Jump to content

Items in cache


penumbra59

Recommended Posts

Even een newbie vraagje: ik zie in de meeste logs staan TB in, coin out,... dus vooral de trackables staan die mensen in of uit de cache halen.

is het "not done" om de gewone trade items ook te vermelden?

 

ik vind het zelf wel leuk om de logs nadien te lezen en te zien wie er iets heeft meegenomen wat ik erin heb gestoken.

(dit buiten de tb's en coins natuurlijk)

 

Ook merk ik dat er blijkbaar veel meer micro's zijn dan regulars ( en dus ook minder trade items aangezien die moeilijk in een micro geraken.)

is dit een algemene trend en gaat het item traden er een beetje uit? zou ik wel zonde vinden want het kind in me houdt er wel van om schatten te vinden :)

 

gr

 

penumbra

Link to comment

het staat je helemaal vrij om te noteren wat je wil.

helaas is de ervaring dat een cache gevuld met leuke hebbedingetjes binnen enkele bezoekers gedegradeert is tot een verzamelboksvwan weggooi dingetjes.

veel cache eigenaren stoppen al vlot met bijvullen en het op peil houden van de inhoud het is simpelweg niet bij te houden.

maar laat je vooral niet tegenhouden met het ruilen van goody's

 

Barny

Link to comment

In het eerste jaar dat we aan geocaching deden schreef ik nog wel op wat voor goodies ik in en uit de cache had gedaan. Op den duur is dit verwatert naar goodies in en (eventueel)uit. Dit komt ook doordat we niet zo vaak meer iets ruilen, eigenlijk alleen als we iets zien waarvan we weten dat een bekende het verzamelt of omdat het een souvenir is van een (veelal buitenlandse) plaats die we dan bezoeken. Meestal beperken we ons tot het aanvullen van een cache die niet meer zoveel leuks te ruilen heeft.

 

Als cache owner proberen we altijd te zorgen voor een leuk gevulde cache, maar er verdwijnt altijd meer uit dan dat er in gaat. Zelfs in een groot logboek wordt dan niet opgeschreven wat men meeneemt, terwijl we ook af en toe bijzondere goodies plaatsen die echt wel het vermelden waard zijn (zoals een geocaching t-shirt/pet etc.) in onze eigen caches of juist ergens anders. Natuurlijk vinden we dit jammer, maar des te leuker als er toch een enthousiaste reactie komt in het log.

 

Zo lazen we een keer in een log na ons, van een cache bij Amsterdam, dat iemand het toch niet kon laten om dat leuke t-shirt mee te nemen ookal had hij niets te ruilen. Dat vinden we juist leuk (dan weten we wat ermee is gebeurd) en helemaal niet erg, want we verwachten bij dergelijke goodies natuurlijk niet dat er een trade even or trade up actie plaatsvindt, het is echt bedoeld als verrassing. We hopen dat zo andere cachers ook eens wat vaker stilstaan bij de kwaliteit van cache goodies, zodat hij/zij de volgende keer wel wat leuke ruilitems bij zich heeft als een cache (te) leeg is, want als je een keer iets meeneemt als je zelf niets bij je hebt, dan kun je toch ook best eens een cache wat aanvullen als je niets meeneemt tenslotte.

 

Want ook bij ons is nog steeds dat kind van binnen aanwezig dat het altijd spannend vindt om een cache te openen en te kijken wat voor leuks erin zit hoor!

 

Wat betreft die micro's, die zijn dan inderdaad jammer, zeker op plaatsen waar je makkelijk wat groters, en dus een leuk gevulde cache, kunt plaatsen. Zeker omdat je anders ook zo moet zoeken waar je een trackable kunt droppen en die willen we toch ook zoveel mogelijk laten reizen! Micro's in voortuinen begrijp ik zo dus echt niet, want het lijkt me sterk dat je geen toestemming kunt regelen voor een mooie grote creatieve cache in je eigen voortuin [;)]. Of het een trend is dat weet ik niet, ik denk meer dat het gemakzucht en onwetendheid is. Ik zie veel cachers die als ze net 15 tradi micro's hebben opgepakt meteen een eigen cache willen maken, omdat ze zo enthousiast zijn. Met dat enthousiasme is natuurlijk niets mis, maar je ziet diezelfde cachers een jaar later vele leukere caches maken, gewoon omdat ze wat meer verschillende caches gedaan hebben en daardoor geïnspireerd raken over wat er ook mogelijk is.

