Jump to content

Gpsmap 62s gsak basecamp


Feithjes

Recommended Posts

Er is een probleem met de communicatie met gpsmap62s (apparaat-id 38.......)(J) Fout opgetreden tijdens het lezen van bestand(en): Garmin/GPX/Geocaches.gpx

 

Dit is de foutmelding.

 

Basecamp werkt wel maar kan niet van gps app lezen ook niet de bestanden importeren.

Voor dat ik gsak ging gebruiken werkte basecamp goed.

Nu naast gsak werkt basecamp nagenoeg niet.

 

Wie helpt.

Edited by Feithjes
Link to comment

Alles is geupdate GPS en Basecamp en gsak en nog komt die steeds met die foutmelding.

" er is een probleem met de communicatie met gpsmap62s (apparaat-id 38.......)(J)

Fout opgetreden tijdens het lezen van bestand(en): Garmin/GPX/Geocaches.gpx "

Heb dat bestand ook al eens verwijderd en vervangen door nieuwe. Blijft zelfde verhaal.

Garmin helemaal leeg , gsak laten exporteren, importeren in basecamp -> import fout.

 

Hoe nu verder.

Link to comment

Sugesties niet. Maar ik zal even beschrijven hoe het bij ons werkt. Misschien helpt dat.

 

Gewenste caches selecteren in gsak.

Gps aanzetten.

Gps aansluiten op usb.

Wachten tot systeem melding 'automatisch afspelen' weergeeft. Dat betekent dat de gps is herkend.

Macro 'GarminExport.gsk' starten.

Systeem komt dan vanzelf met een melding 'found gpsmap62s running software version 4.2 on drive G:\'

Op Ok klikken.

Instellingen in het subscherm eventueel aanpassen. Deze worden door de macro onthouden en pas ik meestal later niet meer aan.

Op 'OK' klikken.

Nu worden alle caches geexporteerd.

 

Voor Basecamp hoef ik verder niets te doen behalve opstarten.

Basecamp haalt dan vanzelf alle gegevens van de gps.

Links in beeld in het gedeelte 'bibliotheek' komt de gps dan onderin te staan. Ik moet eerst naar beneden scrollen omdat de eerder gemaakte waypoints eerst in beeld zijn.

Ik gebruik versie 3.3.2. De laatste update loopt bij mij steeds vast.

Klik op 'alle gegevens' en dan laat basecamp alle gegevens in je gps zien. Dus ook je zelf ingevoerde waypoints.

Wil je een of meerdere caches altijd in basecamp beschikbaar hebben, ook zonder aan gesloten gps?

Selecteer ze dan en sleep ze naar boven 'mijn verzameling'.

Basecamp copieert ze dan.

 

Maar het kan ook zijn dat je gps defect is. Je zult hem dan moeten terug brengen of opsturen.

Link to comment

Duidelijke uitleg.

Ga dat zeker proberen.

 

GPS is wel inorde hoor want met gsak werkt alles prima.

Voor dat ik gsak geinstallerd had werkte basecamp en mapsource met alle kaarten perfect.

Zal dus echt combi fout zijn met 62s en basecamp en gsak.

 

Alvast bedankt.

Laat de bevindingen hier ook achter.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...