Jump to content

queries werken niet naar behoren


-Zuur-

Recommended Posts

Beste Geocachers,

 

ik heb een probleem.

ik heb een database gemaakt in gsak met alle caches uit zuid holland.

nu kom ik er achter dat ik toch menig cache uit zuid holland mis.

 

ik heb in totaal 4 query's hoeven maken.

met in totaal 3930 caches

 

ik maak de query met any cache any container bla bla bla zuid holland en dan per datum oplopend zodat ik net onder de 1000caches per query blijf voor de rest niks gefiltert.

 

iemand een idee?

 

de cache die ik bijvoorbeeld is :

GC1H9KB ▼

 

Nobele heren

Link to comment

In het verleden was het niet verplicht om de provincie waarin een cache ligt in de listing te vermelden. Bij veel caches is dit veld dan ook leeg en die caches worden niet meegenomen. Als je een lijst met caches in de buurt bekijkt, dan kun je zien welke caches wel en welke geen 'zuid-holland' in hun listing hebben staan.

 

ok je uitleg is meer dan duidelijk en dit zou het dan moeten zijn denk ik maar hoe kan je dan wel alles in 1 provincie krijgen?

ik vind het nogal hinderlijk als ik alsnog allemaal circels moet maken met query.

Link to comment

Je kunt dit oplossen door toch een aantal PQ's te maken met cirkels die meer beschrijven dan alleen Zuid-Holland.

 

Installeer de macro CountryStateCounty. Deze macro update de velden: Country (land), State(provincie) en County (gemeente). Hierna kun je een selectie maken van alleen Zuid-Holland (of juist niet Zuid-Holland en deze verwijderen).

 

Als ik het goed begrijp moet bij alle nieuw gepubliceerde caches de provincie ingevuld worden is bovenstaande een eenmalige actie.

Link to comment

Je kunt dit oplossen door toch een aantal PQ's te maken met cirkels die meer beschrijven dan alleen Zuid-Holland.

 

Installeer de macro CountryStateCounty. Deze macro update de velden: Country (land), State(provincie) en County (gemeente). Hierna kun je een selectie maken van alleen Zuid-Holland (of juist niet Zuid-Holland en deze verwijderen).

 

Als ik het goed begrijp moet bij alle nieuw gepubliceerde caches de provincie ingevuld worden is bovenstaande een eenmalige actie.

 

hmz.... dan moet je ook maar net er voor zorgen dat alle circels elkaar overlappen....

 

maar goed als er geen andere optie is moet het maar.

 

bedankt voor de reacties!

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...