Jump to content

Souvenirs


Ryannett

Recommended Posts

Hoi! :)

 

We wonen net over de grens in Duitsland en zijn dan vooral in Duitsland aan het cachen.

Nu is er in in Duitsland voor elk Bundesland een Souvenir beschikbaar. Maar in Nederland heb ik nog geen souvenir voor bij zien komen.

Ik zou zelf wel voor elke provincie een souvenir willen ontwerpen, maar ja, waar kun je zo iets aankaarten? Denk dat het wel leuk zou zijn om een souvenir te krijgen als je een cache in een bepaalde provincie gevonden hebt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ryannett

Link to comment

Sinds de introductie van de Souvenirs was er een stormloop aan verzoeken om deze per land, regio, historische route, stad, unieke objecten en gelegenheden enzovoort te maken.

Groundspeak kan deze honderden verzoeken eenvoudigweg niet tegelijk honoreren en bepaalt in eigen tempo welke Souvenirs er bijkomen.

Men is begonnen met de staten van Amerika en de Bundeslanden van Duitsland (het tweede geocache-land ter wereld).

Inmiddels zijn ook de provincies en territoria van Canada en enkele Europese landen toegevoegd.

Verder zijn er Souvenirs voor Mega-events, speciale dagen, caches en van Groundspeak activiteiten zelf.

Hier vind je de hele lijst.

Vroeg of laat komt er vast ook een Souvenir voor Nederland bij.

 

Groundspeak maakt, voor zover ik weet, gebruik van artiesten/ontwikkelaars van de eigen ontwerpafdeling.

Echter, je kunt natuurlijk proberen om een aanbod doen via contact@geocaching.com

Geen idee of ze dat zullen aannemen, maar nee heb je en ja kun je krijgen...

 

 

Edit: Ik zie overigens dat de lijst niet helemaal compleet is, want deelnemers aan het GME in Naarden (april 2011) kregen ook een Souvenir en die zie ik hier niet bij staan.

Edited by Sivota
Link to comment

Klopt, met het verschil dat ik het zelf wel wil ontwerpen! :) En waarom niet per provincie zoals de duitsers het hebben?

 

Goede insteek: Als je iets wilt hebben aangeven wat je er zelf voor wilt doen!

 

Ik vermoed dat er nog een extra probleem is. Vanuit Amerikaans gezichtspunt zijn grenzen vaak rechte lijnen. Meestal gelijklopend met breedte- of lengtegraden. In Europa en Azie volgen grenzen vaak rivieren, bergketens, of de loop van de laatste frontlijn van een oorlog. Dat levert veel grilligere lijnen op. Daardoor moeten er voor Europese gebiedssouvenirs veel meer punten in de database dan voor de Amerikaanse staten. Het kost daarom ook veel meer rekencapaciteit om te kijken of een cache een Europees land ligt dan in een Amerikaanse staat. Ik denk dat Goundspeak inc. zich daar in vergist heeft toen ze begonnen met souvenirs voor Duitse deelstaten, ze daarvan geleerd hebben en nu veel terughoudender zijn met een souvenir voor een gebied. Makkelijker is het om een souvenir te geven voor een event of een dag.

 

Tc

Link to comment

.....................................

Ik vermoed dat er nog een extra probleem is. Vanuit Amerikaans gezichtspunt zijn grenzen vaak rechte lijnen. Meestal gelijklopend met breedte- of lengtegraden. In Europa en Azie volgen grenzen vaak rivieren, bergketens, of de loop van de laatste frontlijn van een oorlog. Dat levert veel grilligere lijnen op. Daardoor moeten er voor Europese gebiedssouvenirs veel meer punten in de database dan voor de Amerikaanse staten. Het kost daarom ook veel meer rekencapaciteit om te kijken of een cache een Europees land ligt dan in een Amerikaanse staat. Ik denk dat Goundspeak inc. zich daar in vergist heeft toen ze begonnen met souvenirs voor Duitse deelstaten, ze daarvan geleerd hebben en nu veel terughoudender zijn met een souvenir voor een gebied. Makkelijker is het om een souvenir te geven voor een event of een dag.

 

Tc

 

Is het niet zo dat die grillige grenzen er niet toe doen? Ik log een cache waarvan al bekend is in welk land (en in de jongste gevallen zelfs provincie) de cache ligt. Aan de hand van een cache krijg ik een souvenir uitgereikt. Niet naar aanleiding van een coordinaat.

Link to comment

Ik log een cache waarvan al bekend is in welk land (en in de jongste gevallen zelfs provincie) de cache ligt. Aan de hand van een cache krijg ik een souvenir uitgereikt. Niet naar aanleiding van een coordinaat.

Dat zou inderdaad een slimmere manier zijn om dat te implementeren.

 

Tc

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...