Jump to content

Cache op een veerpont


ardila.nl

Recommended Posts

Beste medecachers,

 

Ik zit er aan te denken om een cache te plaatsen op een veerpont.

Ik heb de eigenaar van de veerpont al gesproken en hij zou er over nadenken maar hij wou in ieder geval niks groters dan een micro op de pont.

 

Nu had ik het er met een mede cacher uit de buurt over en hij wees mij erop dat deze dan natuurlijk geen vaste locatie zou hebben en dat mensen geld moeten betalen voor de overtocht.

Nu ben ik erg benieuwd hoe iedereen hier over denkt en wat de mogelijke problemen zijn waar ik tegenaan zou kunnen lopen en wat voor type cache ik het beste er van kan maken.

Een groot deel van deze vraag is: Hoe denken de reviewers hier over, waaraan zou de cache moeten voldoen om geaccepteerd te worden?

 

mvg Arjan

Link to comment

Of neem (ook) contact op met de CO van deze cache...

 

En je kunt de vraag "..wat de reviewers hierover denken en waar de cache aan zou moeten voldoen..." natuurlijk ook gewoon even stellen aan één van de reviewers zelf.

Die vinden het absoluut niet erg om je van een goed antwoord te voorzien.

 

Geoguy - geoguy@geocachingadmin.com

Frogfoot1 - frogfoot1@gmail.com

greensprouts - greensprouts@hotmail.be

Edited by Sivota
Link to comment

Ik weet dat er al een dergelijke cache bestaat, nb: http://coord.info/GC1J51V

 

Misschien dat je met de eigenaar even zijn ervaringen kan navragen?

 

Of neem (ook) contact op met de CO van deze cache...

 

En je kunt de vraag "..wat de reviewers hierover denken en waar de cache aan zou moeten voldoen..." natuurlijk ook gewoon even stellen aan één van de reviewers zelf.

Die vinden het absoluut niet erg om je van een goed antwoord te voorzien.

 

Geoguy - geoguy@geocachingadmin.com

Frogfoot1 - frogfoot1@gmail.com

greensprouts - greensprouts@hotmail.be

 

Uit ervaring weet ik dat er geen precedent bestaat voor het goedkeuren van een cache dus ik zal de vraag rechtstreeks aan de reviewers stellen.

En ik zal beide andere caches eens bekijken.

Ik heb zelf in Zwitserland in Basel deze cache gedaan dus ik wist dat ze bestonden.

Link to comment

een micro, zo jammer weer doe je uiterste best voor een mooie kist ergens op zijn pont, leg hem uit, en met de juiste bewoordingen, dat zo iets hij ook heel veel plezier aan zal beleven als hij de geocachers daar de ruimte voor geeft, maak iets waar hij geen nee tegen kan zeggen, een koker vind ik een regelechte aanvluiting

 

Barny

Link to comment

Ja en noem die mooie kist dan Drijvend TB en Coin Hotel, dan komt Barny 'm vast meteen leeghalen.

Oh wacht, maar als de kist dan toch meteen leeg is dan is het eigenlijk weer overdreven dat het een mooie kist is, dan kan het net zo goed meteen een micro worden... ;)

 

Laat je straks hier nog even weten wat het antwoord van de reviewers was?

Link to comment

een micro, zo jammer weer doe je uiterste best voor een mooie kist ergens op zijn pont

Bedenk wel dat je niet veel tijd hebt om de cache te loggen, alleen de overvaart en die duurt niet zo lang.

 

Laat je straks hier nog even weten wat het antwoord van de reviewers was?

Als ik een antwoordt heb dan zal ik het hier zeker nog even laten weten ja.

Link to comment

Misschien is het een idee om in de micro op de boot alleen een "Waypoint" te laten zijn naar een grotere kist aan wal (of aan beide wallen). Zo kan er wel voldoende log tijd zijn... hmz, even de pontbaas van de pont die ik dagelijks neem vragen :)

Edited by molletje83
Link to comment

Misschien is het een idee om in de micro op de boot alleen een "Waypoint" te laten zijn naar een grotere kist aan wal (of aan beide wallen). Zo kan er wel voldoende log tijd zijn... hmz, even de pontbaas van de pont die ik dagelijks neem vragen :)

Daar had ik ook al aan gedacht maar wat doe je dan met hoog water?

Ik had al eerder aan caches buitendijks gedacht maar je zit dan altijd met het probleem van hoog water.

