Jump to content

Garmin Etrex 20? is dit wat


Recommended Posts

Ik kan via iemand bovengenoemde gps aanschaffen. Hij gaat nl. naar een type hoger. Ik ben echter nog een starter. ik heb ook een smartphone maar die is niet zo nauwkeurig en ik wil niet constant op internet.

 

Is dit een beetje een geschikt apparaat ? Kan je daarin ook caches laden met bijv. beschrijving ? Dus een cache downloaden van geocachin.com en dan uploaden in mijn garmin ?

 

Ik hoor graag van jullie

Link to comment

De etrex 20 is een prima gps. Enige wat je mist ten opzichte van z'n duurdere broertje de etrex 30 (die ik heb), zijn elektronisch kompas, hoogtemeter/barometer en de mogelijkheid van draadloze overdracht tussen compatibele apparaten (zoals andere gps'en met die technologie, hartslagmeter, chirp). Ten opzichte van een van de toptoestellen als de oregon 450 mis je ook nog de mogelijkheid om Wherigo's te doen, maar in de meeste gevallen lukt dat nog prima met een smartphone.

De etrex 20 ondersteunt ook het zogenaamde 'paperless cachen', maar ik ben daar persoonlijk nog niet heel erg weg van, met name als het gaat om het lopen van multi's. Dan heb ik toch graag pen en papier bij de hand en een iets andere manier van omgaan met tijdens de tocht aangemaakte wp's

Link to comment

Fotogravin, bedankt voor je antwoord. Nu weet ik (nog) niet wat Wherigo's zijn, dus zal dat geen gemis zijn in dat apparaat ;-).. Draadloze overdracht zal vooralsnog nog niet nodig zijn. Ik vermoed, althans, dat hoor ik van andere, dat ik zodra ik echt de smaak te pakken heb en meer ervaren ben, ik uiteindelijk toch op een ander apparaat zal overstappen.

 

Kompas.. mmm.. nou .. daar heb ik wel een app voor op mijn telefoon, die werkt ook zonder internet

 

Multi's lijkt me idd ook handiger met pen en papier en ik heb ervaring met die caches met allerlei puzzels.. dat is ook handig met pen en papier..

 

Nou.. dan ga ik even verder met onderhandelen..

Link to comment

Kompas.. mmm.. nou .. daar heb ik wel een app voor op mijn telefoon, die werkt ook zonder internet

 

Multi's lijkt me idd ook handiger met pen en papier en ik heb ervaring met die caches met allerlei puzzels.. dat is ook handig met pen en papier..

 

Nou.. dan ga ik even verder met onderhandelen..

 

Voor de duidelijkheid, je hebt een kompas maar alleen geen elektronische. Dit houd in dat je eerst een stukje moet lopen zodat de eTrex20 weet via de satelliet informatie welke kant je op loopt. Niet echt een probleem aangezien je bij ground zero toch het apparaat in je broekzak stop en gaat zoeken :-). Ik heb onlangs een eTrex30 aangeschaft en kan je zeggen dat je ook geen spijt krijgt van de eTrex20.

 

Multi's vind ik zelf ook fijner met pen en papier. Ik denk dan wel aan het milieu en print zo min mogelijk uit en dubbelzijdig.

Link to comment

Ik heb een etrex 20 en ben er erg blij mee! Heb deze gekregen voor mijn verjaardag en ben begonnen met cachen op 27 maart...

Het enige wat ik nog niet weet, en waar andere cachers mij misschien mee kunnen helpen: Kan je met de de etrex 20 projecteren? en zoja: hoe?

Link to comment

Ja, dat kan. Zorg dat je via Waypoint Manager het juiste WP geopend hebt (eventueel dus eerst WP aanmaken), druk vervolgens op de menuknop. In het menu dat je dan krijgt staat o.a. Projecteer waypnt. Die moet je kiezen. Verder de aanwijzingen op het scherm volgen. Kies aan het eind voor Sla op en bewerk. Dan kun je het geprojecteerde waypoint een wat duidelijker naam geven dan een getal van 3 cijfers. Om vervolgens te kunnen navigeren naar het nieuwe waypoint zul je die eerst op moeten zoeken (via Waarheen, of via de Waypoint Manager) en dan op Ga klikken.

Succes!

Link to comment

Geweeeldig!

Ik ontdek iedere keer weer nieuwe functies aan mijn geliefde GPSje ^^

Zo blij!

En ook zo handig: het ziet er niet uit als een GPS, maar eerder als een oude (dikke) GSM...gevolg: veel minder opvallend dan sommige andere GPSjes...

Er zijn zelfs al collega-cachers geweest die niet doorhadden dat ik met een GPS rondliep, maar die dachten dat ik liep te smsen!

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...