Jump to content

Het openen van een cache


Buuv14

Recommended Posts

Hallo Allen,

 

Wij zijn volledig nieuw. Door mooie verhalen van andere geocachers aangestoken en een GPS gekocht. Etrex 20.

 

ben lid geworden en heb enkele caches op de etrex gedownload.

 

Als ik de geocach open op de etrex en GA druk krijg ik een melding" route berekeningsfout: kaarten hebben geen nav. wegen in dit gebied"

 

* Wat doe ik fout

 

* wil graag paperless cachen dit houd toch in dat ik de opdrachten kan terug lezen in de GPS? ook dit lukt mij niet.

 

* Is het perse nodig om een topo kaart te gebruiken?

 

hoop dat iemand ons op weg kan helpen

Link to comment

Welkom Buuv,

 

De fout die je GPS geeft wordt veroorzaakt door het feit dat je GPS is ingesteld op routering via wegen, terwijl je geen routeerbare kaart in je GPS hebt. Je kunt de instelling veranderen in het instellingen menu. (routering -> begeleidingsmethode->offroad)

 

Ik dacht dat het mogelijk is om met de etrex 20 cachebeschrijvingen en vragen op te zoeken, maar ik ken het apparaat niet en de handleiding geeft er niet veel informatie over. Kun je eens kijken of de GPX-bestanden wel in de etrex staan (waarschijnlijk in de map garmin/gpx. Soms moet je voor een andere manier van overdragen naar de GPS kiezen.

 

Het is niet nodig om een topografische kaart te gebruiken, maar wel erg handig. Er zijn gratis kaarten te verkrijgen (Open Street Maps). Op internet is daar genoeg informatie over te vinden, google maar eens op OSM en Garmin).

Link to comment

Beste topzoeker,

 

Dat helpt. Ik heb het GPS ingesteld op offroad. Nu is de fout melding weg en start navigatie. Je ziet echter geen lokale weg of bebouwing aangegeven. Wel de snelwegen en provinciale wegen.

 

Ik dacht dat het mogelijk is om met de etrex 20 cachebeschrijvingen en vragen op te zoeken, maar ik ken het apparaat niet en de handleiding geeft er niet veel informatie over. Kun je eens kijken of de GPX-bestanden wel in de etrex staan (waarschijnlijk in de map garmin/gpx. Soms moet je voor een andere manier van overdragen naar de GPS kiezen.

 

Hij kan Cache bestanden opslaan. dit lukt ook ik zie ze in de GPS als ik hem aansluit op de computer. het betreft een GPX bestand.

Bij het overzetten van een cache kan ik echter alleen de drie standaard opties kiezen. niet de optie GPX bestand.

Nu dat ik kan navigeren kan ik de cache openen op de GPS. Als ik dan kies voor bijvoorbeeld hint of toon beschrijving dan stelt het apparaat dat ik daarvoor premium lid moet zijn?

ik zou dat kunnen omzeilen door het voor vertrek te downloaden of naar mobiel smartfoon te mailen maar goed. GPS kan het dan wil ik het graag daar op uitvoeren.

Word zo verplicht om lid te worden denk ik, of is er nog een andere manier om het op de gps zichtbaar te krijgen?

 

Het is niet nodig om een topografische kaart te gebruiken, maar wel erg handig. Er zijn gratis kaarten te verkrijgen (Open Street Maps). Op internet is daar genoeg informatie over te vinden, google maar eens op OSM en Garmin).

 

dank je ik zal dit eens checken.

 

Dank voor je info voor zover.

Link to comment

Met een beetje geduld kun je de source van de HTML pagina kopieëren en plakken in het GPX bestand en dan heb je ook de volledige omschrijving. Dit kan denkelijk ook wel met GSAK.

 

Maar het aanschaffen van een premium account is toch wel het overwegen waard, vooral vanwege de Pocket Query functie. Persoonlijke noot: iedere hobby kost geld, en als ik die 29 euro tel bij wat ik aan geocachen uitgeef aan benzine en een lekker drankje en/of hapje onderweg/op het einde, dan valt de prijs van dat premium account in het niets :) Maar goed, vrijheid blijheid zal ik maar zeggen.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...