Jump to content

Batterijen en laders


Ellino

Recommended Posts

Ik weet dat er her en der op het internet genoeg topics zijn over (oplaadbare) batterijen en laders. Inmiddels ben ik helemaal klaar met mijn GP 2700mAh batterijen i.c.m. GP H500 Powerbank-lader en dus op zoek naar iets anders. De GP-batterijen geven bijna allemaal storing. Ook de ontwikkeling van batterijen staat niet stil en de huidige generatie ontlaad minder snel. Nu kwam ik de volgende lader tegen bij Ansmann lader tegen bij Conrad. Bij de specificaties staat:

"Max. laadstroom per schacht 1800 mA". Is deze lader dan wel in staat om deze Eneloop batterijen te laden aangezien deze een vermogen van 2000mAh hebben?

Link to comment

"Max. laadstroom per schacht 1800 mA". Is deze lader dan wel in staat om deze Eneloop batterijen te laden aangezien deze een vermogen van 2000mAh hebben?

Dat zijn twee verschillende grootheden. mA is een stroomgrootheid (hoeveel liter komt er uit de kraan) en mAh een capaciteitseenheid (hoeveel water past er in het bad.). De verhouding tussen die twee geeft aan hoe lang de lader er over doet.

Link to comment

Ter aanvulling: de max. laadcapaciteit van deze lader is 3000 mAh, zoals blijkt uit de gebruiksaanwijzing die op Conrad.nl ook te vinden is.

 

Weet niet waar je dat gevonden hebt, maar in de gedrukte handleiding bij ik bij deze lader heb gekregen, staat max 1800mAh voor twee batterijen maximaal. Anders is het maar 800mAh per baterij maximaal. Dus totaal 3200mAh.

Link to comment

Weet niet waar je dat gevonden hebt, maar in de gedrukte handleiding bij ik bij deze lader heb gekregen, staat max 1800mAh voor twee batterijen maximaal. Anders is het maar 800mAh per baterij maximaal. Dus totaal 3200mAh.

Ik heb gekeken in de productinformatie op de site van Conrad, pagina 52. De cijfers die jij noemt staan er ook wel in, maar dat zijn weer laadstromen (dus 1800mA voor twee batterijen en 800mA voor vier batterijen). Dat staat op pagina 50.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...