijk moeilijke puzzels moet oplossen of uren loopt te zoeken op internet. Bij mij in de buurt ligt zo'n puzzelcache (XII), waar je de laatste tijd alleen maar logs ziet waaruit blijkt de cache niet gedaan is zoals de legger dat bedoelde. Ik denk dat de legger in zo'n geval beter zijn cache aantrekkelijker kan maken of kan archiveren, dan dat de schuld bij Geoleaks wordt gelegd (voor de goede orde, dat heeft de legger in dit geval bij mijn weten niet gedaan).

In jouw geval gaat het om een simpele puzzel (Duikerdel neem ik aan) waar de vragen zo te zien makkelijk via internet te vinden zijn. Ik denk niet dat hier veel mensen via geoleaks de oplossing moeten vinden. Je kunt denk ik beter je energie steken in het verfraaien van de cachepagina (paar foto's van het zwembad, betere layout) en misschien een leuke cachebehuizing maken.

Link to comment

oke deels waar, maar als ik ze dat die cache op geoleaks 56x bekeken is in 4,5 week tijd tja ga ik me twijfels er bij zetten. En het is niet dat de puzzel zo moeilijk is, maar het geeft mij wel aan dat je beter geen Mystery cache kan maken waar te veel tijd en energy in zit. Want was er me 1 bezig al een paar weken en heb dat voor me zelf maar even op stop gezet, ik vind zelf dat bij een Mystery cache toch de puzzel al een deel is van de cache zelf. En in mijn geval was ik bezig met een puzzel met die andwoorden kon je dan de zelfgemaakte cryptex openen. Maar ga nu een andere manier bedenken om spoilers voor zo als op geoleaks.nl overbodig te maken en dat je daar niets aan hebt...

 

Vooral omdat we daar me bezig waren, en we dit ondekte hadden we zo iets oke... daar gaat straks de energy en tijd.

Link to comment

Een cache zoals XII aantrekkelijker maken is in mijn ogen onmogelijk het is gewoon een lastige puzzel met veel veldwerk. Eem mooiere layout maak het daar niet beter op het blijft een lastige puzzel waar je echt wel even mee bezig ben. Wij zijn er heel wat uur mee bezig geweest (zo niet dagen!) Nu zie je logjes die alleen de woorde TFTC bevatten en dat zijn mensen die (vaak) niet de puzzel gedaan hebben. Kijk ook bij verschillende multi's sommige loggen alleen met TFTC of "snel gevonden" zo zie je ook wel eens een algemeen log voorbij komen met caches die gewoon ONMOGELIJK zijn om in 1 dag te loggen. Daar doe je wat langer over alleen al voor het veldwerk. Wat mijn ook opvalt (NEE UITZONDERINGEN DAARGELATEN) de meeste met een eigen cache loggen uitgebreider. Maar dit is een persoonlijke ervaring. Gelukkig heb ik geoleaks niet nodig ik vraag de owner wel of ik in de goede richting zit mocht dat niet helpen jammer dan ik kijk dan wel een half jaartje later. Voor wat betreft mezelf mijn cache "gevechtsvliegtuigen" wil ik natuurlijk dat die word gevonden dus ik geef goede hints. Kom je er echt niet uit geef ik je een hint met de koevoet. echter toen de cache gepubliceerd werd zijn er gewoon mensen (ja meervoud dus) die ongegeneerd vraagt waar die ligt "er is nog goud te halen" namelijk. Nou daar reageer ik dus niet op.

Link to comment

Ik geloof inderdaad dat het niet makkelijk zal zijn om XII en andere gelijksoortige caches veel aantrekkelijker te maken. In de eerste jaren zie je ook veel leuke uitgebreide logs. Maar als een cache in een jaar maar 9 keer gevonden is, waarvan de helft door geoleakers, dan zou ik als eigenaar de cache archiveren. Blijkbaar heeft de cache dan zijn uiterste houdbaarheidsdatum overschreden.

Link to comment

Goh, bestaat die site nog? Zat er in het begin eens op rond te kijken, had wat vragen en was geloof ik de eerste met een IP ban. Daarna nooit meer op terecht gekomen. Maar ik maak dan ook geen echte mysteries.

