Jump to content

Milestone caches


stijnhommes

Recommended Posts

Ik heb gisteren mijn 20ste cache gevonden en ik ben begonnen met het plannen van mijn 25ste "milestone" zoals aangegeven op mijn profiel. Ik wil dat dit een speciale cache wordt.

Hoe zoek en kies jij een goede milestone cache voor die speciale gelegenheden? Een pocket query voor bijvoorbeeld puzzelcaches in de buurt geeft te veel resultaten. Is er een betere manier?

Link to comment

Leuke vraag!

Ook wij proberen bij milestones iets speciaals uit te zoeken.

Onze eerste milestone zijn we bij de 50e find gaan tellen, hierbij hadden we het geluk dat dit voor ons toen voor het eerst een STF was en de 51e cache (gelinkt aan die cache) onze eerste FTF, dus voor altijd memorabel. Maar dat is bij toeval zo gelukt, we hadden tot dat moment nog helemaal niet stilgestaan bij milestones, dus erg leuk dat jij dat nu al doet.

 

En wat dan speciaal is, apart genoeg voor een milestone, dat is natuurlijk weer erg persoonlijk. Bij ons kan dit van alles zijn: zo was onze 100e find ook onze eerste nachtcache. Maar later zijn we gaan proberen om bij iedere bijzondere milestone een cache in het buitenland te doen. En dan gaat het dus niet zozeer om het bijzonder zijn van de cache, maar om het vinden van een cache in een ander land (ookal proberen we dan daar ook wel eens een aparte voor uit te zoeken, maar dat lukt niet altijd qua planning).

 

Maar in eigen land zijn er ook natuurlijk diverse criteria die het speciaal kunnen maken, zoals bijvoorbeeld het vinden van de oudste cache in Nederland, of een cache waarbij je moet samenwerken met een ander team (die wellicht ook een mijlpaal te vieren heeft). Een nieuwe terrain/difficulty combinatie kan ook een leuke uitdaging zijn. Een voor jou nieuw type (Wherigo, webcam, virtual bijv.), of een cache wandeling die veel favorites heeft gekregen of bijvoorbeeld een waarvan de eigenaar heeft aangekondigd dat hij binnenkort in het archief gaat en het dus je laatste kans is.

 

Bij ons kan werkelijk van alles een reden zijn om een specifieke cache uit te zoeken voor een milestone. En soms gaat het mis, dan vind je de cache die je bedoelt had als milestone niet en wordt het er een die helemaal niet memorabel is ;).

 

Naarmate je overigens langer aan geocaching doet verschuift wel de definitie van een milestone voor jezelf, zo ondervonden wij althans. Eerst was iedere 50e find heel bijzonder, en in de loop van de jaren verschoof dat naar iedere 100e find en nu betrappen we ons erop dat we zelfs die honderdtallen soms al ongemerkt gelogd hebben en je dus al meer gaat kijken naar het volgende 500-tal (2500 in ons geval) of zelfs duizendtal...

Link to comment

Via verhalen van andere cachers. Caches uitzoeken op naam. Zoek bijvoorbeeld eens op getallen. Onze 1000e heette ook "Nr 1000......" en was de 1000e cache in Belgie. Mogelijkheden genoeg. Ondanks dat het misschien niet netjes is om hier reclame voor je eigen caches te maken kan ik het bij dit onderwerp toch niet laten.

Mijlpaal

Link to comment

Mijn duizendste was de Eerste Arnhemse Carpool Cache. Dat kwam toevallig zo uit, we hadden de nacht ervoor Nacht-cache gelopen, maar helaas was deze geript en dus een DNF. Dit had eigenlijk mijn 1000e geweest. Nu zijn we de volgende dag gewoon verder gaan cachen en op weg naar een leuke multi kwamen we langs de carpoolcache. Die ga ik dan niet laten liggen omdat de 1000e speciaal hoort te zijn.

Ik probeer sowieso bijzondere/mooie/aparte/rare caches te doen, of het nu een mijlpaal is of niet.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...