Jump to content

te veel caches voor pq


Dutchie-WbD

Recommended Posts

Goedenavond allemaal,

 

Ik heb een vraagje.. Ik wil graag alle traditionals van de provincie Zuid-Holland in m'n tomtom hebben. Handig voor als ik ergens in de buurt ben en onverwachts wat tijd over heb.

 

Alleen... ze zijn daar zo fanatiek, dat het aantal traditionals voor Zuid-Holland nu al 1211 trado's liggen. En de PQ van GC.com laat maximaal 1000 caches toe per PQ. Dat werkt dus niet.

Nu heb ik de volgende oplossing gevonden:

Ik heb 2 pq's gemaakt.

Bij het maken van de eerste PQ doe ik als extra selectie criteria dat de difficulty van de cache =< 1 moet zijn. Dan vind ik er 221.

Bij het maken van de tweede PQ doe ik als extra selectie criteria dat de difficulty van de chace >= 1.5 moet zijn. Dan vind ik er 990.

 

Dus voor nu gaat het (nog even). De 2e pq zit al weer bijna vol.

 

Hoe lossen jullie dit op? Of ben ik nou zo gek dat ik dit graag zo wil hebben... Oh ja... en het gaat hier om de caches die ik nog niet heb gevonden. Dat is ook geselecteerd in de PQ.

 

Groeten

 

Theo

Dutchie-WbD

Link to comment

Je zou ipv op moeilijkheid ook kunnen selecteren op plaatsingsdatum. Dan maak je er eerst een aan met alle tradi's in Zuid-Holland die tussen 1-1-2001 en 31-12-2007 zijn gelegd (die datum kun je zover mogelijk naar achteren proberen te leggen, zodat die pq zo vol mogelijk is), en dan nog een met alle tradi's in Zuid-Holland die tussen 1-1-2008 en 31-12-2013 gelegd zijn. Hoef je voorlopig niets meer aan die pq's aan te passen, tenzij de tweede te vol wordt

 

Hetzelfde doe ik voor alle caches van Nederland die ik nog niet gevonden heb en geen event zijn. Kost me in totaal 18 pq's om heel Nederland binnen te halen. Eens in de zoveel tijd laat ik GSAK bepalen welke data ik het beste kan invoeren. Zo ben ik de laatste keer weer van 19 pq's (waarvan de pq met de meest recente caches vol zat) naar 18 pq's gegaan. De pq die eerst te vol zat, heeft er nu nog maar een kleine 300 in zitten

Edited by Fotogravin
Link to comment

Ik werk ook met plaatsingsdata. Heel NL in de smartphone :-)

Maar als je een kleiner gebied wil vraag ik me af of het niet beter is om een straal vanuit je huis (of werk, of waar dan ook) te kiezen.

De provinciegrenzen zijn immers vrij grillig. En dan is de kans vrij groot dat je een keer net buiten de grenzen reist.

Link to comment

sowieso heb je door voor Zuid-Holland te kiezen nooit alle traditionals van Zuid-Holland te pakken. Er zijn namelijk nog genoeg caches die geen provincie toegevoegd hebben gekregen.

 

Aangezien die provincies iets van de laatste jaren is zul je waarschijnlijk toch wel een aantal traditionals missen in je PQ's

Link to comment

Ik had hetzelfde "probleem" en heb inmiddels onderstaande lijstje aan PQ's voor dit doel (voor heel NL trouwens). Ook ik gebruik per PQ een plaatsingsperiode (jaren, halfjaren, kwartalen) en de laatste paar kwartalen zelfs de micro's van de andere sizes gescheiden. Dit allemaal om per PQ onder de 1000 stuks te kunnen blijven.

Daarnaast heb ik in de PQ's alleen die tradi's meegenomen die ik nog niet als found gelogd heb (een al gevonden tradi vind ik op TomTom niet zo interessant).

 

Traditionals NL 1995-2007

Traditionals NL 2009H1

Traditionals NL 2009H2

Traditionals NL 2010H1

Traditionals NL 2010H2

Traditionals NL 2011Q1

Traditionals NL 2011Q2

Traditionals NL 2011Q3

Traditionals NL 2011Q4AllButMicros

Traditionals NL 2011Q4Micros

Traditionals NL 2012Q1AllButMicros

Traditionals NL 2012Q1Micros

Traditionals NL 2012Q2AllButMicros

Traditionals NL 2012Q2Micros

 

Deze PQ's gooi ik allemaal in een aparte GSAK-database (waar ik de logs uitgooi), waarna ik een export maak voor TomTom. Regelmatig een statuscheck op die database draaien om de gearchiveerde caches eruit te verwijderen en regelmatig de PQ's draaien om nieuwe toe te voegen. Dan weer een nieuwe export voor TomTom om 'm redelijk up-to-date te houden.

Edited by Hiker_R
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...