 

En verder? Ik vind het een rot-site. Het verraad zaken waarvan je hoopt dat ddit niet gebeurt,. Het feit dat je nl. enkel mag kijken als je zelf wat aanlevert is echt van een orde van 3 maal nix. Als je zoiets wilt doen, gooi het dan open.

Edited by MacDD
Link to comment

Tja en wat dat men 20,- Euro moet betalen (donatie) om uiteindelijk achter wat antwoorden te komen? Schijnbaar is er voldoende animo voor. Dat spekt de kas goed voor de persoon die hier achter zit. Ik besteed mijn 20,- Euro wel aan mijn premium membership op Groundspeak.

Link to comment

Die mensen verdienen dus geld aan onze puzzels? Hoe heet het ook alweer als je iets verkoopt wat niet van jou is?

Als CO kan je hier prima wat tegen doen. Ik geef geocachers die mijn puzzel niet kunnen oplossen gratis hints.

Mensen die het eerlijk proberen en er niet uitkomen verdienen eerlijke hulp.

Als iedereen dit doet, dan telt al snel niemand geld meer neer voor deze criminelen.

Link to comment

Die mensen verdienen dus geld aan onze puzzels? Hoe heet het ook alweer als je iets verkoopt wat niet van jou is?

Als CO kan je hier prima wat tegen doen. Ik geef geocachers die mijn puzzel niet kunnen oplossen gratis hints.

Mensen die het eerlijk proberen en er niet uitkomen verdienen eerlijke hulp.

Als iedereen dit doet, dan telt al snel niemand geld meer neer voor deze criminelen.

 

De meeste COs doen dat al. Het gaat deze cachers niet om het willen kunnen oplossen van de puzzel, het gaat ze uitsluitend om het puntje en willen dus eigenlijk alleen het eindcoördinaat. Met hints moeten ze nog steeds puzzelen en dat willen ze niet, dat houdt de boel alleen maar op.

Link to comment
De meeste COs doen dat al. Het gaat deze cachers niet om het willen kunnen oplossen van de puzzel, het gaat ze uitsluitend om het puntje en willen dus eigenlijk alleen het eindcoördinaat. Met hints moeten ze nog steeds puzzelen en dat willen ze niet, dat houdt de boel alleen maar op.

 

Blijkbaar wil men er zelfs voor betalen. Al betaal je volgens de sitebeheerder niet voor de antwoorden, maar is het een donatie tbv het in stand houden van de site etc... :unsure::blink:

Link to comment

Ik wil hier toch wel even op reageren, ik kom dit topic tegen omdat ik weer eens vastzit met een puzzel. Vooruit gezegd het kan en mag nooit de bedoeling zijn dat hier iemand geld aan verdiend en meedoen aan geoleaks doen we dus niet. Maar dat gezegd hebbende, We proberen nu tijdens en met het mooie weer altijd lekker te fietsen dat kan voor ons alleen in de buurt aangezien het aantal fietsen niet op een drager kan. Dan is het zo dat de traditionals op een gegeven moment op zijn. Dus verder kijken naar de mystery`s. Dan ben je dus overgeleverd aan de grillen van een CO die er een sport van maakt om de puzzels zo moeilijk mogelijk te maken zodat het vinden voorbehouden is aan een select gezelschap. Meerder malen is er gemaild met de CO`s om een duwtje in de goede richting. Reageren ze? Nou dat is een beetje 50%. De ene we de andere niet.Gelukkig zijn er ook CO`s die er gewoon een sudoku bij doen of iets in de aard daarvan. Dingen waarbij je niet overgeleverd bent aan de gedachtegang van de CO op dat moment.

 

Om een lang verhaal kort te maken ik kan me soms helemaal verplaatsen in de mensen die dus wel willen betalen voor de oplossingen, omdat niet iedereen in staat is of de mogelijkheid heeft om de traditionals in de rest van de wereld te vinden. Sommige mensen moeten het iets dichter bij huis zoeken helaas.

Link to comment

Nou, ik ook wel reageren, maar dan wel op basis van feiten.

Je bent premium member, dus iedere cache is voor je in te zien.

Je schrijft ergens in een log gefietst te hebben in "ons dorpje".