 

Wij hanteren ongeveer de regel "voor iedere 250 caches die we vinden, maken we zelf een cache". Ten eerste natuurlijk om iets terug te geven aan de geocache gemeenschap, maar ten tweede omdat we zo rustig de tijd nemen om ideeën op te doen door wat je meemaakt of wat je bij andere of eigen caches ziet gebeuren. Maar ook om eens goed te kijken naar wat er in de buurt wenselijk is om een leuke variëteit aan caches te houden (dus niet alleen maar tradi's of alleen maar mysteries of alleen maar multi's), zodat er voor iedere type cacher wel iets leuks is te vinden in de buurt.

 

Kortom: vooral opschrijven wat je wilt, want dan zien cachers en CO dat er echt wel aandacht is voor de goodies in de cache en natuurlijk zelf meewerken om caches op een leuk ruilniveau te houden, want goed voorbeeld doet goed volgen!

Link to comment

Wij hanteren ongeveer de regel "voor iedere 250 caches die we vinden, maken we zelf een cache". Ten eerste natuurlijk om iets terug te geven aan de geocache gemeenschap

Dan wil ik nogmaals benadrukken dat als je iets terug wil geven aan de cachegemeenschap op veel meer manieren kan dan het maken van een cache. Sterker nog het spreekwoordelijke fotokokertje bij de lantaarnpaal vind ik niet iets toevoegen dus ook niet onder terug geven aan de gemeenschap.

 

Wat dan wel? Voorbeelden:

- Schrijf een mooi log bij een gevonden cache

- Plaats mooie foto's bij je log (doe ik te weinig sinds ik m'n compact camera ben kwijt geraakt)

- Trade up

- Help mede cachers in het veld

- Post een vriendelijk antwoord op een fora

- etc. etc.

 

Tc

Link to comment

Leuk item om te lezen. Maar als newbie vind ik trade items toch wel moeilijk. Ik weet gewoon eigenlijk niet zo goed wat ik erin moet doen. Ik heb mensen om mij heen gevraagd of ze kleine dingen, die ze normaal weg zouden gooien, voor mij willen bewaren, zodat ik ze in caches achter kan laten. Maar meer inspiratie dan buttons, knuffeltjes, en voetbalplaatjes voor kinderen heb ik niet.

 

Heeft iemand een tip waar ik leuke goedkope spulletjes kan kopen voor in een cache?

Link to comment

Leuk item om te lezen. Maar als newbie vind ik trade items toch wel moeilijk. Ik weet gewoon eigenlijk niet zo goed wat ik erin moet doen. Ik heb mensen om mij heen gevraagd of ze kleine dingen, die ze normaal weg zouden gooien, voor mij willen bewaren, zodat ik ze in caches achter kan laten. Maar meer inspiratie dan buttons, knuffeltjes, en voetbalplaatjes voor kinderen heb ik niet.

 

Heeft iemand een tip waar ik leuke goedkope spulletjes kan kopen voor in een cache?

 

Hoi,

 

Als onze rugzak weer eens uitgemest wordt, dan wordt ie ook altijd weer ff aangevuld met klein spul (kleurtjes, stickers, breekstaafjes, belleblaas, keycords, etc. van een bekende winkel, wit met blauwe letters die pretenderen "actie" te bieden).

Ook wij nemen zelden iets mee uit een cache (behalve tb/coins)of er moet iets in liggen waarvan ik weet dat ik daar iemand blij mee kan maken.

We vinden het wel leuk om een cache van een fatsoenlijk formaat te voorzien van een extraatje.

Wat betreft logs heb ik even gedacht dan het "not done" was om te melden welke tb je mee neemt, maar inmiddels weet ik dat dat juist gewaardeerd wordt, dus zet ik t er altijd ff bij.

 

Groetjes,

Link to comment

Wat een geweldig leuk draadje is dit.

Zit het met veel plezier te lezen als newbie.

 

Ik begrijp nu dat het juist heel erg leuk is om een voorwerp achter te laten voor de volgende,

en dan wie weet dat je zelf ooit wat 'leuks' tegen gaat komen.

We gaan dit weekend maar eens gauw knuffelen in onze winkels en leuke items zoeken zodat we elke keer

als we een cache vinden, een klein kadootje kunnen achter laten. Leuk!!

En natuurlijk zullen we dat gaan aangeven in onze logs......

Link to comment

Inderdaad een leuk "draadje" op dit forum. Meteen maar mijn eerste bijdrage hier ook maar posten:

 

Ik ben woonachtig in Zaandam en in onze hoofdwinkelstraat in het centrum (Gedempte Gracht) is een tijdelijke winkel waar alles, maar dan ook alles, te koop is voor 1 euro. Ik heb hier wat leuke items op de kop getikt om hier en daar te dumpen in een cache.

 

Raymond

team Fawaka

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...