Jump to content

Garmin Montana instellingen voor geocachen


Roberke

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb jaren gewerkt met een Garmin GPSMap 60CSx waar ik zeer tevreden mee was.

Ik heb me nu een Garmin Montana 600 aageschaft maar heb wat problemen met het zoeken van caches.

Ik bedoel daarmee welke de beste instellingen zijn op de Montana zelf.

Je kan bijvoorbeeld het Dashboard "Geocaching" selecteren maar heb gelezen dat je dat beter niet doet maar wat dan wel.

Als kaarten gebruik ik CN, openfietsmap Benelux en topokaart Benelux.

Ik heb al vier cachen gevonden met mijn nieuw toestel maar toen ik op die caches aankwam stuurden hij mij aan de verkeerde kant van de weg en sprong ook al onmiddelijk naar een volgende cache. (Heb de vier gevonden door zelf in de omgeving opzoek te gaan)

 

Is er misschien iemand die mogelijk een kleine gebruikshandleiding wil maken om alzo meerdere personen te helpen want de originele handleiding van Garmin vind i zeer beknopt.

 

Alvast dank voor geboden hulp.

Rob

Link to comment

Wat ik doe is het Auto/Fiets-profiel gebruiken om mij naar de cache/parkeerplaats te navigeren. Eenmaal in de buurt, schakel ik om naar het Geocaching-profiel om de cache te zoeken.

De aanbeveling van "geocache profiel niet gebruiken", begrijp ik niet helemaal, want dat is nou net diegene die (standaard) staat ingesteld om je via een directe lijn, naar je cache te leiden. Als je Routering op iets anders staat ingesteld dan Direct, en al helemaal als "Blij op weg" aan staat, blijft het apparaat rond de cache "dansen", en brengt je niet naar GZ.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...