Jump to content

Cache: de BEUK erin


ardila.nl

Recommended Posts

Beste mede cachers,

 

Ik heb een vrijwilliger gevonden die wel graag de boom in wil klimmen voor de cache:

"de BEUK erin" (GC9AEA)

nabij Diepenveen/Deventer.

 

Onder voorbehoud van het weer zal hij zondag 2 dec 2012 om 14:00 uur de boom in klimmen.

 

Iedereen die deze cache dan graag wil loggen maar niet in de boom kan/durft te klimmen is dan welkom.

Laat even weten of je ook komt en ik zal in dit topic op zaterdagavond/zondag morgen laten weten of het doorgaat.

 

mvg Arjan

Link to comment

Ehm... wij gaan volgend weekend naar Engeland. Iedereen die dan niet kan/wil/durft kan bij ons z'n stempel of stickertjes inleveren, dan schrijven wij je er wel bij :blink:

 

Ik nodig mensen uit om fysiek bij de cache te komen zodat ze zelf hun naam in het boekje kunnen komen schrijven maar de boom niet in hoeven.

Ik ga niet als ze het hier vragen hun naam erbij schrijven.

Link to comment

Ik dacht altijd dat de bedoeling was dat je een cache zelf moet zoeken/te pakken zien te krijgen.

 

We wilden met een klein groepje van 3 a 4 cachers deze gaan doen aangezien we het met z'n drieën al eens eerder geprobeerd hadden.

Ik zoek nu dus mensen uit de omgeving die gezamenlijk deze cache willen doen.

 

Inmiddels is het lokale groepje al gegroeid tot 10 mensen hoorde ik van één van de andere twee cachers.

Toen kwam ik op het idee om te kijken via het forum of er nog meer cachers zin hadden om eens als een groep deze cache te gaan doen.

Link to comment

Tja wat moet je er op zeggen.

Ook ik heb hier ervaring mee http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC2KRD5

Zou zeggen log dan alle caches die je wilt.

Er staat al in de beschrijving JE HOEF NIET ELKE CACHE TE DOEN maar toch wil iedereen de cache doen.

Dus LOGGEN MAAR.

Wie zal de eerste zijn die zeg "ik kan toch niet maar zet me naam er maar in"

En wat maak het nu uit of je boven ben geweest of niet je naam staat er toch in ook al doe een ander het.

Edited by Pineapple plus
Link to comment

Tja wat moet je er op zeggen.

Ook ik heb hier ervaring mee http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC2KRD5

Zou zeggen log dan alle caches die je wilt.

Er staat al in de beschrijving JE HOEF NIET ELKE CACHE TE DOEN maar toch wil iedereen de cache doen.

Dus LOGGEN MAAR.

Wie zal de eerste zijn die zeg "ik kan toch niet maar zet me naam er maar in"

En wat maak het nu uit of je boven ben geweest of niet je naam staat er toch in ook al doe een ander het.

 

Ik heb wat ervaring met de CO van deze cache nadat hij wat caches van mij gedaan had:

Laten we het er op houden dat volgens de CO zelf het niet uit maakt hoe je naam in het boekje staat, als deze er maar in staat.

 

Het mooie aan dit hele verhaal vind ik dat als je aankomt bij een cache waar iemand al is en dan je naam erbij zet het geen probleem is voor de meeste cachers.

Maar zodra je het georganiseerd gaat via het forum dan is het een slecht iets.

Ik durf te wedden dat als ik gewoon een groep cachers gevraagd had om gezamenlijk gezellig een middag te gaan cachen in de omgeving,

waar deze cache ook bij zat en iemand van de groep de boom in was ingeklommen, ik er hier niemand over gehoord had.

 

En ik weet wel dat het de laatste keer is dat ik hier zoiets vraag want niemand heeft er iets positiefs over te zeggen, als ik het topic kon sluiten zou ik het doen!.

Link to comment

Nee sorry het gaar niet om het event.

Het gaat erom dat mensen namen in boekjes schrijven en hoe maak niet uit.

Als het niet uitmaakt hoe je naam erin komt te staan ben ik benieuwd wanneer WWW.PLAKJIJMENAAMERINDOEIKDEJOUWE.NL/DOWNLOADHIERMIJNSTICKER online kom

Ook voor T5 caches moet je wat doen zo ook die van mij.

Dat er dan mensen zijn die op de grond staan en klakkeloos hun naam in het boekje zetten is erg jammer dat is niet de bedoeling.

BTW mocht je geen klimuitrusting hebben kan je altijd de owner benaderen of je een keer mee mag.

Bij deze doe ik cache controle ben je van harte welkom om eens mee te gaan.

Maar je ga wel zelf (op eigen risico) omhoog om je naam erin te zetten.

Edited by Pineapple plus
Link to comment

Het mooie aan dit hele verhaal vind ik dat als je aankomt bij een cache waar iemand al is en dan je naam erbij zet het geen probleem is voor de meeste cachers.

Maar zodra je het georganiseerd gaat via het forum dan is het een slecht iets

 

Als ik trouwens aankom bij een cache zeg een T5 dan zal ik me schamen om te roepen "zet me naam er maar bij" en dan doorlopen wij hebben dit wel eens gehad http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=3e4f4dd0-60ba-4b68-a5d3-67faa2cb0e4a

Echter elk team is boven geweest (kijk maar even bij me foto's dat is gelijk het bewijs)

 

Via het forum oproepen om samen op stap te gaan is een goede zaak. maar om dan te zeggen "We hebben wel iemand die hem wel naar beneden haalt" vind ik persoonlijk wat minder.

Edited by Pineapple plus
Link to comment

Ik kan me nog een stamtafel-event herinneren in 2010 waarbij een hele horde geocachers onder de beuk stond te wachten totdat iemand het logboek naar beneden bracht en zo iedereen kon loggen. En inderdaad, de CO (Zuurtje), was er ook bij.

Het is maar wat je zelf wilt natuurlijk. Het geeft mij geen voldoening om een T4 of T5 cache op deze manier te loggen.

Link to comment

Zeker bij terrein caches is mijn mening dat je een wezenlijke bijdrage moet hebben gedaan om je naam in het logboek te zien verschijnen. Op de grond een klimmer zekeren is in mijn ogen ook zo'n bijdrage. Maar Ik stond er bij en ik keek er naar is dat zeker niet..

Als je niet wilt klimmen, log deze cache en alle andere klimcaches dan vooral niet. Hetzelfde geld natuurlijk ook voor caches waarbij je midden in de sloot moet staan of iets dergelijks..

Link to comment

Geocaching is een vrije hobby je mag zelf weten wat je doet.

natuurlijk zijn er wel basis richtlijnen waar je je aan moet houden, anders woord het een zootje.

 

Maar vind je ook niet dat je Eigenlijk jezelf gewoon voor de gek houdt als je er doodt leuk er onder blijft staan.

 

Tom

Edited by Tom Dederen
Link to comment

Van mij mag je prima meeloggen op caches die je zelf niet ziet zitten als je een actief aandeel hebt geleverd enz... de vraag is of je dit zelf wil. Maar dat is aan elke cachers zelf.

 

Het hoogtepunt heb ik echter vandaag beleefd op mijn cache Tegeltjes Wijsheden. 2 Notes van cachers die mij erop attenderen dat ik andere mensen in gevaar ben. Overigens vond ik dit erg knap aangezien ik op de bank zat maar toch.

 

Dus bij elke cache die je doet...bepaal je grenzen!

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...