Jump to content

Premium member


huubetrex

Recommended Posts

Ik heb een paar dagen geleden mijn membership opgewardeerd naar een Premium Membership alles is oké en bevestigd

Als ik nu mijn GPS (Etrex30) gebruik dan krijg ik steeds de melding For Premium members only

Kan iemand mij vertellen wat ik vergeten ben of verkeerd doe?

Gr huubetrexEmail me

 

Wat bedoel je precies met "Als ik nu mijn GPS ... gebruik ..."? Gaat het soms om caches die in de GPS zijn geladen toen je nog géén Premium Member was? Die blijven uiteraard geblokkeerd.

Probeer eens een of meer caches opnieuw in te laden vanaf je PC nadat je ingelogd ben op Geocaching.com als Premium Member.

Link to comment

Verbind de Etrex met de computer, open hem dan alsof het een kaartlezer of usb-stick is (eventueel moet je even een instelling in Menu - Stel in - Systeem aanpassen), ga naar de map Garmin/GPX. Daar vind je .gpx-bestanden. Verwijder daarvan welke je wilt verwijderen. In het veld, dus zonder computer kun je geen geocaches van de gps verwijderen

Link to comment

Je account blijft in tact en je wordt basic member. De rest van de voordelen van het premium membership verlies je.

Heb je 'premium member only caches' gelogd dan blijven die logs staan.

Eerdere favorite points die je hebt uitgedeeld of bookmark lijsten die je hebt aangemaakt zullen niet meer te vinden zijn in lijstjes in jouw eigen profiel.

Of die bij de caches op de pagina's wel zichtbaar blijven weet ik eigenlijk niet zeker, maar je kunt er niet meer bij om ze te wijzigen of aan te vullen.

Link to comment

oké, heel erg bedankt.

 

ik heb nog wat vragen:

 

als ik later dan weer mijn Member schap opwaardeer naar Premium Member komt dan alles weer terug (favoriete punten die ik al had uitgedeeld)?

 

ik maak gebruik van gpx bestanden om mijn cachejes te kunnen vinden, maar ik heb nog maar alleen de mogelijkheid gevonden om gpx bestanden een voor een van elke cache pagina te downloaden.

Kan ik niet direct alle (bijvoorbeeld: ) traditionelen cachejes van een bepaalden afstaan van huis downloaden?

En ik zou toch ook in zoek opdrachten moeten kunnen filteren op cache soort, groten, enz.

Waarom kan ik dat dan negens vinden?

Zijn er niet meer gebruiksaanwijzing voor premium member schap, behalve dezen http://www.geocaching.com/about/premium.aspx.

Ik weed dat het veel vragen in een zijn. Maar dat komt omdat ik het allemaal niet kan vinden.

Tom

Link to comment

oké, heel erg bedankt.

 

ik heb nog wat vragen:

 

als ik later dan weer mijn Member schap opwaardeer naar Premium Member komt dan alles weer terug (favoriete punten die ik al had uitgedeeld)?

 

ik maak gebruik van gpx bestanden om mijn cachejes te kunnen vinden, maar ik heb nog maar alleen de mogelijkheid gevonden om gpx bestanden een voor een van elke cache pagina te downloaden.

Kan ik niet direct alle (bijvoorbeeld: ) traditionelen cachejes van een bepaalden afstaan van huis downloaden?

En ik zou toch ook in zoek opdrachten moeten kunnen filteren op cache soort, groten, enz.

Waarom kan ik dat dan negens vinden?

Zijn er niet meer gebruiksaanwijzing voor premium member schap, behalve dezen http://www.geocaching.com/about/premium.aspx.

Ik weed dat het veel vragen in een zijn. Maar dat komt omdat ik het allemaal niet kan vinden.

Tom

 

Als basic member kun je inderdaad maar 1 cache per keer downloaden.

Maar als je premium member bent dan kun je een pocket query maken.

Bij een pocket query kun je precies aangeven welk type, hoeveel, op welke afstand etc. je wilt zien en/of downloaden.

Het resultaat zie je vervolgens op het scherm en dit ontvang je dan vervolgens als zip file in je mail.

De zip file moet je dan nog even unzippen en dan heb je je gpx file met daarin al je opgevraagde caches.

Het kan soms overigens even duren voordat je de mail ontvangt, met name in het weekend kan het nogal druk zijn met aanvragen en dan ontvang je hem niet meteen, maar kan het een aantal uur duren.

 

Hoe het gaat met favorites punten als je wisselt van membership weet ik niet. Ik verwacht dat als er niet teveel tijd tussen het eerste en het tweede premium membership zit, alles in ieder geval wel bewaard blijft aangezien het immers ook kan voorkomen dat je vergeet op tijd je membership weer te verlengen.