Als ik daar een cirkel van 10 km omheen trek kom ik al aan bijna 100 traditionals.

Volgens je profiel heb je momenteel 66 trads en 1 mysterie gevonden.

Ik kan je redenatie dat je omdat de trads "op" zijn je je best kunt verplaatsen in mensen die bij moeilijke mysteries uitwijken naar sites als geoleaks dan ook in het geheel niet volgen.

Overigens ben ik benieuwd als je een percentage van 50% niet-reagerende mysterie-owners noemt hoeveel je er gemaild hebt.

Mijn ervaring is juist het omgedraaide, nl. dat behoorlijk wat mensen die een wat moeilijker puzzel niet opgelost krijgen niet de cache-owner mailen, maar links en rechts overal beginnen vissen naar cachecoords of hints.

Greetz, Bloodwoosj.

Edited by Bloodwoosj
Link to comment

En als de tradi's "op" zijn, dan moeten de cache owners van de mysteries maar allemaal jou gaan helpen, want anders is het logisch dat je de coördinaten elders gaat zoeken, althans dat snap je dan wel dan mensen dat doen...

 

Ik snap dat dus niet. Als je een puzzel niet kunt en een CO helpt je om wat voor reden dan ook niet, dan doe je 'm gewoon niet. Dat is volgens mij ook gewoon een optie toch? Net zoals dat je met je fiets niet 1000 km kunt fietsen, dat kan je niet, dus doe je dat gewoon niet.

 

Is een fietstochtje alleen leuk als je een logboekje hebt getekend? Nee toch? Moet er alleen maar het type caches worden gelegd in jouw omgeving waarmee jij blij gemaakt wordt, omdat jij de komende jaren iets te vinden wilt hebben als je een stukje gaat fietsen? Of laat de fiets eens staan en doe een multi. Of nog gekker: doe een fietsmulti. Of zijn die, net als die moeilijke mysteries, niet geschikt? En moeten alle andere cachers in jouw omgeving dan ook maar overstappen op traditionals, ook al vinden ze juist een moeilijke mystery of een pittige wandeling op zijn tijd wel een leuke uitdaging?

 

Als jij maar 1 soort caches leuk vindt en ze echt op een gegeven moment "op" zijn omdat je zoekcirkel heel beperkt is, dan moet je naar alternatieven zoeken om jezelf te vermaken.

 

Stel je gaat een potje minigolf doen en twee banen willen maar niet lukken, dan ga je toch ook niet het balletje voorbij de hindernis meteen in de hole leggen en jezelf de beste score geven? Dan blijf je net zo lang proberen tot het wel lukt of je stopt ermee en gaat iets anders doen. Op een gegeven moment heb je alle banen wel gehad en heb je genoeg van het spelletje; met geocachen is het niet veel anders.

Link to comment

Toen ik het bestaan van deze site ontdekte heb ik een spookaccount gemaakt om te zien wat ze daar allemaal uitspoken. Om toegang te krijgen tot de fora van de opgeloste puzzels gaf ik de oplossing van één van mijn eigen mysteries vrij. En zowaar, daar zag ik al enkele van mijn mysteries met oplossingen staan. Hoe heb ik daar op gereageerd? "Amused" zouden de Britten zeggen. Nu zie ik wanneer een van mijn mysteries wordt opgelost en kan ik ook begrijpen waarom deze dan plots veel bezoek krijgt met schitterende logs ("puzzel lag al lang klaar en nu ik even in de buurt ben ...") :laughing:. Je geniet van het geocacherwereldje vanuit je luie stoel.

Maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt daarom een cache te archiveren of de waarde van de sterren naar beneden te halen. Mijn caches zijn bedoeld om gevonden te worden en voor mij blijft geocachen enkel en alleen een spel bedoeld om FUN te hebben. De cachers die ze gaan loggen zonder zelf de oplossing te hebben gezocht hebben gewoon een deel van de fun gemist. Maar diegenen die er zelf aan werken hebben eens zoveel FUN. Waarom zou ik hen dat afpakken door te archiveren of de sterren naar beneden te halen? Bovendien is het niet zo dat die oplossingen op die site op een mysterieuze wijze worden opgelost. Daar wordt ook in samenwerking naar oplossingen gezocht. Natuurlijk snoept men daar veel mee, so what, it's for the FUN, no? Ik ben blij dat die site er is, mijn FUN-gehalte neemt gewoon toe als ik al die logs dan lees!

