Jump to content

waypoints overslaan Etrex20


Cornu

Recommended Posts

Als ik een vooraf gedownloade multicache, bestaande uit meerdere -vooraf gegeven- waypoints wil volgen, lukt het me niet te beginnen bij een ander waypoint dan waypoint 1, Ik wordt hardnekkig naar waypoint 1 geleid, ook al zit ik vlak bij een ander waypoint. Ook als ik tijdens een route een waypoint wil overslaan lukt me dat niet.

Hoe kan ik mijn etrex 20 dwingen de route te volgen op de manier die ík wil?

 

Bedankt voor de antwoorden!

Edited by Cornu
Link to comment

De meest radicale oplossing is naar het menu gaan: Waarheen -> Navigatie stoppen.

Dan kun je via de Waypointmanager naar elk gewenst volgend waypoint gaan.

 

De tweede (door mij gebruikte manier) zou zijn. Bij een multi heb ik veelal een printout bij me.

Ik kies voor Geocache - (kies de bewuste cache) - binnen het Geocache menu heb je de optie Naar volgend stadium.

- daarvandaan pas ik de coordinaten aan naar WP? (de ene maal al gegeven, de andere maal moet je het berekenen).

 

Bij vaste waypoints wil ik ook wel de kaart gebruiken en zo visueel het punt kiezen

(met het touchscreen van een Dakota 20 lukt dat makkelijker dan de knoppen van een Etrex20).

Link to comment

Je kunt navigeren naar een waypoint wat behoort bij de cache. Als je onder in de omschrijving kijkt, zie je de waypoints met hun referentie staan. Je kunt eventueel je waypoints filteren op de prefix. Als je meerdere caches ingeladen hebt die dezelfde prefix gebruiken, dan zal meestal de dichtsbijzijnde van jouw cache zijn. Dus je zoekt dan op Q1, Q2, Q3 (of hoe ze ook genoemd mogen zijn) en loopt je route af. Nadeel is wel dat je de cacheomschrijving niet meer gelijk kunt lezen (wel natuurlijk via de methode wat Birdie.NL noemt), dus dan moet je een uitdraai meenemen.

Edited by taeke
Link to comment

Als ik een vooraf gedownloade multicache, bestaande uit meerdere -vooraf gegeven- waypoints wil volgen, lukt het me niet te beginnen bij een ander waypoint dan waypoint 1, Ik wordt hardnekkig naar waypoint 1 geleid, ook al zit ik vlak bij een ander waypoint. Ook als ik tijdens een route een waypoint wil overslaan lukt me dat niet.

Hoe kan ik mijn etrex 20 dwingen de route te volgen op de manier die ík wil?

 

Bedankt voor de antwoorden!

Link to comment

Taeke, Birdie, bedankt zover voor jullie antwoorden. Ik heb met jullie info gisteren een Multi proberen te doen :"De Zeepeduinen" GC218NC. Via de waypointmanager heb ik waypoint voor waypoint moeten selecteren want het "volgend stadium" werd niet automatisch gegeven. Maar ...... Is dat normaal? Na het bereiken van de parkeerplek had ik verwacht dat ik automatisch naar het volgende waypoint zou worden geleid. Bij mijn vorige GPS (Etrex H) was dit het geval. Of is dat per cache verschillend en is dat iets wat de cachelegger al dan niet kan invoeren? Ook als ik bladerend op mijn toestel naar "Naar volgen(d) stadium" ging, bleven de coördinaten onveranderd naar de parkeerplaats verwijzen. Overigens heb ik ondanks jullie tips de cache niet gevonden. Ik heb waarschijnlijk de waypoints uit m'n waypointmanager in de verkeerde volgorde gelopen en bij deze multi was de juiste volgorde essentieel :(

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...