Link to comment

De boom in??? (vogelhuisje dan)

Rekening houdend met het hoog water zou hij dan best hoog moeten zitten.

Maar ik heb bij de DCS2012 serie in Nunspeet iets gezien :) wat me een idee geeft over hoe ik dat zou kunnen doen.

(Het andere probleem is trouwens dat de dichtstbijzijnde plek waar een mooie boom staat een hangplek voor jongeren is)

Link to comment

"LEKker fietsen", een van onze multi's, maakt gebruik van twee veerponten.

Die gaan soms uit de vaart met hoog water. Dat kan gebeuren, dan gaat ie gewoon op tijdelijk niet beschikbaar.Daarover van niemand kritiek gehad, dat hoort gewoon bij zo'n gebied.

Er liggen bij Deventer meerdere caches in, of vlakbij, de uiterwaarden. Bij sommigen staat eenvoudig vermeld tot welke waterhoogte die bereikbaar is. De waterhoogte is makkelijk op te zoeken bij de site rijkswaterstaat.

Link to comment

Bedenk wel dat je niet veel tijd hebt om de cache te loggen, alleen de overvaart en die duurt niet zo lang.

 

Ik denk dat dit reuze mee kan vallen en niet echt een probleem hoeft te zijn.

De cache waarheen ik in mijn eerdere postje een link gaf is een kist waar een cijferslot op zit.

Dat was prima te doen in de overvaart...

Link to comment

Misschien is het een idee om in de micro op de boot alleen een "Waypoint" te laten zijn naar een grotere kist aan wal (of aan beide wallen). Zo kan er wel voldoende log tijd zijn... hmz, even de pontbaas van de pont die ik dagelijks neem vragen :)

Daar had ik ook al aan gedacht maar wat doe je dan met hoog water?

Ik had al eerder aan caches buitendijks gedacht maar je zit dan altijd met het probleem van hoog water.

Tegenwoordig heb je vaak drijvende pontons (hier in de buurt in ieder geval wel), waardoor dat geen probleem mag zijn.

Link to comment

Misschien is het een idee om in de micro op de boot alleen een "Waypoint" te laten zijn naar een grotere kist aan wal (of aan beide wallen). Zo kan er wel voldoende log tijd zijn... hmz, even de pontbaas van de pont die ik dagelijks neem vragen :)

Daar had ik ook al aan gedacht maar wat doe je dan met hoog water?

Ik had al eerder aan caches buitendijks gedacht maar je zit dan altijd met het probleem van hoog water.

Tegenwoordig heb je vaak drijvende pontons (hier in de buurt in ieder geval wel), waardoor dat geen probleem mag zijn.

 

Zitten deze pontons in stromend water? of wanneer ze noodzakelijk zijn in stromend water?

En zou je me misschien anders een een linkje kunnen doen waar ik zo'n ponton kan bekijken?

Link to comment

Misschien is het een idee om in de micro op de boot alleen een "Waypoint" te laten zijn naar een grotere kist aan wal (of aan beide wallen). Zo kan er wel voldoende log tijd zijn... hmz, even de pontbaas van de pont die ik dagelijks neem vragen :)

Daar had ik ook al aan gedacht maar wat doe je dan met hoog water?

Ik had al eerder aan caches buitendijks gedacht maar je zit dan altijd met het probleem van hoog water.

Tegenwoordig heb je vaak drijvende pontons (hier in de buurt in ieder geval wel), waardoor dat geen probleem mag zijn.

 

Zitten deze pontons in stromend water? of wanneer ze noodzakelijk zijn in stromend water?

En zou je me misschien anders een een linkje kunnen doen waar ik zo'n ponton kan bekijken?

Jup, drijven gewoon standaard op het water. Zal er binnenkort eens een foto van maken, kan op internet niet zulke goede foto's vinden.

Link to comment

Misschien dat het hier duidelijk op te zien is...

 

Bedenk me net dat ik als het goed is nog een foto heb met hoogwater... Even opzoeken :)

 

Dat is hier niet echt een optie :)

Ik zal iets specifieker zijn, het ging om deze pont: Olsterveer

 

Maar ik heb inmiddels al een plekje gevonden in deze boom (Het gaat een small worden en je moet klimmen)

 

Ik heb trouwens één van de hangjongeren die ik ken gevraagd en volgens hem staan ze veel verder naar achter op het terrein dus ook dat zou geen probleem moeten zijn.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...