 

By the way: ik beantwoord alle emails, al stelde ik onlangs vast dat iemand blijkbaar geen antwoord had gekregen wat ik bijzonder vervelend vind want mijn houding is dat ik altijd antwoord. Dus mij mag iedereen vragen stellen over mijn mysteries mits je aantoont dat je er ook aan werkt en je pistes aangeeft waar je op zit te werken. Zomaar hints vrijgeven doe ik niet want dan krijg je vaak als antwoord: ja, maar dat wist ik al. Ik vraag dus steeds dat je eerst alles aangeeft wat je al had. Als je dan toch antwoordt dat je dat al had, dan houdt het bij mij ook op.

Edited by spockske
Link to comment

Ik ben nog nieuw in het " C.O. " land, en ik heb enkele maanden geleden pas mijn 1e Multi gelegd, en ik vermoed nu ook dat mijn cache ook ergens in een of andere database voorkomt! Dit kan ik afleiden aan bepaalde logjes, waar in dit topic al uitgebreid voorbeelden van gegeven zijn. En als ik me zou vergissen, dat de eind coördinaten niet uit een database komen, dan ben ik van overtuigd dat deze wel onder bepaalde lieden worden " uitgewisseld "!

 

Zo kan ik me voorstellen dat er met teams gewerkt wordt, onder het motto van " als jij mijn naam logt, dan log ik jou naam " Want hoe kun je b.v. 27 caches op een dag loggen ( lopen ) waaronder een aantal tradi's, multi's en mysteries, en waaronder ook nog een flink aantal in Duitsland :o Dan durf ik haast te beweren, na ruim 370 caches gevonden te hebben, dat dit onmogelijk is, . . . .

 

Maar ik kan me natuurlijk vergissen, en zie ik het helemaal verkeerd, en ben ik er ook van overtuigd, dat het overgrote

deel van de teams zo niet werken, en op normale wijze met het GeoCachen omgaan ( gelukkig )!!! En ik wil dan ook graag voorop stellen, dat het niet mijn bedoeling is om een hetze o.i.d. te veroorzaken. Het is gewoon een vermoeden en / of een gevoel dat ik hierbij heb en uitspreek, . . . . En heb dus niets tegen het werken in teamverband!

Link to comment

Ik ben nog nieuw in het " C.O. " land, en ik heb enkele maanden geleden pas mijn 1e Multi gelegd, en ik vermoed nu ook dat mijn cache ook ergens in een of andere database voorkomt! Dit kan ik afleiden aan bepaalde logjes, waar in dit topic al uitgebreid voorbeelden van gegeven zijn. En als ik me zou vergissen, dat de eind coördinaten niet uit een database komen, dan ben ik van overtuigd dat deze wel onder bepaalde lieden worden " uitgewisseld "!

 

Kan je me het GC nummer van die multi doorgeven, ik zal eens nakijken of die gespoiled werd op die website. Sowieso als je plots heel veel logs krijgt (en voorheen niet) van mensen die die dag heel veel andere multis loggen, dan hebben zij met de eindcoördinaten gewerkt. Niet leuk als CO om vast te stellen, maar je kan er niets tegen beginnen.

 

Want hoe kun je b.v. 27 caches op een dag loggen ( lopen ) waaronder een aantal tradi's, multi's en mysteries, en waaronder ook nog een flink aantal in Duitsland

 

Dt is niet altijd vals spel. Sommigen, waaronder ik, halen soms de gekste toeren uit op één dag. Voor dagenraad beginnen, fietsen met electrische batterijen, in teams (zoektijd slinkt enorm weg) etc. Dat wil niet zeggen dat er "vals" wordt gespeeld. Je moet dat geval van 27 caches op één dag hier niet publiek maken maar je kan het via mail sturen (spockske@spockske.be) en dan wil ik je daar privé ook mijn indruk over weergeven. Je mag de manier waarop ervaren ratten zich voorbereiden en orgnizeren ook niet onderschatten biggrin.gif

Link to comment

Hoi spockske,

 

Idd erg raar en vervelend, vaak staat er een algemeen berichtje, van hooguit enkele regels, wat voor de meeste caches zou moeten gelden, die op die dag " bezocht " zijn, maar vaak is dat ook nog niet eens het geval, en wordt met geen woord gerept, over b.v. de cache die je zelf gelegd hebt. En waarvan je weet hoeveel werk, lees tijd en energie je er in gestopt hebt, dan verwacht je iets meer waardering, en natuurlijk weet ik dat het niet verplicht is, maar toch . . .

