Jump to content

Cache trail controle (vraag voor de reviewers)


ardila.nl

Recommended Posts

Beste reviewers,

 

Is het ook mogelijk om een serie caches ter controle aan te bieden zonder dat ze gelijk online komen?

Ik ben namelijk in samenwerking met Stichting IJssellinie bezig om een serie caches te plaatsen rondom de IJssellinie bij Olst. (i.v.m. 50 jaar Cuba crisis > wordt ook een event)

Het gaat om 13 caches + een bonus cache.

 

En ik kan nog zo goed mijn best doen maar er is natuurlijk altijd kans dat er iets mis is met een cache dus ik was benieuwd of het mogelijk was om een cache te laten controleren zonder dat hij gelijk online komt zodat ik zaken kan verbeteren.

 

Ik zat te denken aan een aantal opties:

1. Controle vooraf als ik de GC codes doorgeef (Ik heb geen idee of dit kan?)

2. Publiceren als disabled.

3. Het kan simpelweg niet en ik moet er maar op gokken dat alles goed is.

4. Via opmerking laten weten of alles in orde is maar niet publiceren waarna ik ze opnieuw moet aanmelden zodra ze allemaal een controle hebben gehad.

5. Andere opties.....?

 

Meer informatie over het event volgt nog, ik heb zelf ook nog niet alle informatie.

 

mvg Ardila.nl

Edited by ardila.nl
Link to comment

Er zijn enkele opties:

Indien het caches zijn die voor een event bedoeld zijn, HOLD"naam event" cachenaam. Als wij de caches zo binnenkrijgen kunnen we een saturatiecheck doen en de eventuele opmerking overmaken na een eerste screening.

 

Indien het een reeks is die niet voor een event bedoeld is, zet je gewoon in de reviewernote de gewenste publicatiedatum en de vermelding dat de reeks in zijn geheel moet gepublished worden. Wat we dan ook doen is als er in een van de caches een probleem is we de hele reeks disable zo dat er zeker geen losse caches gepublished worden. Als alles dan in orde is bied je ze gewoon terug aan ter review en doen wij de integrale publish.

 

Hopende je hier een afdoend antwoord geven te hebben groeten we je

 

George Gravitalis Geo-Gravity

Groundspeak Volunteer Reviewer voor Nederland en Vlaanderen

Link to comment

Er zijn enkele opties:

Indien het caches zijn die voor een event bedoeld zijn, HOLD"naam event" cachenaam. Als wij de caches zo binnenkrijgen kunnen we een saturatiecheck doen en de eventuele opmerking overmaken na een eerste screening.

 

Indien het een reeks is die niet voor een event bedoeld is, zet je gewoon in de reviewernote de gewenste publicatiedatum en de vermelding dat de reeks in zijn geheel moet gepublished worden. Wat we dan ook doen is als er in een van de caches een probleem is we de hele reeks disable zo dat er zeker geen losse caches gepublished worden. Als alles dan in orde is bied je ze gewoon terug aan ter review en doen wij de integrale publish.

 

Hopende je hier een afdoend antwoord geven te hebben groeten we je

 

George Gravitalis Geo-Gravity

Groundspeak Volunteer Reviewer voor Nederland en Vlaanderen

 

Dit helpt zeker, ik zal overleggen met een medecacher en mijn contact persoon van de IJssellinie wat verstandig/wenselijk is: eerder online of wachten tot het event en aan de hand daarvan zal ik één van de twee opties kiezen.

In het kader van saturatie heb ik zelf in Mapsource al een kaart gemaakt met alle caches in de omgeving om aan de 161 meter regel te voldoen. Ik moet in ieder geval van 1 cache een multi maken omdat de container anders 135 meter van een andere cache zit.

 

Bedankt voor het snelle antwoordt

Link to comment

met andere woorden wil je een gezellig event waar de mensen hoofdzakelijk op bij het eventterrein zijn om geamelijk allemaal andere geocachers te ontmoeten te geokletsen colatje te drinken zet dan de cache's minimaal 2 dagen voor het event online

maar wil je een event waar de mensen jou de nieuwe cache uitdraaien uit je handen grissen en meteen op de fiets stappen om nooit meer terug te komen laat je alle nieuwe cache's na het event uitkomen

 

aan de organisatie de keus

 

Barny

Link to comment

met andere woorden wil je een gezellig event waar de mensen hoofdzakelijk op bij het eventterrein zijn om geamelijk allemaal andere geocachers te ontmoeten te geokletsen colatje te drinken zet dan de cache's minimaal 2 dagen voor het event online

maar wil je een event waar de mensen jou de nieuwe cache uitdraaien uit je handen grissen en meteen op de fiets stappen om nooit meer terug te komen laat je alle nieuwe cache's na het event uitkomen

 

aan de organisatie de keus

 

Barny

 

Het event (~20 oktober) is eigenlijk van de IJssellinie (thema: 50 jaar Cuba crisis) die dan een open dag hebben waarbij alle bunkers in de omgeving te bezoeken zijn dus het hele punt is dus dat het niet één terrein is maar verdeeld over het hele gebied waar de IJssellinie zit dus de bedoeling is niet geocachers alleen ons op het geocaching onderdeel bezoeken maar alles gaan bezoeken.

Er zijn ook 2 caches aan de andere kant van de IJssel en die dag vaart de IJssellinie met militaire "booten" mensen heen en weer over de IJssel dus het is een dag waarbij alle caches makkelijk te loggen zijn.

We staan met scouting die dag ook een Combo te draaien met JOTA/JOTI en we proberen dan met Cuba te praten op de radio/internet (maar liever via radio)

Het event zit vlakbij de bonus cache aan het einde van alle caches dus er is een grote kans dat ze nog weer terugkomen naar het event.

 

De caches zijn zo opgezet dat ze meer vertellen over de IJssellinie in het algemeen terwijl het event die dag het makkelijker maakt om ze te doen en een thema heeft wat aansluit op de bestaansreden van de linie.

Dus ik ga waarschijnlijk de caches eerder online doen en het event erbij vermelden zodat mensen die niet voor de FTF gaan de keuze kunnen maken.

 

mvg ardila.nl

Link to comment

Het zijn een productieve 24 uur geweest :)

Ik heb gisteravond van mijn contact persoon bij de IJssellinie het groene licht gekregen voor alle gekozen locaties.

En ik heb net ook het groene licht van IJssellandschap gekregen voor de gekozen locatie.

 

mvg ardila.nl

Link to comment

Jammer, event mag niet omdat het al een bestaande activiteit is en je mag volgens de regels niet een event aanmaken om geocachers naar een bestaand iets te "lokken".

Gelukkig heb ik op 1 cache na voor alle andere cache ook een OK gekregen van de reviewers qua saturatie en cache omschrijving.

 

Ik zal eens kijken of het nog lukt om ze op de 18e online te krijgen ;)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...