Jump to content

papierloos


boschebol

Recommended Posts

Goed dan heb ik een Oregon 300

En een paypalrekening

En een Premium membership

En Garmincommunicator

En EasyGPS

En dan, na vijf weken op stap; Cachebeschrijving houdt halverwege op en gaat verder naar logs.

Tussenliggende waypoints zijn als waypoints opgeslagen maar moeten om de beurt geselecteerd worden en bijbehorende informatie ontbreekt.

Ik zie vast iets over het hoofd, maar wat doe ik verkeerd?

Link to comment

Cachebeschrijving houdt halverwege op en gaat verder naar logs.

Tussenliggende waypoints zijn als waypoints opgeslagen maar moeten om de beurt geselecteerd worden en bijbehorende informatie ontbreekt.

Ik zie vast iets over het hoofd, maar wat doe ik verkeerd?

Je noemt drie problemen, die al drie een andere oorzaak hebben:

- De cachebeschrijving houdt halverwege op: dat kan komen omdat de Oregon maximaal 8192 tekens in de cachebeschrijving mee neemt. Met een langere cachebeschrijving hakt hij het meerdere af. Inderdaad erg vervelend als je daar in het veld achter komt.

- De informatie bij de waypoints ontbreekt. Dit kun je oplossen door te kiezen voor de functie 'GPX file' op de cachepagina. Als je die opslaat op je GPS, dan worden de vragen wel meegenomen. Je ziet ze als je het waypoint selecteert.

- Waypoints moeten om beurten worden geselecteerd. Dat klopt en het is ook erg onhandig dat je niet tegelijkertijd de cachelisting actief kunt hebben.

 

Al met al kun je concluderen dat paperless-cachen met de Oregon maar matig wordt ondersteund. Traditionals gaan prima, maar voor een multi verkiezen veel cachers toch een uitdraai op papier of de beschrijving op een smartphone.

 

Overigens is de Oregon een prima GPS waar ik al een paar jaar met veel plezier gebruik van maak.

Link to comment

Dat is verhelderend,hoewel teleurstellend, Bedankt.

Maar voor de duidelijkheid; de toets "volgend stadium"betekent dus dat ik de WP van mijn papieren uitdraai zelf moet intoetsen? <_<

Ik heb bijv. GC37PDF Blikkenburg via GPX en easyGPS naar de oregon getransporteerd. De beschrijving staat er helemaal op incl.vragen bij de WPs.Maar hoe ga ik nu van het ene naar andere punt?

 

(bytheway, de software etc is vier weken geleden geinstalleerd, jong genoeg denk ik)

Link to comment

Als je toch een uitdraai hebt gemaakt, dan zie je onderin het lijstje met additional waypoints staan. Als je een pcoket query gemaakt hebt, en de waypoints ook op je apparaat hebt gezet, kun je in de lijst kijken welk het volgend waypoint is, en daar naar toe navigeren.

 

Zelf schrijf ik de WP's op en toets ze in bij Volgend Stadium op mijn Garmin Montana. Scheelt een hele berg papier meenemen :) En als je een goed geheugen hebt, kun je de cijfers natuurlijk gelijk overtypen.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...