Jump to content

° in iphone app laten zien.


Marcel_spw70

Recommended Posts

Ik kwam vandaag tijdens mijn eerste multi-cache een probleempje tegen met mijn iphone en de officiele Groundspeak geocaching app. Op het eerste waypoint aangegeven vonden we een tag met de vermelding "301GR / 282 m". Ik weet niet goed hoe ik dit moet doen met de app. Het kompas in de app heeft op het eerste zicht geen graden vermelding weer en het tweede probleem is dat ik nergens kan afklokken en meters tellen. Oplossing? Ik ga in de kompas app van Apple zelf kijken welke kant 301° graden is, ga vervolgens terug naar de geocaching app om te beginnen wandelen in de juiste richting en kijk wanneer ik 282 meter van het eerste waypoint ben verwijderd. Dat kan dus wel maar dit komt blijkbaar meer voor bij multi-caches ben dus op zoek naar iets makkelijkere manier.

Link to comment

Gebruik een app om die projectie uit te voeren. Ik ben niet zo thuis in de iphone-apps, maar volgens mij kun je het beste iets hebben als http://www.pgct.nl/ Is ook een iphone-app van

Bedankt voor de tip, in deze app zit inderdaad iets in waar dat mee kan. Het gekke is dat ik deze app al had op mijn telefoon maar nog niet de moeite gedaan om te zien wat er mee kon. Ik ben in ieder geval geholpen. Bedankt !

Link to comment

Hoi,

 

Ik had een tijdje geleden hetzelfde probleem.

Op dat moment heb ik met de iphone kompas bekeken welke kant ik op moest voor het aantal graden.

Daarna heb ik de geocaching app weer gebruikt om de afstand te bepalen van het punt (het laatste waypoint) waar ik vandaan kwam.

Super nauwkeurig is het niet, maar het volgende waypoint wel kunnen vinden.

 

Wie weet heb je er wat aan.

 

Groet,

Naut.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...