Overigens:als je eenmaal de voordelen van premium membership hebt ontdekt, dan is de kans klein dat je nog teruggaat naar een basic membership.

Link to comment

Ter aanvulling:

 

Voor Pocket Queries ga naar http://www.geocaching.com/pocket/ Met Create New Query stel je een zoekopdracht in voor maximaal 1000 caches, met Find caches along a route kun je een query voor een tocht(je) binnenhalen

 

Voor notificatie van nieuwe caches ga naar http://www.geocaching.com/notify/edit.aspx (voor elke gewenste soort cache moet je een aparte notificatie instellen)

 

Voor het ultieme filteren van caches, opslaan puzzeloplossingen, gecorrigeerde coördinaten is het programma GSAK zeer geschikt.

Maar alles op zijn tijd .. geniet vooral van het doen van geocachen.

Link to comment

Hierbij een klacht :

 

Balen van dat premium membership !!!!!!!!

Geef die caches dan ook niet weer in een gewone geocache omgeving. "Cache niet zichtbaar, u moet premium member zijn !!"

 

De leus van een zeker boek blijft geldig :

 

SOME ARE MORE EQUAL THAN OTHERS !!!!

 

Echt balen. Maak er dan een aparte site van.......

 

Sorry voor dit verbale gebaal mijnentwege.....

Link to comment

Dat gebeurt alleen als je een specifieke cache door middel van een gc code opvraagt.

Als je 'gewoon' de caches rondom je woonplaats opvraagt dan krijg je zo'n melding niet.

En ook op de kaart zal je alleen de caches zien die je kan doen.

 

PM (betalende) leden zijn inderdaad niet equal aan niet betalende leden.

Dat is geen wonder toch?

Wees blij dat je gratis kan geocachen. Geniet van je mogelijkheden in plaats van je te storen aan je onmogelijkheden.

Link to comment

Dat gebeurt alleen als je een specifieke cache door middel van een gc code opvraagt.

Als je 'gewoon' de caches rondom je woonplaats opvraagt dan krijg je zo'n melding niet.

En ook op de kaart zal je alleen de caches zien die je kan doen.

 

PM (betalende) leden zijn inderdaad niet equal aan niet betalende leden.

Dat is geen wonder toch?

Wees blij dat je gratis kan geocachen. Geniet van je mogelijkheden in plaats van je te storen aan je onmogelijkheden.

 

Dat heb ik even geprobeerd, maar hij blijkt nu dat je de premium member caches nu wel gewoon in de lijst ziet als je bijvoorbeeld caches in een bepaalde plaats wil bekijken. Overigens zie je dan natuurlijk wel aan het premium member icoontje dat het geen zin heeft om er op te klikken.

 

En wat betreft de kaart: hier lijkt een foutje in te zitten, want je kunt inderdaad premium member caches zien afhankelijk van het zoom niveau. Als je niet inzoomt dan zie je ze namelijk nog wel op de kaart, pas als je inzoomt verdwijnen ze. Dat lijkt me een foutje van de laatste update.

 

Overigens is het wel ironisch dat er nu geklaagd wordt dat je kunt zien dat er premium member caches zijn terwijl je die niet kunt loggen. Ik herinner me nog goed dat een paar jaar geleden cachers klaagden dat de PM caches niet zichtbaar of nauwelijks te vinden waren en dat ze dus zo ook niet konden bepalen of het wel zin had om premium member te worden. Want als er geen PM caches binnen een afstand van x kilometer was, dan had het ook geen zin om daarvoor PM te worden...

 

De opmerking "SOME ARE MORE EQUAL THAN OTHERS !!!!" kan ik ook niet volgen, laat staan dat er een aparte site zou moeten komen. Stel dat alle premium members voortaan hun caches en hun logs voortaan op een aparte site zouden plaatsen, dan zou er voor de cacher die niets wil betalen niet veel meer overblijven. Want vergis je niet, de meeste caches worden ook door premium members geplaatst, zij betalen zowel lidmaatschap als cache behuizingen dus om jouw gratis hobby te faciliteren.

Link to comment

En wat betreft de kaart: hier lijkt een foutje in te zitten, want je kunt inderdaad premium member caches zien afhankelijk van het zoom niveau. Als je niet inzoomt dan zie je ze namelijk nog wel op de kaart, pas als je inzoomt verdwijnen ze. Dat lijkt me een foutje van de laatste update.

 

 

Sinds ik begonnen ben met cachen was het al zo.

Dat je PM caches kan zien tot een bepaalt zoem niveau op de kaart(voor ik PM werd natuurlijk)

 

ik denk dat het bewust is gedaan.

Edited by Tom Dederen
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...