 

En nogmaals, ben ik niet tegen het werken met teams, maar ik vindt wel dat men persoonlijk bij de cache aanwezig moet zijn, en dus zelf zorg draagt voor het loggen, en dat niet alleen bij een tradi, maar ook bij alle andere type caches. Maar als men b.v. ( wat ik me zou kunnen voorstellen ) met een team van 5 ( 1 persoon per team ) of 10 ( 2 personen per team )personen, een lijst heeft opgesteld / voorbereid van zo'n 30 caches, dat men dan het aantal verdeeld over de de teamleden of teams, en dat men voor elkaar gaat loggen! Dus ieder teamlid of team, is maar bij max. 6 caches fysiek aanwezig geweest, maar logt dus wel voor alle andere teamleden, . . . . Op het einde van de dag kan zo ieder teamlid 30 caches op zijn " naam " bijschrijven! Dat zou ik dus wel een kwalijke zaak vinden, maar ik hoop eigenlijk dat er zo in het " veld " niet gewerkt wordt, maar ik vrees dat ik wel mijn twijfels heb, nogmaals puur afgaand op sommige log berichten.

 

P.s. Ik stuur je nog een P.M., met de gegevens over mijn cache!

 

GrtZ,

 

Bobkatnl

Link to comment

Hoi spockske,

 

Idd erg raar en vervelend, vaak staat er een algemeen berichtje, van hooguit enkele regels, wat voor de meeste caches zou moeten gelden, die op die dag " bezocht " zijn, maar vaak is dat ook nog niet eens het geval, en wordt met geen woord gerept, over b.v. de cache die je zelf gelegd hebt. En waarvan je weet hoeveel werk, lees tijd en energie je er in gestopt hebt, dan verwacht je iets meer waardering, en natuurlijk weet ik dat het niet verplicht is, maar toch . . .

 

En nogmaals, ben ik niet tegen het werken met teams, maar ik vindt wel dat men persoonlijk bij de cache aanwezig moet zijn, en dus zelf zorg draagt voor het loggen, en dat niet alleen bij een tradi, maar ook bij alle andere type caches. Maar als men b.v. ( wat ik me zou kunnen voorstellen ) met een team van 5 ( 1 persoon per team ) of 10 ( 2 personen per team )personen, een lijst heeft opgesteld / voorbereid van zo'n 30 caches, dat men dan het aantal verdeeld over de de teamleden of teams, en dat men voor elkaar gaat loggen! Dus ieder teamlid of team, is maar bij max. 6 caches fysiek aanwezig geweest, maar logt dus wel voor alle andere teamleden, . . . . Op het einde van de dag kan zo ieder teamlid 30 caches op zijn " naam " bijschrijven! Dat zou ik dus wel een kwalijke zaak vinden, maar ik hoop eigenlijk dat er zo in het " veld " niet gewerkt wordt, maar ik vrees dat ik wel mijn twijfels heb, nogmaals puur afgaand op sommige log berichten.

 

P.s. Ik stuur je nog een P.M., met de gegevens over mijn cache!

 

GrtZ,

 

Bobkatnl

 

Zo'n vaart loopt het meestal niet ... Wel gebruik ik soms, als we met 2 zijn, het haasje over doen (mijn echte naam is Luc De Haes ;-) ). Daarbij ben je wel bij de cache aan 't zoeken maar zodra gevonden logt één voor beide en fietst de volgende naar de volgende cache om reeds te gaan zoeken. Voor het loggen gebruik ik meestal 2 delen, een individuele log (om iets apart te melden als het de moeite loont, maar een weggesmeten potje achter een boom krijgt enkel een "vlot gevonden"), én een algemen log voor die dag.

Edited by spockske
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...